[MySQL] databases op verschillende schijven onder XP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Ik vroeg me af of het mogelijk is om binnen 1 MySQL server verschillende databases op verschillende schijven te plaatsen onder XP of Vista.

Normaal heb ik alle databases bij op m'n 80Gb SSD schijfje (C) draaien, maar ben nu aan het werk met een joekel van een database die meer dan 30Gb in beslag gaat nemen en die zou ik toch graag ergens op m'n D schijf zetten terwijl de andere DBs op C blijven staan i.v.m. performance.

Onder Linux kan ik zoiets wel doen met symbolic links, maar weet iemand of dat ook binnen XP of Vista kan?

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, middels een junction (http://technet.microsoft....ysinternals/bb896768.aspx), en je kan met niet wijsmaken dat je dat niet met een simpele google query had kunnen vinden..

[ Voor 91% gewijzigd door DukeBox op 04-09-2009 16:25 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
:o Ik dacht echt dat dat symbolic linking niet kon onder ntfs, dus dat pad niet eens bekeken |:( thanks dude

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Heb je niet iets zoals een tablespace? Daarmee kun je in PostgreSQL kinderachtig eenvoudig een database, een tabel of een index of ik weet niet wat op een aparte locatie (bv. een schijf) zetten. Met SQL Server en Oracle heb je dit soort oplossingen ook, het zou mij verbazen wanneer MySQL dat niet heeft.