Css opmaak website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Hallo,

Ik doe al jaren mijn opmaak van websites in tabellen maar deze keer wilde ik alles in css doen nu het ik het volgende:

Css:
html{height:100%;margin:0px;padding:0px;}
Body{
height:100%;
margin:0px;
padding:0px;
}
div#Main{
width:850px;
margin: 0px auto;
}
div#Header{
position:relative;
height:250px;
margin:0px auto;
}
div#HeaderMargin{
height:10px;
position:relative;
}
div#Background{
position: relative;

}

Html:

<body>
<div id="Main">
<div id="HeaderMargin"></div>
<div id="Header"><asp:ContentPlaceHolder ID="ContentPlaceHolder1" runat="server"/></div>
<div id="Background"></div>
</div>
</body>

Nu heb ik het volgende probleem de website krijgt altijd een verticale scrollbar omdat nu de hoogte van
de div met id "Main" 100% + de hoogte van div met id "Header" (250px) is.

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben gehad en mij hiermee misschien kunnen helpen?
Ik zie als dit niet op te lossen is het voordeel van Css niet in behalve als je een website hebt met een
vaste hoogte.

Groeten Rik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou ook je div#main in px's kunnen instellen.

of probeer eens de padding: 0; in div#main.

Hoe dan ook, je kunt het beste gewoon zelf spelen met CSS in firebug (toevoeging van Mozilla Firefox)

[ Voor 61% gewijzigd door Zakkenwasser op 04-09-2009 19:28 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
Je moet even wat gaan lezen over semantiek en html

Dan begrijp je dat <div id="dit-is-een-nutteloze-div-alleen-voor-de-marge"></div> niet echt de manier is om te htmlen, anders kan je net zo met tables blijven werken namelijk. :)