[MobileMe] Idisk mounten op vista, zeer traag

Pagina: 1
Acties:

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Sinds een aantal dagen MobileMe(MM) op me MBP, werkt perfect, alles lekker syncen.
Ook de Idisk laten koppelen in me finder, werkt lekker snel. uploaden gaat perfect en online werken aan documenten gaat ook goed.

Maar nu :(
Heb ik op mijn vaste pc een netwerk koppeling gemaakt naar mijn idisk via iDisk Utility for Windows.
Hij maakt netjes een netwerk schijf aan. Maar als ik dan de netwerk schrijf probeer te openen, wat is dat traag zeg. Meer als paar minuten voordat hij naar de volgende directory gaat. uploaden gaat ook maar met 2/3kb per seconden.

Heb nu op verschillende manieren de idisk proberen te mounten ( via cmd--> net use, via "een netwerk locatie toevoegen) maar hij blijft retentraag. Ook via AnyClient een sessie opgezet richting me idisk maar dat werkt ook ontzettend traag.

Ik zelf gebruik Vista 64bits, nieuwste versie van Itunes en heb ook MM op mijn vista draaien.

Even met Wireshark zitten snifferen. Op het moment dat ik een mapje aanklikt begint de TCP sessie.
het autorisatie proces duurt 1 seconden, maar vervolgens duurt het 41seconden voordat hij de directory gegevens binnen gaat halen, daarna is die 2 minuten bezig om de directory gegevens binnen te halen.
De directory bestaat maar uit 2 directorys

Hebben meer mensen problemen met Idisk op Vista of misschien XP dat hij zo traag reageert, of werkt het bij jullie net zo snel als op de mac?
En heeft iemand hier anders een oplossing voor?

CCIE R&S

• ts_rensuh
Even een kickje omhoog.

Hebben meer mensen, als je idisk mount als netwerkschijf op Windows Xp of Vista extreem traag is?

CCIE R&S

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 07:05
misschien een idee om te vertellen hoe je het eea heb aangesloten binnen je netwerk. Klint mij meer een netwerk probleem dan die van MobileMe.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ts_rensuh
To_Tall schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:23:
misschien een idee om te vertellen hoe je het eea heb aangesloten binnen je netwerk. Klint mij meer een netwerk probleem dan die van MobileMe.
Maakt naar mij idee niet uit om voor dit probleem uit beschrijven hoe mijn LAN in aangesloten.
Dit omdat Idisk op mijn MBP wel perfect werkt.
En deze via dezelfde router verbinding maakt naar buiten.

[ Voor 6% gewijzigd door ts_rensuh op 09-09-2009 14:31 ]

CCIE R&S