Toon posts:

Studenten Laptopje

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Na al wat topics te hebben gelezen (oa. eee pc/timeline acer laptops) weet ik echt niet meer welke laptop ik moet nemen.

Ik zat zelf te denken aan de 13,3 inch van de Timeline Acer laptop-serie. Hier leg ik dan meteen wel 700 euro voor neer. Ik zat zelf te denken aan een wat goedkoper laptopje. Wat hij verder nodig heeft:

-13,3 of 14 inch laptop (compact, maar niet te klein).
-moet aardig HD-filmpjes af kunnen spelen.
-Zou leuk zijn als er spelletje's op gespeeld kunnen worden (denk aan warcraft 3/AoM).
-Moet fijn typen zijn, omdat het in eerste instantie gebruikt wordt voor college/word office.
-Moet snel kunnen opstarten (liefst onder de 1 minuut gebruiksklaar)

Ik zat zelf te denken aan een CD-rom drive voor misschien software die ik van school krijg, ik weet echter niet of dit veel zal zijn en of het dan niet downloadbaar is.

Dus wie een leuk laptopje weet met deze eisen en een leuke prijs, laat maar horen welke jullie aanbevelen, en waarom.

Ik heb zelf trouwens een eee 700, maar daar is simpelweg niet mee te werken, dus dat nooit meer.

MVG,

Stijn Roorda

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-12 15:39
Voordeel acer timeline: 8 uur batterijtijd
Nadeel: Single Core en niet geschikt voor gamen.

13" modellen zul je sowieso bijna niet vinden met een goeie grafische kaart. Bij andere 13"modellen zul je minder batterij tijd hebben,maar wel een snellere processor. Het is net waar je je focus legt. Kortom, geef eens aan wat voor jou prioriteit heeft: batterij, games, processor power?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• FlyingFreak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:56
Ik ben zelf ook student en heb zelf de 4810TG uit de Timeline series. Dit is de versie met een Core2Solo 1,4Ghz processor en een Ati HD4330 videokaart. (ook een dvd speler aanwezig)

Hij bevalt me prima, gebruik op het moment windows 7.

Iets oudere games (Flat Out 2, CounterStrike enz.) draaien prima, ook Cod4 draait redelijk (wel met lagere instellingen).

Ook office, browsen, multimedia (1080p) gaat prima.

Accuduur bij gamen op de Ati HD4330 circa 4,5 uur.
Accuduur bij office circa 9 uur.

Best een aanrader.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.