Installatie en netwerk problemen met m'n XXODD

Pagina: 1
Acties:

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021
vanochtend kwam m'n XXoDD XNi570-tu GTXal afgeleverd door de postbode. Leuke verassing daar de verwachte levertijd medio volgende week was. Alles qua installeren verliep soepel en vlot, enkel heb ik 2probleempjes:
de Cardreader drivers wil ie niet installeren. Als ik de setup start krijg ik de melding tijdens "copying files" "installation failed"

en ik krijg 'm niet in m'n netwerk. Ik laat 'm verbinding maken met m'n Speedtouch, voer de accescode in die onderop m'n modem staat en dan maakt het apparaat wel verbinding, maar verder dan Acquiring network adress kom ik niet. ik heb de Intel WiFi link 5100/5300 drivers geinstalleerd op m'n Windows XP SP2 configuratie.

Weet iemand hier de oplossing voor?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:26
Maar zijn er wel officiele XP drivers? XP is oud, je laptop is nieuw, de kans is aanwezig dat dingen niet werken. Zeker cardreaders kunnen exotisch zijn. Kun je aangeven welke driver je hebt gepakt en wat voor cardreader je hebt voor zover je dat kan opzoeken? Anders kun je dit eens doen (uit een oude post):
Verder kun je met apparaatbeheer makkelijk DEV_ID en VEN_ID code's achterhalen. Dat is dus rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen en vervolgens ergens naar hardware zoeken. Kijk daar welke componenten conflicten geven en door daar de eigenschappen van op te vragen kun je deze code's ergens in dat scherm achterhalen. Op de DEV_ID en VEN_ID code's zoeken met google geeft vaak direct drivers.
Voor je WLAN zou ik eerst even checken of je je instellingen mbt het verkrijgen van je IP adres wel goed hebt. Check ook verder je beveiliging, je zou eens kunnen proberen zonder of met een ander tyoe beveiliging te verbinden. Zo te zien werkt dat wel goed, alleen doe je ergens iets fout. Test of het zonder beveilig wel werkt, dan kun je daarna eens kijken of je je gegevens wel goed invult.

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021
jeuj, hij zit nu in ieder geval in het netwerk en internet doet het. Nou alleen die cardreader nog, maar als die niet aan de praat te krijgen is lig ik daar ook niet wakker van. Dan zal ie het wel doen tegen de tijd dat Windows 7 erop staat. (Vista sla ik over, vandaar dat XP erop is gezet)

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 11:32
Kijk eens op de XXODD website naar de drivers van je model. Zijn er ook XP drivers aanwezig daar?

Zoniet is de kans groot dat de drivers moeilijk doen onder XP

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Of je kan proberen een driver te gebruiken van een ander (ouder) type waar wel xp driver voor zijn.
Soms zijn dit gewoon dezelvde "card reader controllers" en is er kans dat dit wel kan werken.