Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP x64] Minidumps

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb de laatste paar dagen sinds ik een bepaalde serie kijk (dexter s01, gepost door efnet) last van problemen. Of het enkel met deze serie is weet ik niet. Het gebeurt at random maar dit is het enige wat ik nu kijk. Verder nooit problemen gehad. Niks verandert de afgelopen 2 dagen dat ik er last van heb, behalve dat ik veel van deze serie kijk dus.

De symptomen:

Tijdens het kijken, doorspoelen of openen van deze serie ondervind ik de problemen. Ik gebruik MPC HC x86 en MPC x64 voor het bekijken. Maar ik weet niet of het echt daar aan ligt.

De film stopt, ctrl-alt-del werkt niet, de muis kan ik nog een tijdje bewegen maar de cursor veranderd niet van handje naar pijltje. Na een tijdje kan ik de cursor niet bewegen maar de muziek loopt door. Na een plaspauze gaat het scherm op zwart. De muziek loopt nog steeds door. Hierna heb ik het systeem maar gereset. Het is dus geen complete freeze omdat de muziek wel blijft werken. Ik denk ook niet dat het een hardwareprobleem is omdat dan alles vast naait.

De volgende Error-handtekening heb ik: BCCode : ea BCP1 : FFFFFADF9A9F17B0 BCP2 : FFFFFADF9B6DB160
BCP3 : FFFFFADF9AF271B0 BCP4 : 0000000000000010 OSVer : 5_2_3790
SP : 2_0 Product : 256_1

En de volgende bestanden:

C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\WER91a9.dir00\Mini090509-01.dmp
C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\WER91a9.dir00\sysdata.xml

Kennelijk heeft ie toch een soort dump gedaan. Er staat niks bijzonders in, behalve heel vaak PAGEPAGEPAGE. En wat andere leestekens en meuk waar ik niks in kan zien. In sysdata staan alle specs zoals je wel kan verwachten.

In de logs kan ik de eerste error terugvinden rond het tijdstip; mijn videokaartdriver kwam in een oneindige loop terecht. Daarnaast vond windows ook dat ik te weinig virtual memory had. Ik heb 4GB waarvan meestal de helft niet eens vol komt. Mijn pagefile is dan ook maximaal 16MB (heb hem net helemaal uitgeschakeld). Volgens het logboek was het een bugcheck: 'The computer has rebooted from a bugcheck.' Maar die bugcheck mag nou wel eens nokken.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Het gebruik van dezelfde software wil niet zeggen dat er achter de schermen ook het zelfde gebeurt. Mijn eerste ingeving is dat de serie die je nu veel kijkt en waarbij het regelmatig fout gaat een bepaalde codec gebruikt die je eerst niet (vaak) gebruikte.

Zoek uit welke codecs (audio en/of video) er voor die serie gebruikt zijn (met bv een programma als gspot) en installeer daar een nieuwere (of andere) versie van.

Een tweede ingeving zou de videokaart driver zijn...

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

BugCheck?!

Dit kan diverse oorzaken hebben, maar zou je even heel aandachtig naar je moederbord willen kijken of er geen condensatoren bol staan of welke oneffenheid ook. Een zaklamp is handig.

Virtual memory is inderdaad krap en zet deze eens op de standaard instellingen.
Ook ik heb Windows X64 getest op mijn nieuwe setup met ook 16-16 MB en ik kreeg die melding niet.

Ik ben bang dat het een hardwarefout is.
Het gebeurt at random
Daarom, dus laten we stap voor stap te werk gaan :)

code:
1
2
3
BCCode : ea BCP1 : FFFFFADF9A9F17B0 BCP2 : FFFFFADF9B6DB160 
BCP3 : FFFFFADF9AF271B0 BCP4 : 0000000000000010 OSVer : 5_2_3790 
SP : 2_0 Product : 256_1

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 19:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:40:
BugCheck?!

Dit kan diverse oorzaken hebben, maar zou je even heel aandachtig naar je moederbord willen kijken of er geen condensatoren bol staan of welke oneffenheid ook. Een zaklamp is handig.

Virtual memory is inderdaad krap en zet deze eens op de standaard instellingen.
Ook ik heb Windows X64 getest op mijn nieuwe setup met ook 16-16 MB en ik kreeg die melding niet.

Ik ben bang dat het een hardwarefout is.

[...]

Daarom, dus laten we stap voor stap te werk gaan :)
Ik zou het niet meteen in bolle condensatoren of een kromgetrokken moederbord zoeken hoor :)

NoxiuZ, ik ben zelf ook net begonnen met dexter S01, de Bluray rip. Heb nu (EP 1 en 2) nog nergens last van gehad (op XP32 welliswaar).

Als de dexter die jij kijkt HD materiaal is dan vraag ik me af of je wel eens eerder succesvol HD materiaal hebt bekeken, of andere intensieve dingetjes met je computer doet? Is handig om te weten i.v.m. het uitsluiten van h/w problemen.

Verder wat boven mij gezegd wordt, als er pagepagepage staat wil ie klaarblijkelijk veel pagen. Misschien gaat ie op z'n bek omdat ie maar 16MB of geen pageruimte heeft. Stel eens een pagefile in van 2GB?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 19:50 ]