• jimmy-dj
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04-2021
Hallo allemaal ik heb vandaag prime 95 aangezet toen ik daarna speed fan opstarte stond er dat de cpu 70graden is. Nouw zit ik er dus aan te denken een waterkoeling aan te schaffen, maar het probleem is dat ik een advance cube heb en dus past er geen radiater in en pomp, resevoir. Toen zag ik de zalman reserator 1 v2 heeft iemand hier ervaringen daar mee of andere ideen?

alvast bedankt

system spec's
advance cube
gigabyte eg45m ds2h
pov geforce 9600 gt
4X 1 gb corsair ram op 800mhz
500gb sata hdd

Verwijderd

ik denk dat je beter een luchtkoeler kan kopen zoals de Cooler master Z600 met 1 fan.(+ MX-2 koelpasta)
ik heb mijn q6600 @3.6 en met occt small ffts worden de core's nooit warmer dan 70 graden.
als het niet past in je behuizing, kan je denk ik nog beter een nieuwe kast kopen + die luchtkoeler, die zalman waterkoeling kost namelijk aardig veel.

70c voor de cpu zelf is eigenlijk al teveel, als je wilt overclocken zou ik dat niet met de standaard koeler doen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 09:52 ]

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik zou sowieso realtemp gebruiken om je temps uit te lezen. Heb je je cpu wel ge oc'ed? Dat meld je namelijk niet. Wellicht dat een lagere vcore al een hoop oplost, mits je stock draait ;)

Mijn rig

Verwijderd

Probeer anders eerst je koelpasta te vervangen met een kwaliteitspasta.
Als je nog fans kunt toevoegen aan je case, of je huidige fans door hogere rpm fans vervangen, zodat je meer airflow genereert, zou ik dat eerst doen. Ik weet alleen niet hoeveel waarde je aan stilte hecht :)

Mocht dit nou niet baten, dan kun je altijd eerst nog een betere luchtkoeler proberen. Ik weet niet hoeveel ruimte er is in jouw cube, maar als er geen tower-style koeler in kan, dan kun je altijd voor een paar tientjes bijvoorbeeld een Thermalright AXP-140 of een Scythe Big Shuriken aanschaffen.

Ook al krijg je maar 10 graden van de load temp van je Q6600 af - zonder dat je oren van je hoofd worden geblazen - , dan zit je al op een heel acceptabele load temp voor die cpu..

Succes!

• jimmy-dj
Een andere koeler past bijna niet omdat er maar 75mm tussen het moederbord zit en een stuk ijzer recht erboven, er zit ook al goede koelpasta op dus niet dat laagje wat op de intel koeler zit. Als ik een andere kast neem welke raden jully dan aan een kast met al een waterkoeling erin of bv een antec ninehundred en daar zelf alles inbouwen?

In iedergeval bedankt, ik kijk nog door naar een waterkoeling want dan kan ik ook de vga makkelijker overclocken.

[ Voor 28% gewijzigd door jimmy-dj op 05-09-2009 10:23 ]

• jimmy-dj
Weet iemand trouwens hoe goed de prestaties zijn van de zalman reserator 1 v2?

Verwijderd

moet je even zoeken naar reviews, ik weet wel dat ik er geen 180,- voor zou geven.
(ik heb zelf ook een nine hundred, maar ik weet niet of die echt geschikt is voor waterkoeling, denk dat de twelve hundred beter zou zijn)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 10:31 ]

• jimmy-dj
Ik heb zelf nog iets gevonden van thermaltake http://www.thermaltakeusa....aspx?S=1153&ID=1776#Tab0 weet iemand of het mogelijk is om de radiator aan de case fan te hangen?

Verwijderd

waarom wil je eigenlijk waterkoeling? die bigwater setjes zijn niet zo geweldig.

• jimmy-dj
Omdat ik geen goede lucht koeling in de kast krijg en met water koeling kan ik ook gelijk de vga, nb sb koeling en ook nog eens stil.

Verwijderd

ik zou zelf in een goede kast investeren en dan goede luchtkoeling nemen, heb je denk ik meer aan.
(Luchtkoeling kan heel erg stil zijn zolang je de fans niet op max zet)
maar het is natuurlijk je eigen keus.

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
ik zou eerst maar eens de koelpasta vervangen, hier draait ook q6600 (stock speed) idle cores: +- 35/40 graden load: 55/60 graden. met een standaard intel koeler.

voor het vervangen van de pasta lagen de temps ook ongeveer 15 graden hoger. ;)
Pagina: 1