Toon posts:

Doorgebrande videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds vorige week vrijdag ligt mijn laptop bij een computer reparatiebedrijf. Het probleem was dat het beeld niet aan ging, maar het systeem wél, compleet met windows welkomst geluidjes et cetera. Een beeldscherm defect, dachten wij en het computerbedrijf aangezien het beeld wel weergeven werd op een externe monitor in de computerzaak. Een losse kabel (kosten: 20 euro) of een nieuw beeldscherm (kosten: 120 euro + inbouwkosten) was het probleem, werd ons verteld. Echter ben ik gisteren gebeld met de mededeling dat de videokaart doorgebrand is. Kosten: een niet misselijke 230 euro. Ik vind dit een rare gang van zaken. Als de videokaart doorgebrand is geeft hij toch op een externe monitor ook niks weer ? Althans dat is wat ze zelf ook zeiden. Graag jullie mening over deze zaak.

• robindv
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-03 18:58
mmm. Klinkt idd als een defect monitor.
Maar misschien heeft de laptop 2 grafische kaarten, 1 voor extern beeld, 1 voor laptop-scherm?

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:00:
Beste tweakers,

Sinds vorige week vrijdag ligt mijn laptop bij een computer reparatiebedrijf. Het probleem was dat het beeld niet aan ging, maar het systeem wél, compleet met windows welkomst geluidjes et cetera. Een beeldscherm defect, dachten wij en het computerbedrijf aangezien het beeld wel weergeven werd op een externe monitor in de computerzaak. Een losse kabel (kosten: 20 euro) of een nieuw beeldscherm (kosten: 120 euro + inbouwkosten) was het probleem, werd ons verteld. Echter ben ik gisteren gebeld met de mededeling dat de videokaart doorgebrand is. Kosten: een niet misselijke 230 euro. Ik vind dit een rare gang van zaken. Als de videokaart doorgebrand is geeft hij toch op een externe monitor ook niks weer ? Althans dat is wat ze zelf ook zeiden. Graag jullie mening over deze zaak.
kun je misschien iets meer vertellen over wat voor een laptop etc. het is?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Klinkt wat dubieus, als ze tijdens de reparatie nog beeld hadden zou je denken dat de videokaart nog okay is. Wellicht hebben ze zelf wat gesloopt tijdens een poging te repareren, of verzinnen ze het maar? Ik kan me nog dat nieuwsbericht van enige tijd geleden herinneren (over reperaties bedrijfes in de UK geloof ik), waarbij ze doodleuk melden dat de HDD kapot was, terwijl het een los RAM stikje betrof..

Verwijderd

Topicstarter
het is een HP Pavilion 9850ed. Gekocht in mei 2008. Garantie net verlopen. Vaker problemen mee gehad.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:06:
het is een HP Pavilion 9850ed. Gekocht in mei 2008. Garantie net verlopen. Vaker problemen mee gehad.
Lijkt me niet, Garantie loopt nog tot mei 2010 ;)

En Pavilion is ook niet echt een "business" laptop.

videokaart in de Pavillion is een GeForfce 8600M, deze staat op de lijst met "slechte" nvidia kaarten en kan dus kostenloos worden vervangen!

Een beetje google'n had je hier gebracht:

http://h10025.www1.hp.com...ame=c01087277&lc=en&cc=us

dus, hij wordt kosteloos door HP gerepareerd!

Veel plezier (en de volgende keer een business notebook kopen als het voor het werk is, betere garantie enzo!)

[ Voor 40% gewijzigd door neliz op 05-09-2009 15:13 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Persoonlij heb ik nog nooit een laptop gezien die twee GPU's heeft waarvan de eene een extern scherm zou aansturen en de ander het eigen scherm.

Frank, om welke merk en type laptop gaat het en welke GPU heeft de laptop. Er zijn namelijk problemen bekend met bepaalde Nvidia GPU's welke een produktiefout bevatten, oa. gebasseerd op de G84 en G86, maar ook de G92 chips schijnen niet geheel vrij van fouten te zijn. Als het om een van de chips gaat is het heel simpel, deze dienen kostenloos vervangen te worden ookal is de standaard garantie verlopen, dit omdat het om een bekende produktie fout gaat. Dit even als tip. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor de reacties. Laptop type staat hierboven vermeld. Laptop is bij het computerbedrijf wel open geweest, ik weet niet of er dan nog garantie op zit ?

