Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:34
Ik heb een tijdje dit setje (logitech x-530), nu weet ik dat dit geen pro geluids setje is maar het geeft voor mijn gevoel een zeer moo/fijn geluid voor zijn prijs.

Mijn vraag:
Ik kijk vaak films op mijn pc, en ik wil nu ook tv gaan kijken. Gaat een geluidskaart mij een beter geluid opleveren bij tv + films (en dan vooral beter surround geluid)? Zo ja welke geluidskaart is dan de beste optie ?

op dit moment heb ik de boxen aangesloten op de onboard geluidskaart van mijn Gigabyte moederbord (GA-MA69VM-S2)
Ik heb geen heel groot budget maar vooral ook geen flauw idee wat een geluidskaart kost, ik zie dit meer als info over de mogelijkheden.

Alvast bedankt.: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Persoonlijk zou ik geen geld uit gaan geven voor een geluidskaart met een setje als de Logitech X-530. Met name omdat je wellicht geen verschil gaat horen en het dus zonde van het geld is.

Wat een geluidskaart kost hangt er maar net van af wat je wilt. Zo zijn er zeer simpele geluidskaarten voor iets meer dan tien euro. Alleen geven die soms nog slechter geluid dan de onboard-chips van tegenwoordig. Een andere kant zijn bijvoorbeelde Xonar's van Asus. Deze kaarten zijn letterlijk een paar honderd euro. Maar daar krijg je dan ook wel echt kwaliteit voor en zeer goede analoge componenten. Maar zo'n kaart is zo veel te goed voor welk Logitech setje dan ook....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 12:08
Ik heb de x530 zelf ook, maar als je onboard 5.1 surround support hebt, zou ik geen extra kaartje kopen.
Zo niet, dan zou ik een, net zoals fear1986 al zegt, een van iets meer dan 10 euro kopen. (dat heb ik zelf namelijk ook. onderstaande link.)
http://www.hardware.info/...CI_71_Soundcard_MI707210/

denk dat zo'n sound blaster x-fi voor dit setje niet veel verschil zal uitmaken, want op iets meer dan de helft van de volume van dit setje zul je al enige ruis horen.
lijkt mij meer geschikt voor een z5500 set van logitech.

dus of onboard geluid, dat vaak redelijk is of iets meer dan 10 euro betalen lijkt mij de beste keus voor deze set. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je onboard is prima, hij ondersteund alleen geen DTS, maar zo'n gemis is dat meestal ook niet.

Gewoon lekker doorknallen met je huidige setje, tweaken van realtek instellingen en mediaplayer kan nog een hoop helpen.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
Was ik al "bang" voor, toch bedankt voor jullie antwoorden. Zijn er nog software matige oplossingen, en dan vooral om de rear luidsprekers harder te zetten bij bijv. films ? Overigens heb ik wel al een 5.1 geluid maar of die surround support heeft weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"letterlijk een paar honderd euro" is nogal overdreven, een mooie Xonar, Auzen, Juli@ of M-Audio heb je al voor veel minder.
Maar op een X-530 set zul je echt geen verbetering merken t.o.v. de onboard Realtek die je al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:07:
"letterlijk een paar honderd euro" is nogal overdreven, een mooie Xonar, Auzen, Juli@ of M-Audio heb je al voor veel minder.
Maar op een X-530 set zul je echt geen verbetering merken t.o.v. de onboard Realtek die je al hebt.
Als je een Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe neemt dan zit je toch over de €200,- en dat is bij mij een paar honderd. En nam deze kaart alleen als voorbeeld als ander uiterste ten opzichte van een Sweex kaartje. Overigens zijn er zeker geluidskaarten die meer kosten dan de gemiddelde pc, maar dat is wat overdreven om die aan te gaan halen.

Een gemiddelde Xonar is inderdaad rond de honderd euro, maar dan nog is het veel en veel te veel voor die X-530. Maar of je het waard vind is gewoon aan jou en wat je er van verwacht. Meeste mensen horen toch echt verschil na het plaatsen van een losse geluidskaart, maar dat is meer omdat het tussen de oren zit en je je koop voor jezelf wilt rechtvaardigen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcjeb
  • Laatst online: 11-03 19:45
ik heb een geluidskaart van club 3d werkt perfect.. altijd beter als onboard.
Club3D Theatron Agrippa DTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:28
marcjeb schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 01:16:
ik heb een geluidskaart van club 3d werkt perfect.. altijd beter als onboard.
Club3D Theatron Agrippa DTS
beter dan :)

Anyways, zolang je geen games speelt zul je het verschil tussen de onboard chip en dedicated geluidskaart waarschijnlijk niet horen op een X-530, tenzij je een scherp gehoor hebt. Als je games speelt, is het aan te raden i.v.m. EAX-effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
Games speel ik atm niet veel, dus dan valt dat wel mee: ) bedankt iedereen voor de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Ik weet niet wat je gebruikt om films af te spelen maar als je CCCP installeerd of ffdshow audio decoder dan kun je je rear speakers wel boosten.
Pagina: 1