2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. In die laatste staat ook een stukje over "welke speakers moet ik kopen".....
Wise enough to play the fool
Edit: Ik heb al wat revieuws gelezen, maar ze zijn (bijna) allemaal juichend en jubelend. Ik kom er dus niet uit. Ik kan niet bedenken waar ik naar die Speakers kan luisteren, dus ik wilde alleen maar wat meer info.
[ Voor 13% gewijzigd door F.West98 op 04-09-2009 21:37 ]
Die Martin Logan en Q Acoustics zijn op hifi gebied toch wel stukken beter als die Logitech-setjes. Die twee zijn op zich al een grotere naam op audio-gebied dan Logitech.F.West98 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:34:
De MartinLogan Tickets, de Q Acoustics en nog wat andere. (ben de namen even kwijt)
Die Logitech Z-10 boxen zou ik sowieso af laten vallen. Want de prijs van dat setje zit voor een (te) groot deel in de touch-screeen bediening op de boxen. Dus qua geluidskwaliteit zijn er dan betere setjes te vinden.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik ben dan niet helemaal met je eens... De kwaliteit van de Z-10 is gezien de grootte en de prijs van het setje, toch zeer behoorlijk. Ik verbaas me regelmatig over de kwaliteit van dit kleine setje. Ik moet wel zeggen dat ik de overige twee nog niet heb gehoord...FeaR1986 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:41:
[...]
Die Martin Logan en Q Acoustics zijn op hifi gebied toch wel stukken beter als die Logitech-setjes. Die twee zijn op zich al een grotere naam op audio-gebied dan Logitech.
Die Logitech Z-10 boxen zou ik sowieso af laten vallen. Want de prijs van dat setje zit voor een (te) groot deel in de touch-screeen bediening op de boxen. Dus qua geluidskwaliteit zijn er dan betere setjes te vinden.
Maar Logitech is zeker geen bral...
Zet eens een Z-2300 naast de Z-10.ThAZiP schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:46:
[...]
Ik ben dan niet helemaal met je eens... De kwaliteit van de Z-10 is gezien de grootte en de prijs van het setje, toch zeer behoorlijk. Ik verbaas me regelmatig over de kwaliteit van dit kleine setje. Ik moet wel zeggen dat ik de overige twee nog niet heb gehoord...
Maar Logitech is zeker geen bral...
Beide setjes van dezelfde prijscategorie en stereo. Dan is die Z-2300 toch zeker wel een stuk beter. En dat komt mede omdat die Z-10 via USB wordt aangesloten en dus geen gebruik maakt van je geluidkskaart. Laatste kan overigens ook in het voordeel werken als je niet zo'n goede geluidskaart hebt. Hoe minder gimmicks een speaker heeft (dus bij de Z-10 dat touch-screen) des te meer van de prijs gaat er naar de speakers. Zelfde als dat de X-530 een 5.1 set is, maar voor €60,- kan je daar gewoon niet veel van verwachten, voor dat geld kan je beter een goede 2.0 set aanschaffen.
Logitech maakt leuke setjes en daar blijft het bij. Het is zeker geen hifi of wat dan ook. Maar dat kan je voor dat geld ook gewoon niet verwachten. Maar er zijn gewoon betere setjes te krijgen dan wat Logitech biedt.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Je budget is € 200,- in totaal maar toch kijk je naar speakers van $ 900 (Martin Logan) en € 150 (Q Acoustics) per stuk. Volgens mij kom je dan toch echt fors over je budget heen...F.West98 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:34:
Ik zat op dit moment te twijfelen tussen de Logitech Z-10, De MartinLogan Tickets, de Q Acoustics en nog wat andere. (ben de namen even kwijt)
Als je gewoon reviews gaat zitten lezen zonder eerst naar de prijs van de speakers te kijken dan kan ik ook wel wat moois vinden maar daar schiet je natuurlijk geen ruk mee op. Naast dat je kwa prijs volledig verkeerd zit te kijken hoop ik dat je ook aan een versteker hebt gedacht? Zowel de Marting Logans als de Q acoustics zijn geen actieve speakers dus om er geluid uit te krijgen zal je toch echt een versterker er op aan moeten sluiten. Via bluetooth gaat je dat niet lukken.
Je moet dus op zoek naar actieve speakers voor minder dan € 100 ps. Ik denk dat je niet veel verder dan zo'n Logitech setje zal komen, daar is overigens dan ook niks mis mee. Wel moet je denk ik niet echt kwaliteit verwachten, de bandbreedte van Bluetooth is vrij beperkt volgens mij en misschien zelfs ook nog wel redelijk storingsgevoelig, 'echte' hifi luidsprekers zijn in jouw geval gewoon nutteloos.
Als ik jou was zou ik trouwens dat hele bluetooth verhaal laten varen en gewoon lekker kabeltjes leggen, ben je misschien een dagje mee bezig om alles netjes weg te werken maar je krijgt er ook zeker wat voor terug
Link
onderste drie speakertjes zijn wat jij zoekt (denk ik), ik heb zelf de av40 en zal nooit meer terug willen naar logitech
Ook in Nederland te koop???Abbadon321 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 09:34:
imo zijn altec lansing, creative en M-Audio 99% van de tijd beter dan logitech
Link
onderste drie speakertjes zijn wat jij zoekt (denk ik), ik heb zelf de av40 en zal nooit meer terug willen naar logitech
Voor de Q Acoustics heb ik wel €100 extra over. Maar een simpel Logitech setje is een max van €200. Als het echt superkwaliteitsboxen zijn heb ik er wat meer voor over. Ik dacht aan de MartinLogan omdat die mooi in de muur zijn weggewerkt. En ze vallen niet op. de Logitech X-230 zijn ook handig. (goedkoop, makkelijk te plaatsen, en een subwoofer. (niet echt nodig opzich, maar toch!)) De X530 is dat wat overdreven. Maar aan de muur bevestigbare speakers zijn toch wel handig. (Z-10 zijn dat ook niet, maarja)kingrichard47 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:28:
[...]