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:13:
Hartstikke bedankt voor de reacties. Laptop type staat hierboven vermeld. Laptop is bij het computerbedrijf wel open geweest, ik weet niet of er dan nog garantie op zit ?
Dat is hun probleem?
JIJ hebt recht op garanties, ga je alsjeblieft niet kwetsbaar opstellen. het probleem is geconstateerd door HP en HP lost het op. laat je niets wijs maken en recht je rug, vuist op tafel. GARANTIE! nieuw MOEDERBORD! KLAP!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie de dv98 serie er niet bij staan bij die link van je neliz

edit: net gebeld met laptopshop, waar ik de computer gekocht heb. daar zeggen ze dat er een probleem is met bepaalde videokaart chips die te warm worden. bij mij was dit precies het probleem

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 15:21 ]

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:17:
ik zie de dv98 serie er niet bij staan bij die link van je neliz

edit: net gebeld met laptopshop, waar ik de computer gekocht heb. daar zeggen ze dat er een probleem is met bepaalde videokaart chips die te warm worden. bij mij was dit precies het probleem
Dat bedoelen we, HP vervangt die dingen gratis en je krijgt 24 maanden garantie er bovenop

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou echt geweldig zijn. Maar op de link die je me gaf, deze dus: http://h10025.www1.hp.com...ame=c01087277&lc=en&cc=us zie ik geen DV98 staan, hij gaat tot 94. Maandag krijg ik van laptopshop verdere instructies wat ik moet doen. De laptop heb ik waarschijnlijk dinsdag terug van het reparatiebedrijf omdat ze hem nu niet hebben

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:26:
Dat zou echt geweldig zijn. Maar op de link die je me gaf, deze dus: http://h10025.www1.hp.com...ame=c01087277&lc=en&cc=us zie ik geen DV98 staan, hij gaat tot 94. Maandag krijg ik van laptopshop verdere instructies wat ik moet doen. De laptop heb ik waarschijnlijk dinsdag terug van het reparatiebedrijf omdat ze hem nu niet hebben
Die link was voor noord amerika, dat is de eerste of tweede hit toen ik googlede, waarschijnlijk staan er op de nederlandse site met jouw specifieke part# wel goede informatie. Neem van ons maar aan dat dit een laptop is met het "bekende" probleem.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-05 16:47

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Weet dat je op electronica altijd standaard op 2 jaar zit, ook al staat er maar 1 jaar bij de winkel ofzo, je hebt gewoon 2 jaar.

Daarna kan je ook nog het nodige regelen, er is namelijk ook een verwachte levensduur waaraan een product moet voldoen, een laptop die na 2,5 jaar kapot zit nog binnen de verwachte levensduur en dan moeten ze alsnog een goede deal geven op de reparatie.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Verwijderd

Topicstarter
Er zat inderdaad nog garantie op en hij wordt maandag opgehaald door HP. Reparatie, verzending etc. is allemaal gratis. Goede beurt voor HP dus als ze het defect daadwerkelijk weten te repareren.

Zit ik nog wel met een ander probleem; zo'n 2 weken geleden probeerde ik hem zelf al eens open te halen. Na slechts een paar dingen losgeschroefd te hebben gaf ik het op. Bij het dichtschroeven vergat ik echter 2 schroefjes in de laptop zelf vast te schroeven. Die zijn losgeraakt en zitten nu dus in de laptop. Ontzettend dom, ik weet het, maar ik weet niet wat ik er mee moet doen. Een briefje erbij voor HP of ze ze er even uit willen halen? Zelf proberen? Gewoon laten zitten?
Ik kan ze horen rollen als ik de laptop een beetje schud

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:27:

Zit ik nog wel met een ander probleem; zo'n 2 weken geleden probeerde ik hem zelf al eens open te halen. Na slechts een paar dingen losgeschroefd te hebben gaf ik het op. Bij het dichtschroeven vergat ik echter 2 schroefjes in de laptop zelf vast te schroeven. Die zijn losgeraakt en zitten nu dus in de laptop. Ontzettend dom, ik weet het, maar ik weet niet wat ik er mee moet doen. Een briefje erbij voor HP of ze ze er even uit willen halen? Zelf proberen? Gewoon laten zitten?
Ik kan ze horen rollen als ik de laptop een beetje schud
Geen probleem. die polen (daar wordt 'ie gerepareerd) halen hem toch helemaal los etc. dan komen de schroefjes er wel uitvallen.

over 10 dagen je notebookje weer in huis met oude (defecte) chip en nieuwe firmware.

Verwijderd

Topicstarter
Dus geen briefje er bij?

En wat bedoel je met oude defecte chip en nieuwe firmware? is hij dan wel gerepareerd'?''

edit: en resetten ze de harde schijf niet bij HP?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2009 19:56 ]

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:48:
Dus geen briefje er bij?

En wat bedoel je met oude defecte chip en nieuwe firmware? is hij dan wel gerepareerd'?
briefje erbij het duits, als dat niet gaat in het engels.

je krijgt een compleet nieuw bord met "lawaai" firmware (processor spint 100% all the time)

Ik zou de harde schijf er uit halen als ik jou was. het blijven polen.

sterker nog. ik denk dat dit ook aan je verteld is in de bevestigingsmail van HP.

alle accesoires weghalen (extra ram etc.)

