Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

printplaat toetsebord

Pagina: 1
Acties:

• otherwise777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
ik heb een printplaat van een toetsebord,
ik weet niet of er een ps2 of een usb stekker heeft aangezeten, maar ik denk niet dat dit uitmaakt
Ik wil hem nu op een usb aansluiten,
weet iemand een site waar ik kan vinden welke draad ik met welk contact van me usb aansluiting moet verbinden?

alvast bedankt ;p

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:10
USB of PS/2 maakt wel uit, want als je toetsenbord alleen PS/2 taal spreekt tegen je USB poort, dan gaat je computer dat nooit begrijpen.
Ik denk niet dat je hier antwoord op gaat krijgen zonder foto of merk/type toetsenbord.

• otherwise777
maar je hebt toch van die koppelstukken van ps/2 naar usb?
dat zou moeten betekenen dat ik hem ook op een usb kan aansluiten

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:27

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat zijn koppelstukken waarmee je een USB toetsenbord kunt aansluiten op PS/2. Dat toetsenbord waar dat koppelstuk bijzat is dan ook zo gemaakt dat hij compatibel is met PS/2.

Andersom maakt wel degelijk uit. Een PS/2 toetsenbord (uit de tijd dat er nog geen USB bestond) is niet compatibel met USB. Je kunt er dus niet zomaar een USB connector aan solderen.
Die 2 aansluitingen zijn compleet verschillend.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PS/2 en USB zijn compleet verschillende connectoren, dus je kunt er niet zomaar wat opzetten.

Waarom wil je eigenlijk zoveel moeite steken in een keyboard?
En wat voor keyboard is het (er staat vast wel ergens een typenr oid).

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Uiteindelijk zul je de juiste connector aan dit toetsenbord moeten zetten (die er dus aanhoort). Indien dit PS/2 is dan kun je inderdaad het verloopje gebruiken naar USB.
Overigens ben ik ook wel benieuwd naar meer info over het toetsenbord en vooral waarom je zoveel moeite wil doen. :)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• otherwise777
TERW_DAN schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:17:
PS/2 en USB zijn compleet verschillende connectoren, dus je kunt er niet zomaar wat opzetten.

Waarom wil je eigenlijk zoveel moeite steken in een keyboard?
En wat voor keyboard is het (er staat vast wel ergens een typenr oid).
Ik ben DDR metalpads, en guitar hero gitaren aan het maken voor pc's
Het is alleen een beetje iritant als ik heel de tijd me pc moet rebooten als ik met zo'n ps/2 aansluiting werk
en van somiggen toetsenborden heb ik alleen nog maar het printplaatje zonder stekker

als iemand het wilt upload ik wel wat foto's van mijn project die al af is

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:46

DukeBox

loves wheat smoothies

MediJack schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:25:
Indien dit PS/2 is dan kun je inderdaad het verloopje gebruiken naar USB.
Mits er ook een USB controller in zit, anders gaat een 'normaal' verloopje niet werken (zoals al eerder correct is gemeld). Er zijn wel usb-> ps2 converters (dus een verloopplug met electronica erin), dat gaat hoe dan ook werken.

Eerste google hit:
Afbeeldingslocatie: http://www.bluepc.nl/images/A-USB2PS2-unit.jpg
http://www.bluepc.nl/naar...JHOnLv62JwCFRCF3godSj_tIQ

@TS, ja, graag een foto.. ik ben best wel benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 05-09-2009 00:03 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• otherwise777
DukeBox schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:01:
[...]

Mits er ook een USB controller in zit, anders gaat een 'normaal' verloopje niet werken (zoals al eerder correct is gemeld). Er zijn wel usb-> ps2 converters (dus een verloopplug met electronica erin), dat gaat hoe dan ook werken.

Eerste google hit:
[afbeelding]
http://www.bluepc.nl/naar...JHOnLv62JwCFRCF3godSj_tIQ

@TS, ja, graag een foto.. ik ben best wel benieuwd.
De vraag was eigenlijk welk contact ik op welke draad moet aansluiten op me toetsebord ;p

Afbeeldingslocatie: http://i99.photobucket.com/albums/l309/otherwise777/gitaar/IMG_2817.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i99.photobucket.com/albums/l309/otherwise777/gitaar/IMG_2816.jpg

Ik probeer nu toetsebord knoppen bij de snaren erin te bouwen, want die drukschakelaars zijn niet zo fijn en werken niet altijd even goed (goedkoop spul)

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 18:58
kijk welke chip de stekker aan zou moeten ( printbanen volgen ).
en zoek de specs van die chip op met de pinout van de ps/2 poort

gang is alles

• otherwise777
Japidoff schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:36:
kijk welke chip de stekker aan zou moeten ( printbanen volgen ).
en zoek de specs van die chip op met de pinout van de ps/2 poort
ze gaan in zon zwart bolletje ;p
daaronder zit de chip, dus daar kom je nooit bij

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Tja, wij hebben dat toetsenbord niet ontworpen natuurlijk dus dat wordt lastig om voor ons zo aan je te kunnen vertellen.

Kun je niet in een willekeurige kringloopwinkel een aantal toetsenbordjes halen voor een paar euro en deze openslopen maar dan wil goed kijken/noteren/onthouden hoe de draadbezetting zit?
Wel leuk waar je mee bezig bent trouwens :-)

offtopic:
Heb je trouwens ook een Shift-toets op het toetsenbord waar je je berichten op typt? ;) Leest voor ons een stuk prettiger!

[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 05-09-2009 00:58 ]

• otherwise777
HyperioN schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:57:
Tja, wij hebben dat toetsenbord niet ontworpen natuurlijk dus dat wordt lastig om voor ons zo aan je te kunnen vertellen.

Kun je niet in een willekeurige kringloopwinkel een aantal toetsenbordjes halen voor een paar euro en deze openslopen maar dan wil goed kijken/noteren/onthouden hoe de draadbezetting zit?
Wel leuk waar je mee bezig bent trouwens :-)

offtopic:
Heb je trouwens ook een Shift-toets op het toetsenbord waar je je berichten op typt? ;) Leest voor ons een stuk prettiger!
Naja toetsenborden kan ik gratis krijgen, het probleem was meer dat ik ze wou omzetten op een usb ;p
en ik had toevallig nog wat oude printplaatjes liggen van toetsenborden, dus ik dacht misschien staat ergens wel hoe ik ze moet verbinden

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:29
Leuk project! Hier zijn trouwens ook kant-en-klare interfaces voor zoals de KeyWiz. Ze zijn eigenlijk gericht op arcadekasten, maar zou hier ook perfect werken.

• otherwise777
Loki.Nya schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 02:19:
Leuk project! Hier zijn trouwens ook kant-en-klare interfaces voor zoals de KeyWiz. Ze zijn eigenlijk gericht op arcadekasten, maar zou hier ook perfect werken.
ziet er leuk uit maar de prijzen vallen wat tegen ;p

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:46

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je dat geld er voor wilt uitgeven kun je beter nog meteen kijken voor een bleutooth hid compattible oplossing. Bijv. een movilla/medion mediacenter ab kost nog geen 20€.. met de 30 knopjes die daar op zitten en de 'draai' knop kun je denk ik een heel end komen (in feite is dat een keywiz GP-Wiz40 MAX incl. bleutooth).

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 05-09-2009 13:05 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1