gpu fans op hol in sli mode

Pagina: 1
Acties:

• Nighthawk9100
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Hallo tweakers,

Ik heb een raar probleem met mijn pc. Als ik een tweede videokaart toevoeg dan gaat steeds de tweede videokaart echt vol vermogen draaien velen malen luider dan mijn andere videokaart of cpu fan. Als ik deze tweede videokaart verwijder dan is het lawaai weer weg. Ik heb 2x8800gt op een sli moederbord maar telkens als ik dus 2 videokaarten op het moederbord zet dan gaat de onderste schreeuwen. Eerst dacht ik dat het een voeding probleem was dus heb ff een voeding gewisseld met een andere pc maar het probleem is nog niet weg.

De voeding is een ocz evostream 720w die het in een andere pc met 2x8800gt sli en q6600 etc. prima werkt.
Het maakt ook niet uit in welke poort ik de tweede videokaart stop, zowel op de x16 als de x8 poorten begint de videokaart te schreeuwen. Wat zou het probleem kunnen zijn?

• Nighthawk9100
Ik heb trouwens wel de pcie voedingen erin zitten.

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11-2025
maakt die videokaart niet gewoon meer geluid? zijn ze van de zelfde fabrikant en het zelfde model?

heb je de onderste ook in z'n eentje in het moederbord gezet?

• Manuel
  • Laatst online: 19:10
Dat had ik in het begin ook met mijn computer, zowel single als double. Bij mij was het een teken dat het slot geen PCI-E 2.0 was en dat ik hem moest flashen naar PCE-1.1 firmware. Denk dus eerder dat het een videokaart probleem is.

PS: Flashen is op eigen risico!

• Nighthawk9100
De onderste videokaart maakt zonder de bovenste normaal geluid dus dat is het probleem niet. De videokaarten zijn wel van 2 verschillende fabrikanten, de ene 8800gt de bovenste is een jetway en de ander een ?dell???(komt uit een dell in ieder geval). Het moederbord ondersteund volledig pcie 2.0. het is een msi diamond 680i.

• Manuel
  • Laatst online: 19:10
Voor SLI heb je toch 2 identieke kaarten nodig dacht ik, dan is het eigenlijk wel begrijpelijk dat die dat doet. Heb je het ook al geprobeerd zonder SLI bridge?

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:13
Helaas, sommige 8800GT kaarten willen inderdaad niet langzamer gaan draaien zeg maar.
Ik heb bijvoorbeeld een inno3D gehad en die maakt een hels kabaal. Normaal is het een kwestie van de driver installeren, en hop de fan gaat naar 20 - 30% en je hoort de kaart niet meer. Echter deze inno3D, welke driver je ook gebruikte, bleef op 100% draaien (en dan hoor je hem inderdaad wel)

Ik vrees dat er helaas niets aan te doen is, en dat de kaart het niet ondersteunt. Ik ben wel benieuwd naar een eventuele oplossing ;)!

• Nighthawk9100
Pittie schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:02:
Helaas, sommige 8800GT kaarten willen inderdaad niet langzamer gaan draaien zeg maar.
Ik heb bijvoorbeeld een inno3D gehad en die maakt een hels kabaal. Normaal is het een kwestie van de driver installeren, en hop de fan gaat naar 20 - 30% en je hoort de kaart niet meer. Echter deze inno3D, welke driver je ook gebruikte, bleef op 100% draaien (en dan hoor je hem inderdaad wel)

Ik vrees dat er helaas niets aan te doen is, en dat de kaart het niet ondersteunt. Ik ben wel benieuwd naar een eventuele oplossing ;)!
De kaart zelf kan wel langzamer draaien dat is het probleem niet alleen in sli doet de kaart moeilijk met de fan. Ik zal morgen een programma installeren om softwarematig het geluid in te perken maar ik heb mijn twijfels of dat gaat lukken. Ik zal in ieder geval morgen een reactie posten of het is gelukt of niet

• Nighthawk9100
Ik startte vandaag de pc op en op de een of andere manier is het geluid gwn weg, de tweede videokaart draait nu gwn op 30% idle en maakt geen herrie meer
Pagina: 1