[Win7] setup Adobe CS4 lanceert niet of geeft error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 18:37
Ik draai nu ruim een week Windows 7 ultimate x64 RTM. Qua performantie toch een goeie stap voorwaarts tov mijn Vista ultimate x64, maar ik heb toch 2 belangrijke issues.
Dat mijn PC niet volledig uitgaat bij een shutdown ben ik nog aan het onderzoeken. Mogelijk gelinkt aan Asus mobo vind ik via Google, maar verder nog niks gevonden. Is niet direct een blokkerend probleem, eerder wat irritant, dus zoek ik later wel eens op.

Maar waar ik toch al wel redelijk wat opzoekingswerk heb voor gedaan is voor de Adobe CS4 installer die blijkbaar niet werkt onder Win7.
* Adobe geeft geen support wegens een nog niet officieel released OS.
* De compatibility mode geeft geen verbetering als Win2K, XP noch Vista.
* Ergens vond ik dat het gelinkt zou zijn aan de Java runtime, maar ook na installatie van de meest recente geen verschil.
* Win7 updates zijn allemaal uitgevoerd.
* Al gelanceerd vanaf DVD, vanop m'n NAS en lokaal van HDD.

Ik las ook al dat andere hier absoluut geen probleem mee hadden, of dat na 1 van bovenstaande acties er geen probleem was.
Maar de mijne blijft toch hardnekkig weigeren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Ik draai cs4 op win7 al een ruime tijd en dat werkt prima. Wees wat specifieker, welke foutmelding wat is hardware setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Eerst dus de start van een progress bar "checking System profile..." voor een 30tal seconden. Alhoewel, dus geen progress, enkel de bar.
Gevolgd door de niets zeggende foutboodschap "Setup error. Setup has encountered an error and cannot continue. Contact Adobe Customer Support for assistance".

Voordien onder Vista ultimate x64 geen probleem met identieke hardware: http://specs.tweak.to/14889

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:48
Staat er niets nuttigs in een *.log of *.log.gz bestand in "C:\Program Files\Common Files\Adobe\Installers"?

Desnoods even een relevant gedeelte hieruit posten.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
niks dat me direct opvalt, maar het is ook wel een logfile van +2MB 8)7

Heb er ook eens de Adobe support analyzer bijgehaald (http://www.adobe.com/go/loganalyzer/), maar die rapporteert dan "The module found no solutions to report for the selected log file." en

Creative Suite Product Install Inspector has identified an issue that needs attention.
An issue report has been generated.
Adobe will use this issue report to help address this issue in the future.

het enige wat ik nu eens ga bekijken is het einde van de log:
=== Logging stopped: 5/09/2009 14:29:28 ===
1: 2 2: 0
1: 2 2: 1
Installation result: 1603
[ 6060] Sat Sep 05 14:29:29 2009 ERROR
Log of: object
isRunning {string}: 0
percentComplete {string}: 100
message {object}: [object Object]
code {string}: 2
args {object}: [object Object]
code {string}: 1603
errorText {string}: Error 1327.Invalid Drive: K:\

Bootstrapper failed to install
isRunning {string}: 0
percentComplete {string}: 100
message {object}: [object Object]
code {string}: 2
args {object}: [object Object]
code {string}: 1603
errorText {string}: Error 1327.Invalid Drive: K:\

[ 6060] Sat Sep 05 14:29:30 2009 INFO
*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*
END - Installer Session
*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*
Die K-drive waar sprake van is, da's een share op mijn NAS waar ik mijn documents, favorites, desktop, Vista links & searches op heb staan. Misschien dat die installer wel werkt als die gewoon op de c staan, ook al zie ik niet direct een verband met een installer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

De installer geet in ieder geval dat K: wel het probleem is dus ik snap niet waar het verband moet zitten. Gewoon alle bestanden op een locale schijf zetten en de setup daaruit starten. Tenzij het gaat om gedownloade versie uiteraard want dan zit je hier niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar een schopje naar Client Software Algemeen want het probleem zit toch meer in Adobe dan in Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:09
ik kan je iig zeggen dat de installer niet werkt als je probeert hem over het netwerk te installeren :)
Hij crasht dan op het moment dat jij ook al aangaf..

Als je CS4 echter van een lokale plek installeerd werkt de installer perfect.
Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Werkte bij mij onder Vista in ieder geval zonder probleem bij installeren vanop de NAS hoor...

En ik heb het werkend gekregen: ik heb een nieuwe, tijdelijke admin account aangemaakt, dus 1tje zonder personalisering via allerlei shares.
De installer werkte onder die account zonder probleem, dus ergens gaat ie dan toch wel iets (tijdelijk?) onder die subfolders van het profiel gaan zetten.

Anyhow, bedankt aan Chimera voor de locatie van de Adobe logfiles. Dat was dé stap in de goeie richting :)
Nu nog het probleempje van het uitschakelen, maar daar zoek ik eerst nog wel zelf wat op. Eerste bezoek: Asus support forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Ga er geen apart topic meer voor aanmaken, want heb zonet de oplossing al gevonden voor mijn shutdown probleempje. Maar ik wil het jullie toch nog meedelen:

Wie dit probleem eveneens heeft moet in de device manager voor de VIA 1394 OHCI Compliant Host Controller (de firewire controller op het mobo dus) bij Power Management de optie "Allow the computer to turn off this device to save power" aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:03
Ik had hetzelfde probleem. Installeer je hem toevallig vanaf een gemount isobestand? Wat hielp bij mij was de installatiebestanden vanuit die gemounte iso naar een map op een hd te kopieren en vandaar te installeren. Hierna zonder problemen langs de setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Geprobeerd vanop fysieke DVD, copy van DVD naar NAS (hoef ik geen DVDtje in mijn kast te zoeken :)) en gezien dat niet werkte ook copy naar lokale D-partitie.

Maar zoals al gemeld, vanaf nieuwe blanco admin account werkte de installer dus wel.
Pagina: 1