[ Voor 19% gewijzigd door neliz op 12-09-2009 19:58 ]

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:51

GVR

ik zeg garantie, binnen 2 jaar

Verwijderd

Topicstarter
vandaag laptop teruggehad, na een weekje weggeweest te zijn. het beeldscherm werkt weer, harde schijf intact gebleven, alles te volgen op ups.com en de schroefjes zijn er ook uit.

HP +1 !

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 17:52:
vandaag laptop teruggehad, na een weekje weggeweest te zijn. het beeldscherm werkt weer, harde schijf intact gebleven, alles te volgen op ups.com en de schroefjes zijn er ook uit.

HP +1 !
Amen!

Dit bewijst maar weer eens, koopt kwalitatief goede waar om problemen te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
en bovenal kostenloos natuurlijk

dus wil ik jullie ontzettend bedanken dat jullie me 230 euro hebben bespaard, super!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:17:
en bovenal kostenloos natuurlijk

dus wil ik jullie ontzettend bedanken dat jullie me 230 euro hebben bespaard, super!
Heb je trouwens meer fan-lawaai dan voor het defect? en hoe zit het met je bios, is die ook geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
op het papier stond dat de moederkaart vervangen was. eigenlijk niet meer lawaai dan voor het defect

bios geupdate weet ik niet, waar kun je dat zien?

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een HP9850ed laptop en mijn probleem is dat het niet meer wilt opstarten. Zodra ik het aandoe dan gaan de lampjes even aan en na een paar sec gaan ze uit en hoor ik een soort van zucht van de fan. Alsof het niet genoeg power heeft om door te gaan.

Ik las dat neliz vastberaden was over het 2 jaar garantie beleid. Maar ik word elke keer teruggestuurd met de melding dat er maar 1 jaar op zit. (op de 9850ed laptop).
FrankVDM, hoe heb jij dit voor elkaar gekregen dat HP 2 jaar garantie heeft toegekend? Ik zie namelijk op de achterkant van de laptop staan dat ik 1 year warranty heb.

Dit is mijn eerste topic op het forum, dus mocht ik fouten hebben gemaakt of als dit eerder is gepost, neem het me dan niet kwalijk ;)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

1 jaar warranty van de fabrikant. Maar de winkel waar je die laptop hebt gekocht is wettelijk verplicht om 2 jaar garantie te verlenen. Ze mogen je dan ook niet doorverwijzen naar de fabrikant. Dus gewoon terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt. (die wet geldt geloof ik overal in de EU, maar je hebt hem gewoon in NL gekocht?)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

neliz schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:08:
[...]

Lijkt me niet, Garantie loopt nog tot mei 2010 ;)
Je hebt recht op een goedwerkend product zolang als de levensduur van het product is, en 3 jaar is voor een laptop helemaal niet oud (offie dan afgeschreven is omdat software niet meer draait is een ander verhaal maar doet niks af aan de levensduur van het product)
Nederlands consumentenrecht \o/
Benjamin- schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:07:
Daarna kan je ook nog het nodige regelen, er is namelijk ook een verwachte levensduur waaraan een product moet voldoen, een laptop die na 2,5 jaar kapot zit nog binnen de verwachte levensduur en dan moeten ze alsnog een goede deal geven op de reparatie.
Precies, maar je hoeft neit eens een "goede deal" te doen, ze moeten het gewoon maken ;) Pas als dat niet lukt / ze willen niet / ze kunnen niet kan je een percentage van de nieuwprijs terug krijgen door de koop te ontbinden, afhankelijk van de levensduur.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 17:45 ]

Verwijderd

neliz schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:57:
[...]

briefje erbij het duits, als dat niet gaat in het engels.

je krijgt een compleet nieuw bord met "lawaai" firmware (processor spint 100% all the time)

Ik zou de harde schijf er uit halen als ik jou was. het blijven polen.

sterker nog. ik denk dat dit ook aan je verteld is in de bevestigingsmail van HP.

alle accesoires weghalen (extra ram etc.)
Hahaha... jij heb ook wel een beetje "straat" ervaring he

staat dat ook echt in de bevestigings mail van HP? :D

Verwijderd

bwerg schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:02:
1 jaar warranty van de fabrikant. Maar de winkel waar je die laptop hebt gekocht is wettelijk verplicht om 2 jaar garantie te verlenen. Ze mogen je dan ook niet doorverwijzen naar de fabrikant. Dus gewoon terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt. (die wet geldt geloof ik overal in de EU, maar je hebt hem gewoon in NL gekocht?)
Ik heb het inderdaad in NL gekocht, maar via een internetshop (4launch). Geldt dan hetzelfde?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja. Iedere winkel die in NL verkoopt moet die service leveren.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1