Toetsenbord hotkeys

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het volgende. Ik heb een Dell toetsenbord (SK 8135) waarop een aantal hotkeys zitten. Eentje om je mediaplayer te starten, volume- etc.

Windows7 herkende het ding gelijk, en WMP12 start gelijk als ik op de knop druk. Ook werken zaken als play/stop/volume mute etc direct onder W7. Het probleem is dat ik het liefst met een grote boog om WMP heenloop- en al jaren heel blij VLC gebruik. De vraag is, hoe krijg ik het voor elkaar VLC te triggeren?

Ik ging als eerste naar set program access and defaults- maar daar is VLC helemaal niet te zien, laat staan in te stellen als default media player. De software van Dell zelf draait niet onder 64bit, en alleen het drivergedeelte installeren bied ook geen uitkomst.

Heeft iemand inzicht hoe WMP word getriggered, hoe die hotkey precies werkt, en hoe ik dit netjes kan oplossen?

Als ik weet hoe ik VLC als default player in kan stellen werkt dat hopelijk ook (dus niet filetypes associeren, maar echt de player an sich als default media player instellen).

NB: heb uiteraard al een middagje zitten googlen; veel topics op dell support fora met driver problemen voor dit tobo, helaas. Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

[google=change standard media player windows 7] leverde mij inderdaad ook weinig op, maar wat als je eens alle bestandstypen aan VLC toewijst als je deze opstart als Administrator. Met RMB en dan openen met wijzigen naar VLC kan je ook nog proberen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
held! thanks, vind inderdaad de eerste stap! =) Alleen start/stop/pause/fwd/bck werken nu niet. Misschien kan ik die handmatig toevoegen op een bepaalde manier =/
Problem solved thanks to Mark Russinovich and Process Monitor!

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\AppKey\16\Association

By default, pressing "Button 16" on this keyboard launches the default
application associated with .cda files.

Even though winamp and wmp were set to play .cda files, only wmp shows
up in the default programs list in control panel, so it's settings "stuck".

I changed the value in that registry entry to .flac, which winamp plays
but wmp does not. Success! the keyboard shortcut now launches winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:22:
[google=change standard media player windows 7] leverde mij inderdaad ook weinig op
Zoeken naar "programmable hotkeys SK8135" werkt beter :P

Standaard programma wijzigen is simpelweg rechtsklikken in explorer -> open with, vinkje aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt! =)

Zoals ik al eerder aangaf lukt het om VLC te laten openen mbv de hotkey. In VLC zelf kan je hotkeys instellen- zowel global als in VLC zelf- en- hij herkent zowaar de mediakey input! Ik hoop dat iemand hier ooit nog wat aan heeft- heel erg bedankt!
Pagina: 1