Hallo,
Ik wilde zojuist parallels desktop 4.0 installeren (trial versie) op mijn versch geinstalleerde OS X snow leopard. Nadat ik deze via de download sectie van parallels.com heb gedownload en geinstalleerd, wil de ik deze starten. Echter het starten van parallels lukt niet. Het icon verschijnt kortstondig in het doc, en verdwijnt dan gelijk weer.
Na enig googlen heb ik het volgende gevonden: http://kb.parallels.com/en/6058
Echter het volgende:
Echter heb ik de betreffende oplossing toch even uitgeprobeerd. Omdat ik een nl os heb, ben ik er vanuit gegaan dat het betreffende commando dan het volgende zou moeten zijn:
Dat werk dus niet. Volgende geprobeerd:
Wanneer ik nu Parallels desktop opstart, blijft deze echter crashen... Reboot brengt ook geen soelaas... Iemand nog ideëen?
Ik wilde zojuist parallels desktop 4.0 installeren (trial versie) op mijn versch geinstalleerde OS X snow leopard. Nadat ik deze via de download sectie van parallels.com heb gedownload en geinstalleerd, wil de ik deze starten. Echter het starten van parallels lukt niet. Het icon verschijnt kortstondig in het doc, en verdwijnt dan gelijk weer.
Na enig googlen heb ik het volgende gevonden: http://kb.parallels.com/en/6058
Echter het volgende:
...is geen sprake van. Onder useraccounts zie ik mijn eigen account, en de gast account (uitgeschakeld)Symptoms
When you start Parallels Desktop it crashes immediately.
In System Preferences > Accounts you may find another user account under question mark.
Echter heb ik de betreffende oplossing toch even uitgeprobeerd. Omdat ik een nl os heb, ben ik er vanuit gegaan dat het betreffende commando dan het volgende zou moeten zijn:
code:
1
2
3
4
| Niburu:~ Jeroen$ sudo chown -R Jeroen:staff /Gebruikers/Jeroen/ Password chown: /Gebruikers/Jeroen/: No such file or directory Niburu:~ Jeroen$ |
Dat werk dus niet. Volgende geprobeerd:
code:
1
2
| Niburu:~ Jeroen$ sudo chown -R Jeroen:staff /Users/Jeroen/ Niburu:~ Jeroen$ |
Wanneer ik nu Parallels desktop opstart, blijft deze echter crashen... Reboot brengt ook geen soelaas... Iemand nog ideëen?
HENG HENG