Toon posts:

P6T Deluxe V2 restart na shutdown

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik eergister mijn Asus P6T Deluxe V2 mobo binnen gekregen maar ik zit met een raar probleem.

Zodra ik de PC afsluit gaat het apparaat netjes 3 seconde uit en vervolgens start het automatisch weer op. Kortom, ik moet de voedingknop omzetten in die 3 seconde anders start het systeem gewoon weer op.

Ik heb de BIOS daarna geupdate, doorzocht maar geen rare dingen gevonden. Ik draaide eerst op Ubuntu en nu Windows XP pro, met beide OSen heb ik hetzelfde probleem dus daar verwijt ik ook niets aan.

Heeft iemand een idee? Ik heb op internet gezocht en er zijn meerdere met hetzelfde of soortgelijk probleem maar daar is nog geen werkend antwoord op gegeven.

Alvast bedankt!

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 13:06
Hmm, wellicht dat er iets crasht tijdens de afsluitprocedure van XP.
Wat je kunt proberen is in elk geval het automatisch herstarten na een crash uitzetten. Dan weet je in elk geval of de PC crasht of dat het toch een moederbrd issue is:
  • Rechter muisknop op My Computer.
  • Klik op Properties
  • Klik op het tabblad Advanced
  • Dan Startup & Recovery
  • Onder “System Failure,” het vinkje automatisch opnieuw opstarten weghalen
Op deze pagina staan nog een aantal bekende oorzaken genoemd die kunnen leiden tot een reboot in plaats van shutdown.

Maar wat wel raar is dat Ubuntu hetzelfde gedrag vertoont.
Ik ben ooit hetzelfde probleem tegengekomen en toen bleek dat er in de BIOS de optie "Wake On Device aan stond". Bijvoorbeeld Wake On Lan of Wake on Mouse ect. Wellicht wordt je pc door iets getriggert om meteen weer op te starten.

Heb je ook al eens een BIOS reset geprobeerd?

The JavaScript GoT Tracker

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft niets met XP te maken. Al zou ik geen OS op de kast hebben dat doet het probleem zich nog steeds voor.

In de BIOS zie ik de Wake On Device functie niet staan en zodra het systeem is afgesloten raak ik ook niets meer aan.

Ik denk dat ik voor de BIOS reset ga dan maar...

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 13:06
Je moederbord heeft wel de functie WOL (Wake On Lan).
Weet je zeker dat deze uit staat? Het lijkt me overigens niet dat dit default voor zulke problemen zorgt, maar je weet maar nooit natuurlijk.

Wat je ook nog kunt proberen in de BIOS is de optie "restart after power failure" uit te zetten. Wie weet helpt dat. Je kunt ook nog proberen om alle chasis kabeltjes (zoals reset button, hdd led, pc speaker, power switch) los te halen en de pc te starten door de twee pinnetje kort te sluiten (bijvoorbeeld met schroevendraaier) waar het power switch kabeltje opzat. Wellicht dat een van de kabeltjes een kortsluiting maakt, waardoor de pc weer aan gaat zodra deze zichzelf uitschakeld? Overigens voorgaande geheel op eigen risico ;)

[ Voor 39% gewijzigd door MickMack op 05-09-2009 17:29 ]

The JavaScript GoT Tracker

Verwijderd

Topicstarter
Geintjes heb ik wel vaker gedaan op de reparatieafdeling ja... maar de P6T heeft een heel leuk aan/uit en reset knopje op het mobo zelf zitten.

Ik ga even testen... en de bios beter doorspitten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee... meest recente bios geinstalleerd, heb geen WOL functie kunnen vinden en zonder de power/reset plugje doet hij nogsteeds hetzelfde..

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
In bios: power > APM Configuration daar alles eens op disable/power off zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door kluyze op 05-09-2009 18:55 ]

Pagina: 1