Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik werk nu sinds drie maanden als PHP programmeur. Sinds gisteren ben ik een PHP 5 Zend Certified Engineer. Nu ben ik op zoek naar andere interessante certificaten die later iets kunnen bijdragen aan mijn werk. Niet alleen omdat ik dan een extra papiertje heb maar vooral omdat het interessante kennis is die je opbouwt tijdens het studeren voor zo'n examen.

De volgende cursus waaraan ik zat te denken was die van MySQL Developer. Iets anders wat mij interessant leek was iets van software architectuur algemeen, maar vind hier eigenlijk zeer weinig van buiten opleidingen van pakweg 3 jaar.

Zijn er mensen die andere certificaten hebben of ervaring hebben wat ook als interessant wordt geacht te hebben als PHP programmeur qua kennis en qua certificaat?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Sjoerd
  • Niet online
Subtiel kickje

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:52

momania

iPhone 30! Bam!

Nu ben ik zelf geen php'er, maar volgens mij moet je je niet al te blind staren op die certificaten. Veelal vragen meer en meer bedrijven gewoon wat jaren ervaring en bewezen kennis van zaken. Waarbij die bewezen kennis van zaken niet via een certificaatje wordt getoetst, maar gewoon via een gedegen interview process waar je kennis aan de kaak wordt gesteld :)

Zie de -7 punten: http://www.techdreams.org...2009/04/resume-comic2.png ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik denk niet dat er echt certificaten zijn die aangeven voor een php'ert van goh, jij hebt je skills te pakken.

Ik denk dat je het meer moet zoeken, als je het al wil en als je denkt dat het veel betekent voor je opdrachtgevers, in cursussen gericht op algemene projectmanagement en systeemontwikkeling (Dan heb ik het bijv. over RUP).

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik kan het eigenlijk alleen maar onderschrijven dat het belangrijker is je in de praktijk te bewijzen als programmeur dan dat je je zo op certificaten stort. Met een Zend certificaat heb je het belangrijkste papiertje op dat gebied op zak. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Tiemez
  • Laatst online: 24-10-2022
Je hebt ook nog Zend Framework Engineer :) . Misschien dat dat interessant is. :)

Maar verder zijn er inderdaad niet zoveel. Of je moet een cursus gaan volgen bij Eduvision (zelf geen ervaring mee, oud collega van mij heeft daar een Masterclass gedaan)

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

racoon

mooowwww

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik vind persoonlijk de inhoud van die masterclass niet echt 'master'. Maarja als je op dat soort cursussen geilt hou ik je niet tegen.
Ik koop wel een boek waar het in staat en hou het restant van de 3795 euro in m'n zak!

• Sjoerd
  • Niet online
Het is inderdaad zo dat dat papiertje een leuke bijkomstigheid is, zoals ik ook zei in mijn startpost gaat het me ook voor een groot stuk om de kennis.

Iets als RUP is inderdaad een goede, denk dat het ook handig is om dit soort dingen erbij te halen qua kennis. Zend Framework is mogelijk ook interessant naar de toekomst toe. Vind het altijd erg lastig in te schatten wat het niveau is van zo'n masterclass of iets dergelijks. :)

Ben er verder ook van overtuigd dat praktijk kennis troef nummer 1 moet zijn. Echter komt dat vanzelf met de jaren lijkt me en kan ik daar niet echt iets actiefs momenteel aan doen :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:52

momania

iPhone 30! Bam!

Sjoerd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:24:
Echter komt dat vanzelf met de jaren lijkt me en kan ik daar niet echt iets actiefs momenteel aan doen :)
Je kan de tijd (en geld) die je in zo'n cursus steekt, toch ook gewoon in zelfstudie stoppen? Als je baas studies vergoed kan je hem dus ook alleen tijd vragen voor zelfstudie, waarin je bv ook wat side-projects kan doen als case-studies of proof-of-concepts. Daar leer je meer van dan menig cursus :Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:20

Nutral

gamer/hardware freak

Meewerken aan opensource projecten en dat op je cv zetten helpt ook. 37 signals bijvoorbeeld neemt alleen maar php progammeurs aan die ook opensource hebben gedaan. Het laat ook zien dat je passie hebt voor je werk en het is praktijkervaring.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nutral schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:09:
Meewerken aan opensource projecten en dat op je cv zetten helpt ook.
Voornamelijk bij mensen met baarden en sandalen ja. Ik denk niet dat een gemiddeld Nederlands webdevelopment bedrijf hier ook maar iets om geeft. (Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat het actief meewerken aan projecten, of die nou OS zijn of niet, niet meehelpen aan het ontwikkelen van je skillset)

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2009 15:24 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:11
.oisyn schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:21:
Voornamelijk bij mensen met baarden en sandalen ja. Ik denk niet dat een gemiddeld Nederlands webdevelopment bedrijf hier ook maar iets om geeft.
Uit eigen ervaring weet ik dat je daar de plank flink misslaat.

En aan de OP: zoals anderen al zeggen, staar je niet blind op certificaten. Die zijn alleen handig om voorbij de HR-afdeling en andere niet-technische mensen te komen. Als je iets extra's wil doen in je vrije tijd, begin een eigen project dat je leuk vindt of draag inderdaad bij aan een open source-pakket.

Iedere recruiter met meer dan een paar hersencellen snapt dan dat je werk je passie is in plaats van een noodzakelijk kwaad tussen 9 en 5 en zal je veel sneller inhuren.

