Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:36
Ik heb sinds kort een mediacenter staan, een Asrock ION330 met XBMC Live. Ik heb hier een Dell MCE afstandsbediening op aangesloten die bij een andere computer van mij zat. De remote werkte tot mijn verbazing in een keer, en eigenlijk was de hele installatie een eitje, totdat het avond werd.

M'n afstandsbediening werkte niet meer en op de ontvanger bleef er een lampje rood knipperen alsof iemand continu op de afstandsbediening zat te drukken. Na veel zoeken en lezen op internet kwam ik er achter dat het mogelijk de IR Lichtsensor van m'n Sony Bravia tv kon wezen, dus heb ik geprobeerd deze uit te zetten en inderdaad, dat is de boosdoener.

En dan nu m'n vraag :+

Weet iemand een oplossing waarin ik m'n lichtsensor aan kan laten (vind ik wel een prettig systeem) zonder dat de IR ontvanger op de Asrock op hol slaat? Ik kan hier tot nu toe nog niet veel informatie over vinden op internet, terwijl het volgens mij wel mogelijk moet zijn, al m'n andere apparatuur heeft er althans geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Wat ik me zo kan bedenken is om je media centre verder weg van de TV te plaatsen. Wat je ook nog zou kunnen proberen is bijvoorbeeld een wc rol (leeg) over de IR sensor van je TV en/of je media player plaatsen.

Ik begrijp dat het een beetje raar klinkt, maar dat zou ik proberen. Als het werkt kan je wellicht een elegantere oplossing maken.

Edit:
Je zal wel een stuk beter met je afstandsbedieningen moeten gaan richten als je voor de wc rol test gaat. Ook kan het misschien helpen om deze in aluminium folie te wikkelen. Ik weet namelijk niet zeker of een dun laagje karton IR kan tegenhouden.

[ Voor 27% gewijzigd door Appel op 04-09-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
Ik zal het morgen eens met alu-folie proberen (moet ik ff kopen en winkel is nu dicht), bedankt voor het idee! Al weet ik niet of mijn vrouw het precieze richten leuk zal vinden hehe :P

Bestaat er ook een mogelijkheid om het IR signaal van die lichtsensor te negeren? Want volgens mij reageert de rest van m'n apparatuur er ook niet op, die blijven ook gewoon werken ondanks het IR signaal van de tv.

Het systeem draait overigens op Ubuntu, en de remote wordt aangestuurd via LIRC. Dus zit ik al wat te zoeken of dit signaal te filteren / negeren is middels lirc, maar tot nu toe weinig resultaat.

Zit hier gewoon een beetje hard op te denken ... in de hoop op meedenkers O-) :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
Ik heb de ontvanger in aluminum folie gewikkeld maar hij bleef signaal ontvangen. Als ik hem achter de muur zet waar de tv tegen aan staat (in een slaapkamer) heeft nergens last van. Het enige probleem is dan dat m'n gewone afstandsbediening er dan ook niet bij kan, dus erg praktisch is dat ook niet :P

Verder is het signaal van de tv aan de andere kant van de kamer ook te ontvangen, dus helaas heeft verder weg etten ook geen zin. Mocht er iemand nog suggesties hebben dat zijn ze meer dan welkom

[ Voor 27% gewijzigd door wustenveld op 04-09-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Volgens mij betreft het hier een keuze van het een of het ander. Wat je ook nog zou kunnen proberen is een andere afstandsbediening + IR sensor voor je media center.

Ik had persoonlijk de lichtsensor van de TV uitgezet, maar dat ben ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heeft je mediapc een irda oogje ?

michien dat deze stoort .... kweenie

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 05-09-2009 00:23 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 08:49
Heb je toevallig kaarsen oid aan? die geven namelijk ook een IR licht af.. hierdoor kan dit je normale signaal storen

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• hors0125
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06-2023

hors0125

Riding an Zero DS

'Allo collega tweakers,

Ik ben van plan de Asrock 330 aan te schaffen en heb zelf nog een microsoft mce remote + ontvanger. Mijn vraag is; zit er een interne usb connector in de 330? Ik kan hier maar niet achterkomen. In dat geval mod ik de ontvanger ( lees; sloop open..) en prop ik die in de behuizing. :*)

3300Wp no | 2475Wp zo | SMA5000TL21 | 990Wp zzo garage | Steca 500 | | PVoutput SMA + Steca | Zero DS electric bike

Pagina: 1