Je budget is € 200,- in totaal maar toch kijk je naar speakers van $ 900 (Martin Logan) en € 150 (Q Acoustics) per stuk. Volgens mij kom je dan toch echt fors over je budget heen...
Kijk, dat is wel handig om te weten. (weer €300 of $900 bespaardkingrichard47 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:28:
Als je gewoon reviews gaat zitten lezen zonder eerst naar de prijs van de speakers te kijken dan kan ik ook wel wat moois vinden maar daar schiet je natuurlijk geen ruk mee op. Naast dat je kwa prijs volledig verkeerd zit te kijken hoop ik dat je ook aan een versteker hebt gedacht? Zowel de Marting Logans als de Q acoustics zijn geen actieve speakers dus om er geluid uit te krijgen zal je toch echt een versterker er op aan moeten sluiten. Via bluetooth gaat je dat niet lukken.
Ons idee was juist om vanuit alle computers in huis de speakers te kunnen besturen (binnen bereik van het signaal uiteraard) en niet om alle muziek vanuit één PC te laten komen. Want zowel mijn moeder als ik en mijn broertje willen andere muziek. En om alle muziek op een computer te zetten in wel een beetje onhandig. (wij leven nl. in het stenen tijdperk. Je mag niet te veel verwachten van een PC met 40 GB HDD.Als ik jou was zou ik trouwens dat hele bluetooth verhaal laten varen en gewoon lekker kabeltjes leggen, ben je misschien een dagje mee bezig om alles netjes weg te werken maar je krijgt er ook zeker wat voor terug
AL en M-Audio ben ik met je eens, maar Creative nietAbbadon321 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 09:34:
imo zijn altec lansing, creative en M-Audio 99% van de tijd beter dan logitech

De strakst klinkende sub die ik heb is van een Altec Lansing ADA885
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
alleen de Tx0 speakers klinken netjes, vergat ik er bij te vermelden ;]
@ F.West98
ja, en nog goedkoop ook in deze online shop
http://www.bax-shop.nl/
Als je een versterker + twee bookshelves koopt voor €200 (niet tweedehands maar nieuw) is het niet gezegd dat je de kwaliteit van een Logitech setje van die prijs gaat evenaren.
edit: beter lezen... was al gezegd
[ Voor 5% gewijzigd door Bozozo op 05-09-2009 15:14 ]
Anoniem: 285708
De prijs van die martin logan's ligt rond de 500 dollar per speakerF.West98 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:58:
Hallo
Ik wil Speakers in de kamer nu ik dit apparaatje heb. Zie ook: Topic: Speaker bluetooth maken
Ik wil nu dus een luidsprekerset 2.0 aaansluiten op dat apparaatje. Wat zijn de beste boxen voor gewone huiskamerkwaliteit. Dus gewoon voor muziek. Geen games of die dingen. Niet te groot, zo ong. 30 cm hoog. Ik dacht aan de Logitech Z-10 boxen. Of moet ik Bose-boxen nemen. Ons max. budget is rond de €200. Zijn misschien deze ook goed, of te duur. (kon nergens een prijs vinden) Graag jullie raad.
Even voor de duidlijkheid... Zijn dat PC-speakers met een snoer wat in de PC past?? (geen USB)Abbadon321 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:00:
@ F.West98
ja, en nog goedkoop ook in deze online shop
http://www.bax-shop.nl/
Die actieve monitors hebben doorgaans inderdaad een 3.5mm ingang, en anders kan je met een 3.5mm-tulp plug ook nog een heel eind komen. Bax verkoopt ook een stel die met usb werken (handig voor op een laptop) of digitale ingangen hebben, maar je moet uiteraard degenen kiezen die het best bij je doel passen en nog diverse andere, buiten de M-Audio's.F.West98 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:06:
Even voor de duidlijkheid... Zijn dat PC-speakers met een snoer wat in de PC past?? (geen USB)
Overigens zijn de meeste wel duurder dan 200 euro (per stuk vaak al meer).
Ik heb toevallig zelf vorige week M-Audio AV30's besteld, omdat die kwa afmetingen icm mijn doel ruim voldoende zouden moeten zijn (voor muziek gebruik ik mijn audio-installatie). Ik kan je nog niet vertellen hoe ze klinken, want ze moeten nog geleverd worden
We zitten te twijfelen tussen de M-Audio AV30 en AV40's...
die m-audio dingen hebben tullip L+R uitgangen aan de achterkant en er zit een Tullip L+R > 3,5 jack kabel in de doos dus ja hij kan gewoon op je normale geluidskaart zonder USB (anders had ik ze ook niet gekochtF.West98 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:06:
[...]
Even voor de duidlijkheid... Zijn dat PC-speakers met een snoer wat in de PC past?? (geen USB)
ik ben zelf voor de AV40 gegaan omdat die op papier het beste zijn en er een AB class amp in zit.
er zit ook een auxiliary poort aan de voorkant welke er handig is als ik op mijn laptop bezig ben of gewoon voor mijn ipod
[ Voor 20% gewijzigd door Horizons op 06-09-2009 15:22 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 06-09-2009 15:24 ]