Gebruik van torrent op een campus

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views

• -Gabriel-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik zit momenteel op een campus in de VS, en nu is mij medegedeeld door de staff dat zij het kunnen zien wanneer er p2p en torrent software wordt gebruikt. En dit wordt daar uiteraard niet echt gewaardeerd.

Ik vraag mij af hoe ze dit kunnen zien (aantal connecties? upload?).. en het belangrijkst: hoe kan ik voorkomen dat zij dit zien? Is er een mogelijkheid om het aantal connecties te verminderen, of zou het stoppen van uploaden al helpen? Nu ben ik geen totale noob, maar een expert op dit gebied ben ik ook niet echt.

En trouwens, in NL ben ik jarenlang altijd een trouwe uploader geweest, maar dit half jaartje is gewoon even een uitzondering. En daar komt bij; ik wil best uploaden, zolang de connectie met torrent maar niet wordt gelegd.

Sammenvatting: hoe kan ik blijven downloaden via torrent, zonder dat zij zien dat het van torrent afkomt?

[ Voor 5% gewijzigd door -Gabriel- op 05-09-2009 04:39 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:49

Nobby

Nuts!

Gebruik poorten die normaal gebruikt worden voor andere programma's. Zie google.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

tunnel verbinding over 'bekende' poortjes.

wat zijn de consequenties als je gebust wordt?

of gewoon even niet downloaden :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

-Gabriel- schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 04:36:
Ik zit momenteel op een campus in de VS, en nu is mij medegedeeld door de staff dat zij het kunnen zien wanneer er p2p en torrent software wordt gebruikt. En dit wordt daar uiteraard niet echt gewaardeerd.
[...]
Sammenvatting: hoe kan ik blijven downloaden via torrent, zonder dat zij zien dat het van torrent afkomt?
Niet. Dit is eigenlijk proberen te ontduiken van beveiliging. Hou er rekening mee dat je in de VS niiet mag downloaden, de straffen zwaar zijn, en je op de campus snel afgesloten gaat worden en dat je studie kan bemoeilijken. Oftewel: gewoon een tijdje van de torrents en andere meuk afblijven :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

als ze al zo actief controleren lijkt mij dat ze dat eerder doen op aantal connecties, en je verbruik
neit zo zeer welk tooltje het is. misschien kun je shaper gebruiken; kun je applicaties beperken, of tijden in plannen dat zij actief zijn.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• -Gabriel-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
himlims_ schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 04:46:
tunnel verbinding over 'bekende' poortjes.

wat zijn de consequenties als je gebust wordt?

of gewoon even niet downloaden :+
ze zeiden dat je eerst 2x een waarschuwing krijgt, mocht je het doen.. dus het valt nog mee, en ik zou misscien nog oldstyle door kunnen gaan, maar somehow, ben ik hier iets voorzichtiger..

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-03 16:34
De beste manier is gewoon niet downloaden.

Ga je echt doodgaan van 6 maanden geen torrents te gebruiken? ;)

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:52
het beste lijkt mij nog een vpn verbinding naar Nederland opzetten en daaroverheen te downloaden. Als je dan ook nog eens je upload uitzet dan ben je misschien nog wel legaal bezig ook.. (mocht je hierdoor opeens onder Nederlandse wet vallen met betrekking tot down en upload)
maarje je studie zou ik inderdaad ook niet in gevaar brengen...

Freelance Drupal Developer

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 22:49

mace

Sapere Aude

En protocol encryptie gebruiken.

Verwijderd

je gaat toch niet verwachten dat GoT tips geeft waarmee je jezelf in de nesten gaat werken hé. het enige verdeigbare is wellicht een vpn zoals FAD aangeeft.
CSA>NT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.