Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde zojuist parallels desktop 4.0 installeren (trial versie) op mijn versch geinstalleerde OS X snow leopard. Nadat ik deze via de download sectie van parallels.com heb gedownload en geinstalleerd, wil de ik deze starten. Echter het starten van parallels lukt niet. Het icon verschijnt kortstondig in het doc, en verdwijnt dan gelijk weer.

Na enig googlen heb ik het volgende gevonden: http://kb.parallels.com/en/6058

Echter het volgende:
Symptoms
When you start Parallels Desktop it crashes immediately.
In System Preferences > Accounts you may find another user account under question mark.
...is geen sprake van. Onder useraccounts zie ik mijn eigen account, en de gast account (uitgeschakeld)

Echter heb ik de betreffende oplossing toch even uitgeprobeerd. Omdat ik een nl os heb, ben ik er vanuit gegaan dat het betreffende commando dan het volgende zou moeten zijn:

code:
1
2
3
4
Niburu:~ Jeroen$ sudo chown -R Jeroen:staff /Gebruikers/Jeroen/
Password
chown: /Gebruikers/Jeroen/: No such file or directory
Niburu:~ Jeroen$

Dat werk dus niet. Volgende geprobeerd:

code:
1
2
Niburu:~ Jeroen$ sudo chown -R Jeroen:staff /Users/Jeroen/
Niburu:~ Jeroen$

Wanneer ik nu Parallels desktop opstart, blijft deze echter crashen... Reboot brengt ook geen soelaas... Iemand nog ideëen?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

In de terminal moet je sowieso de engelse namen van de mappen gebruiken, het is dus /Users/Jeroen/
Verder zou Parallels an-sich gewoon moeten werken, ik heb het draaien sinds Leopard en bij de migratie geen problemen gehad, kreeg wel een update binnen maar neem aan dat die in de huidige downloadversie ook verwerkt zit.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Topicstarter
Digistorm schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:29:
In de terminal moet je sowieso de engelse namen van de mappen gebruiken, het is dus /Users/Jeroen/
Verder zou Parallels an-sich gewoon moeten werken, ik heb het draaien sinds Leopard en bij de migratie geen problemen gehad, kreeg wel een update binnen maar neem aan dat die in de huidige downloadversie ook verwerkt zit.
Ja dat staat ook vermeld op de Parallels site. Ik heb ook even een call aangemaakt bij Parallels, gezien ik er serieus over zit te denken om dit pakket aan te schaffen, maar dan wil ik wel zeker weten dat het correct werkt.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Draai je verder de 32bit kernel of de 64bit? De 64bit wordt namelijk pas gesupport bij versie 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Topicstarter
Maartenvs schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:49:
Draai je verder de 32bit kernel of de 64bit? De 64bit wordt namelijk pas gesupport bij versie 5.
Ik draai nu de 32bits kernel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SATjhmh9aptVKdfmMImcekh4/thumb.png

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind op de site van Parallels een speciale pagina voor Snow Leopard waarin het volgende staat:
Is Parallels aware of any major issues, bugs or odd user experiences when using Parallels Desktop 4.0 for Mac with Mac OS X Snow Leopard (v10.6)?

Parallels Desktop 4.0 for Mac is designed to perform to the very high standards of performance, stability and simplicity our users expect. As such, we rigorously test the product with any updates to the Mac OS. Our testing of Mac OS X Snow Leopard (v10.6) indicated that some users may experience issues with the software build 3844. Parallels has released an update to Version 4, build 3846, which is available at http://www.parallels.com/download/desktop/ and can be downloaded for free. We encourage our customers to do so today.
Misschien handig om te zorgen dat je dezelfde build hebt en ook even bij Parallels je problemen bekend te maken die je met de aangeraden build nog hebt, dan kom je misschien ook in hun kb article.

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 05-09-2009 17:41 ]

Pagina: 1