[ Voor 42% gewijzigd door DJ Henk op 11-09-2009 19:45 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DJ Henk schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:40:

Uit eigen ervaring weet ik dat je daar de plank flink misslaat.
En hoe groot was de N bij jouw steekproef? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DJ Henk
.oisyn schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 00:18:
En hoe groot was de N bij jouw steekproef? :)
Heel groot. Ik ben namelijk zo iemand die developers aanneemt bij een Nederlands webdevelopmentbedrijf. Ik heb niet bijgehouden hoeveel gesprekken ik heb gevoerd in de loop der jaren, maar het zouden er makkelijk meer dan honderd kunnen zijn.

Edit: Om de OP wat meer houvast te geven over het hoe en wat, er zijn vier dingen waar ik naar kijk als iemand kom solliciteren: intelligentie, passie voor het vakgebied, communicatieve vaardigheden en vakkennis/ervaring.

Certificaten vertellen me niets over die vier dingen. Vakkennis uit de praktijk is namelijk iets heel anders dan theoretische kennis. Theoretische kennis is niets waard als je net niet in kan zetten. Ter illustratie, ikzelf heb mijn eerste examen MCAD (bestaat niet meer, maar ging over programmeren in C#) met vlag en wimpel gehaald zonder ook maar een regel geprogrammeerd te hebben. Ik ben nooit verder gekomen dan het copy/pasten van een voorbeeldje uit de help. Ik kan waarschijnlijk met moeite in C# een Hello World tevoorschijn toveren, maar volgens mijn c.v. ben ik al expert.

Eigen projecten/open source-projecten vertellen me daarentegen al meteen dat je een dikke voldoende scoort op passie. Niemand steekt daar energie in als hij/zij dat niet heeft. En, omdat er zoveel van jezelf in zit, zegt het heel veel over waar je inhoudelijk staat. Afhankelijk van het soort project kan je er ook je communicatieve vaardigheden mee aantonen. Met andere woorden: ik ben dol op kandidaten die op zo'n manier praktijkervaring hebben opgedaan.

[ Voor 61% gewijzigd door DJ Henk op 12-09-2009 10:26 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Uit eigen ervaring, certificaten zijn leuk om een beetje extra salaris binnen te tikken, maar niet noodzakelijk. Je hebt natuurlijk de werkgevers die menen dat je programmeren kan leren op school alleen, maar je zult altijd wel mensen houden die denken dat papiertjes alles betekenen.

Als ik naar mezelf kijk, ik heb geen papiertjes. Ik raad trouwens niemand aan om het op deze manier te doen, ik heb best wat geluk gehad. Ik heb wat ruzie gehad op school met een leraar die mij niet mocht, dus ben ik weg gegaan. Als hobby gaan programmeren, naast werk in de retail. Na een jaar of 3 kreeg ik een baan als webdevver. Nou werkten daar niet de meest begaafde programmeurs, maar toch vonden ze het wel leuk om met hun papiertje te wapperen. Dat ze vervolgens geen drie regels fatsoenlijk konden schrijven, wordt wel geillustreerd door dit soort code. Ondertussen zit ik bij een bedrijf waar er wel iemand is die meer weet van programmeren. Ook praktijkervaring, geen school ervaring. Dat is zo veel meer waard. Papiertjes zijn zwaar overrated, in ieder geval in mijn vakgebied.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

DJ Henk schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 09:31:
Heel groot. Ik ben namelijk zo iemand die developers aanneemt bij een Nederlands webdevelopmentbedrijf.
Jouw steekrpoef is dus 1 webdevelopmentbedrijf, namelijk degene waarbij je zelf werkt. En dat was .oisyn's punt.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• DJ Henk
Confusion schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 16:09:
Jouw steekrpoef is dus 1 webdevelopmentbedrijf, namelijk degene waarbij je zelf werkt. En dat was .oisyn's punt.
Of N=100+, als je het aantal sollicitaties neemt. Verder spreek ik natuurlijk weleens een collega of een concullega.

In ieder geval, vooralsnog denk ik op basis van de gegevens in dit topic dat ik beter weet waar we over praten dan .oisyn. Maar doe ermee wat je wilt.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Het aantal sollicitaties telt niet, want jij bent degene die ze beoordeelt. oisyn's stelling was dat het over het algemeen weinig indruk maakt op de werkgever, wat jij in deze bent.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• DJ Henk
MueR schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:05:
Het aantal sollicitaties telt niet, want jij bent degene die ze beoordeelt. oisyn's stelling was dat het over het algemeen weinig indruk maakt op de werkgever, wat jij in deze bent.
Prima. Met kennis die ik heb van collega's, werving&selectie-bedrijven die ik inhuur, bedrijven aan wie we outsourcen als we zelf de expertise niet hebben, bedrijven die basissystemen leveren waarop wij doorontwikkelen en concurrenten zou ik zelf mijn N wat hoger schatten dan 1, maar dat is ok.

De N van .oisyn is 0, dat was mijn stelling.

(Maar laten we niet te ver deze kant op gaan, daar is dit topic niet bij gebaat.)

[ Voor 8% gewijzigd door DJ Henk op 12-09-2009 17:51 ]

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

DJ Henk schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:44:
De N van .oisyn is 0, dat was mijn stelling.
Dat weet je niet. Als hij open source ervaring heeft en dat in een reeks sollicitaties geen zoden aan de dijk heeft gezet, dan heeft hij er misschien wel een statistisch betere kijk op dan jij. Sowieso zal het bijvoorbeeld in de .Net wereld een stuk minder interessant gevonden worden dan in de Java wereld

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• DJ Henk
Daar heb je gelijk in. Mijn stelling was misschien ook te bondig samengevat. Eerder had ik er al bijgezet:
denk ik op basis van de gegevens in dit topic
In zijn profiel zie ik dat .oisyn voornamelijk in de games-hoek zit. Ik denk dat dat toch een andere tak van sport is dan webdevelopment.
Pagina: 1