• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoi,

Ik heb deze week een Asus M3A32 MVP Deluxe overgenomen van een mede-tweaker. Ik wilde het in een systeem installeren waar ik reeds een MSI K9A2-CF in had zitten, maar deze wilde ik vervangen omdat ik een crossfire setup wilde gaan draaien.

Mijn systeem bestaat uit een AMD Athlon X2 5050e, 8 GB Corsair XMS 2 (800 en 1066 Mhz gemixt), een Seagate 7200.12 1TB harde schijf, 2x Sapphire 4650 Ultimate en een RR3530 met daaraan 7x Samsung Ecogreen F2 1,5 TB (bij de RR heb ik de 5de en 6de pin afgeplakt omdat hij anders niet in mijn vorige moederbord werd herkend).

Ik heb gisteren avond het moederbord vervangen. Alle aansluitingen van de harde schijven gecontroleerd en de 8-pin aansluiting bij de CPU en de 24-pin aansluiting op het moederbord aangesloten. Vol verwachting (wilde mijn nieuwe crossfire setup testen) startte ik het systeem op, maar er kwam geen beeld. Dit was niet helemaal wat ik verwachtte :'( . Alles begon echter wel te draaien (fans, HDD's, DVD-RW, fancontroller, etc.).

Ik nam dus aan dat alles stroom kreeg (zit aangesloten op een 450W Silverstone Nightjar). Ik heb echter alles nog een keer nagelopen en alles is echt in orde. Daarna begon het grote proberen. Ik heb alle aansluitingen op het moederbord nogmaals nagelopen (8-pins en 24-pins). De CPU nogmaals gecontroleerd en opnieuw geinstalleerd. Alleen met 800 Mhz RAM in single en dual channel geprobeerd. Niets hielp. Hierna nog geprobeerd de PCI-e kaarten te wisselen. Eerst de tweede videokaart eruit gehaald. Daarna de videokaarten verwisseld (zitten nu in slot 1 en 2). Ook zonder de RAID kaart geprobeerd.

Niets heeft echter geholpen. Ik weet nu echt niet meer waaraan het kan liggen. Het bord zou stuk kunnen zijn, maar degene waarvan ik hem over heb genomen heeft aangegeven dat deze werkt dus dat lijkt het ook niet te zijn. Ik heb het boekje goed doorgelezen, maar daaruit haal ik niet dat ik iets vergeten ben. Mijn vraag is daarom of jullie mij kunnen helpen.

Groet,

Peter

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem voor de zekerheid Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Het mobo kan stuk zijn, maar het kan uiteraard ook je cpu of je psu zijn. De enige manier om het helemaal uit te sluiten is door het te testen.

• Peter 1981
Dank, ik zal het doornemen. Ik heb echter alles (behalve 1 videokaart) in een andere setup gedraait dus in principe doet alles het gewoon. Ik heb ook de monitor op beide kaarten aangesloten teneinde uit te sluiten dat het aan de videokaart lag.

• Peter 1981
Nou, heel de troubleshooter doorgelopen, maar na mijn vorige problemen had ik al erg veel gedaan voordat ik hier schreef. Ik heb vandaag allebei de videokaarten apart in alle PCI-e 16x sloten geprobeerd. Ook heb ik alle reepjes RAM in allerlei verschillende opstellingen geprobeerd. Aangezien ik alleen niet zeker ben over de werking van 1 van de videokaarten (die was nieuw, terwijl de rest al succesvol in een ander systeem had gedraait), kan dit nu ook als oorzaak worden uitgesloten.

Ik heb (ten einde raad) maar de cmos gereset, maar ook dit heeft niet geholpen. De enige mogelijk die ik denk dat over is kan zijn dat het mobo dood is, maar de verkoper heeft nog steeds niet gereageerd op deze suggestie. Ik ga er voorlopig nog vanuit dat dit niet het geval is.

Ik hoop dat iemand nog een suggestie heeft over wat het kan zijn.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
Zit er niet toevallig een videopoort op dat mobo zitten zodat je kan testen zonder videokaarten? Doet hij wel wat als je echt alleen 1 reepje geheugen en 1 HDD inpluged?

Desktop | Server | Laptop

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

kmoet zeggen dat ik je voeding toch wel een beetje zwak vindt...

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 15:12
Deze mobo (Asus M3A32 MVP Deluxe) heeft geen onboard video, ik weet niet of je nog ergens anders een simpel GPU-kaartje heb slingeren, maar probeer die dan en strip je systeem tot het minimale.

Ps. Er zijn wel wat melding betreffende Crossfile problemen met deze mobo, maar er staan geen directe oplossingen. http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-254215_15_0.html

• Peter 1981
Het mobo doet het niet met 1 reepje RAM en 1 videokaart. Alle HDD's eruit heb ik nog niet gepropeerd.

Wat betreft andere videokaarten heb ik alleen nog een AGP kaartje liggen. Die gaat dus helaas ook niet passen, maar zoals gezegd heeft de videokaart wel in een ander systeem gedraait (met ander mobo althans) en moet hij het derhalve doen (daar zat trouwens ook 8 GB RAM en 8 HDD's in dus aan de voeding zou het ook niet moeten kunnen liggen).

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-01 18:29

AdB

Ik neem aan dat je al in de meest uitgeklede versie een keertje geprobeerd hebt op te starten?
Dus alle USB handel eruit, maar 1 HD, maar 1 geheugen reepje en 1 video zonder iets anders?

450 watt voor zo'n opstelling vind ik persoonlijk geen overkill / aan de krappe kant.
Het enige wat ik me verder nog kan bedenken is dat er iets bij het overplaatsen / inrichten fout is gegaan.
Geen kortsluiting i.v.m. voetjes die op een andere plaats zitten op dit mobo? Wat als je je oude mobo terugplaatst?

AdB

Verwijderd

Ik reageer omdat ik hetzelfde moederboard heb.... En dit systeem heb gekregen van mijn vader. Hij plaatste een nieuwe videokaart. Waarna hij geen beeld meer kreeg. Hij start wel gewoon op.

Ik heb gedaan: CMOS reset, geheugen van lokatie gewijzigd,videokaart in 3 pci-e slots geprobeerd.Nieuwe batterij geplaatst.
Ik heb een MVP moederboard, Phenom 9500 (zonder bug (rebuild) een titan 650 voeding, 4 GB Hynex ddr2 geheugen. Het systeem heeft 3 SATA harde schijven en twee dvd branders.
Pagina: 1