In de reacties bij nieuws: 'Fok-hacker biedt naw-gegevens uit databases te koop aan' lees ik het volgende:
Dus misschien een update in het artikel; mits deze informatie juist is?
Als dit inderdaad het geval is, dus dat de hacker aangedrongen is het te doen, zou ik dit toch graag in het artikel zien. Vind dit namelijk een fundamenteel verschil in de beeldvorming rondom deze persoon. Je kleurt het bericht op deze manier heel erg anders; namelijk dat de jongen bewust op eigen initiatief de databases wil verkopen. Is deze echter gepusht door de "potentiele koper", vind ik dat een heel ander verhaal; 15 jaar is nu eenmaal een leeftijd waarmee je nog snel omgepraat kan worden, al helemaal als er veel geld beloofd wordt. In dat geval vind ik de actie van de "potentiele koper" net zo kwalijk..Door Bubbles, zaterdag 5 september 2009 11:02
In de mailwisseling, die even op FOK! te lezen was, bleek dat de hacker in eerste instantie helemaal niets van plan was, maar omdat er werd uitgelokt en aangedrongen is 'ie overstag gegaan om andere databases te verkopen, met het argument dat hij 15 jaar zou zijn en een flinke zak geld (in dit geval zelfs letterlijk) wel erg aanlokkelijk klonk, gezien zijn zakgeld wat hij van zijn ouders (neem ik aan) kreeg.
Jammer dat dat hier niet in het artikel wordt genoemd, want het geeft toch een iets ander kleurtje aan de berichtgeving...
Dus misschien een update in het artikel; mits deze informatie juist is?