Toon posts:

Internet gateway van modem gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn basic adsl is overgezet naar xs4all only, heb ik een Thomson Speedtouch 546 multi pc modem aangesloten.
Om een of andere vage reden krijg ik alleen een internetverbinding via de gateway van het modem zelf. Als ik een netwerkverbinding in Win XP wil gebruiken, wordt mijn login en pass geaccepteerd en ben ik verbonden. Helaas krijg ik geen bit aan data binnen op deze manier.

Vraag: zitten er bezwaren aan het internetten op deze manier?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Wat bedoel je precies ?

Verwijderd

Stel je op je pc een verbinding in (met xs4all login en ww) en gebruik je die?
Je modem maakt al verbinding met xs4all, je hoeft op je pc dus niets in te stellen en "gewoon" gebruik maken van je lan verbinding met DHCP aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op de helpdeskpagina's van Thomson staat dat ik inderdaad op de pc een verbinding in moet stellen, net zoals ik met mijn stokoude Speedtouch al jaren mijn basic adsl heb gebruikt. De helpdeskpagina's van xs4all kloppen niet bepaald op dit gebied. De interface van de Thomson ziet er anders uit nadat ik een recente firmware heb geinstalleerd.

Sorry voor het noobgehalte van mijn vraag, maar ik wilde zeker weten dat ik met deze werkwijze bijvoorbeeld niet de firewall op mijn pc aan het omzeilen ben of anderszins onverstandig bezig ben.

Bedankt voor de geruststelling:-)

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Denk dat het handiger is morgen even met XS4ALL te bellen (persoonlijk heb ik daar altijd hele goede ervaringen mee) :
Helpdesk
Maandag t/m vrijdag 9.00 - 20.00
Zaterdag en zondag 12.00 - 17.00
Particulier: 020-3987666

Kan ook een storring zijn, maar daarvoor zou je even op deze website kunnen kijken : http://www.xs4all.nl/over...act/helpdesk.php#telefoon

Self reflection is the school of wisdom