[php, java] Grote bestanden uploaden

Pagina: 1
Acties:
  • 578 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben al een tijdje opzoek naar een manier om grote bestanden op een dedicated server te krijgen, door middel van FTP.

Het probleem is dat de meeste clienten niet kunnen omgaan met een ftp programma, nu wilde ik een php en java programma gebruiken zodat ze daarmee kunnen uploaden.

Na een tijdje zoeken kom ik bij http://sftp.thinfile.com/applet.php uit, een fijn programma volledig in java maar ik kan hem niet customizen.

Nu is mijn vraag of iemand mij kan helpen aan een opensource variant met een ftp login via php en een upload via java? Ik heb totaal geen ervaring met java dus een bestaand script aanpassen kost mij al veel moeite.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch gewoon een netwerk share openen en mounten op bijvoorbeeld /mnt/dedi? Dit is de snelste methode en de veiligste. Ik zou overigens geen gebruik maken van ftp omdat dit onveilig is, maar van sftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08 23:59

ixi

Het combineren van PHP en Java om via FTP een bestand te uploaden lijkt me niet erg zinvol. Als de bestanden geupload moeten worden naar dezelfde server als waar je PHP script gaat draaien hoef je natuurlijk uberhaupt geen gebruik te maken van FTP; PHP kan makkelijk zelf bestanden wegschrijven op de server.

In PHP kun je makkelijk een script maken waarmee je 1 of meerdere bestanden kunt uploaden. Die bestanden kun je vervolgens ook vrij makkelijk met PHP uploaden naar een FTP server, zie: http://us.php.net/manual/en/book.ftp.php

Problemen die je gaat tegenkomen zijn natuurlijk de maximum upload limit van PHP, de time limit en het 'ongemak' als je veel bestanden tegelijk te uploaden (je zult elk bestand apart moeten selecteren etc). Daarvoor zou een Java applet wellicht handig zijn, hoewel je PHP zoals gezegd dan niet meer nodig hebt aangezien Java direct zelf contact kan leggen met de FTP server.

Er zijn genoeg voorbeelden via Google te vinden hoe je een bestand met Java kan uploaden, en ook wel redelijk wat voorbeelden die ook al GUI hebben zoals het voorbeeld dat je zelf noemt (dat weliswaar niet open source is, maar die zijn er ook genoeg). Het aanpassen van dergelijke (open source) applets is vrij eenvoudig, maar vereist natuurlijk wel enige kennis kan Java. Ik zou eens Googlen en de applet die het beste aansluit bij wat je wilt gaan aanpassen. Als je een beetje bedreven bent in PHP kun je (mi.) vrij makkelijk met wat Java beginner tutorials wat basic aanpassingen maken.

[ Voor 24% gewijzigd door ixi op 04-09-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:31
Misschien zou je je probleem iets beter kunnen omschrijven, zodat we ons kunnen buigen over de juiste constructie om het op te lossen. Het gebruik van PHP en Java om een bestand met FTP te uploaden klinkt als een tamelijk onhandige oplossing voor welk probleem dan ook.

Dus:
- Hoe groot zijn de bestanden waar het om gaat, moeten er meerdere tegelijk geüpload worden?
- Moeten de bestanden op dezelfde server terechtkomen als de webserver of op een externe server?
- Welke talen/technieken ben jij machtig en zou je kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Niet online
De bestanden zijn ongeveer 500 a 700 mb per stuk, ik heb het via php geprobeer maar de upload limiet en dat clienten niet de upload snelheid en progress ervan zien is een probleem voor mij. ik heb geruime php ervaring maar nul, nul in java waarschijnlijk begrijp ik de taal wel.

P.S.
Wat is er zo onveilig aan ftp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
van de indiana university site:
"SFTP, or secure FTP, is a program that uses SSH to transfer files. Unlike standard FTP, it encrypts both commands and data, preventing passwords and sensitive information from being transmitted in the clear over the network. It is functionally similar to FTP, but because it uses a different protocol, you can't use a standard FTP client to talk to an SFTP server, nor can you connect to an FTP server with a client that supports only SFTP. "
dus FTP gebruikt geen encryption en SFTP wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 00:17
Ik gebruik zelf het jUpload applet. Dat is een Java applet waarmee je 1). meerdere files tegelijk kunt uploaden en 2). om de filesize-limite van PHP/apache kunt heenwerken. Het ding kan namelijk de file client-side in stukjes hakken en die uploaden. In PHP plak je dat dan weer aan elkaar. Je hebt dan geen FTP meer nodig.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroyk2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
mitchel schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 01:32:
De bestanden zijn ongeveer 500 a 700 mb per stuk, ik heb het via php geprobeer maar de upload limiet
De upload limit kan je instellen via php.ini namelijk bij upload_max_filesize en post_max_size
mitchel schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 01:32:
dat clienten niet de upload snelheid en progress ervan zien is een probleem voor mij.
Er is een php extensie waarmee je de upload progress kan bijhouden.
http://pecl.php.net/package/uploadprogress

Het is dus wel mogelijk met enkel php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

leroyk2 schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:13:
[...]

Er is een php extensie waarmee je de upload progress kan bijhouden.
http://pecl.php.net/package/uploadprogress

Het is dus wel mogelijk met enkel php.
Mja, dan moet je een extensie installeren. Dat is natuurlijk iets anders dan puur PHP gebruiken. Voornamelijk omdat je niet altijd de mogelijkheid hebt je eigen extensies te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

mitchel schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:50:
Nu is mijn vraag of iemand mij kan helpen aan een opensource variant met een ftp login via php en een upload via java? Ik heb totaal geen ervaring met java dus een bestaand script aanpassen kost mij al veel moeite.

Kan iemand mij helpen?
Dit is een scriptrequest. Vragen om kant en klare werkende code is hier not done. Zie ook het PRG beleid.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.