Bose... Of niet? Wat dan wel?..

Pagina: 1
Acties:

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-11-2025
Haihallo,

(Eerste post hier, wel altijd site gebruikt voor info :) )

Mijn ouders zijn bezig met een complete verbouwing van de woonkamer, leuk leuk leuk... Nu hebben ze mij gevraagt of ik kan rondkijken naar de electronica ervoor.

- - De tv heb ik eigenlijk al een besluit gemaakt, de Philips 42PES0001D/10 (Tips, tricks & suggestions?) - -

Maar nu zijn we aangekomen bij de geluids installatie, ook dit wil paps van hoge kwaliteit. Omdat hij vroeger een mooie Bose set had, waar hij verlieft op was ben ik bang dat hij daar nu ook weer zijn zinnen opgezet heeft...
Maar wanneer ik rondkijk op het Internet zie ik dat Bose absoluut niet is wat we zoeken.. In iedergeval veel negatiefs.. Waarom exact? en waar moeten we dan wel naar kijken, wat raden jullie ons aan?

Even wat extra info over onze voorkeuren/wensen;
- 5.1 set.
- De 4 boxjes aan de buitenkant moeten gewoon aan te sluiten zijn met een standaard stereosnoer.(roodzwart kabeltje) Aangezien die al in de muur verwerkt zijn.
- Deze 4 boxjes worden ook opgehangen hoog aan de muur.
- Uitermate goede kwaliteit geluid
- Het liefst een set waar ook een blueray/dvd/cd speler in verwerkt zit, een Harddrive is nooit weg in zo'n apparaat.
-:EDIT:-
- Het budget is echt super max. 2000,- maar dan wil ik ook alles op en aan, dus ook het hele blueray gebeuren.
- Stijvolle boxjes, en dan het melkpakje formaat die eerder benoemd was. De centerspeaker & Bass hoeven dat natuurlijk niet.
- Het mooiste is natuurlijk als het een All-in1 apparaat is, maar dat is niet noodzakelijk. (Hoe staan jullie tegenover een PS3 voor dit gebruik? Niet zo zeer om te gamen.)
- Voorkeur voor bepaalde merken hebben we niet.

Dat was het voor nu, als er nog meer vragen in me op komen zal ik het updaten! Bedankt alvast!

[ Voor 15% gewijzigd door Scorp op 04-09-2009 15:52 ]

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-01 14:13
Wat is je budget, heb je nog bepaalde merken waar je een voorkeur aan heb, anders kunnen we je niet helpen ;)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heel kort door de bocht:
Jur Joosten schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:56:
- - De tv heb ik eigenlijk al een besluit gemaakt, de Philips 42PES0001D/10 (Tips, tricks & suggestions?) - -
Tip: koop een plasma tv
wat raden jullie ons aan?
Reviews lezen van apparatuur in jullie prijsrange. Eventueel nog een luistertest doen en de boel dan aanschaffen.

Oftewel: zoveel mensen, zoveel wensen. Je koopt nu ook al een tv die ik nooit zou halen, en op precies dezelfde manier heeft het weinig zin als ik je ga vertellen welke geluidsapparatuur je moet kopen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:46
Als front speakers zou ik voor "Martin Logan Summit Hybrid Electrostatic Loudspeaker" zeker als je uitermate goed geluid wil hebben. Denk alleen niet dat dit soort speakers binnen je budget vallen.

Dus om te beginnen:
- Wat is het budget
- Wat heb je zelf al gevonden
- Moeten het melkpakjes zijn of zijn vloerstaanders geen probleem
- 5.1 of 7.1
- Losse receivers met losse blueray speler een probleem of moet het echt een "homesinema apparaat zijn"

En voor de rest, loop een winkel in zoals RAF of hobo hifi of iets in die trand. Laat je adviseren en ga vooral luisteren.

Goede merken..... je kunt alle kanten op:
monitor audio
B&O
KEF
B&W
Dali
Focal
Klipsch
enz
enz

Dus nog maals loop een winkel in en ga luisteren.

• Scorp
De post is geëdit met de info waar jullie om vroegen ;)
Misschien makkelijk om hier te vragen, aangezien het waarschijnlijk zat op internet staat. Maar waarom? Heb je hier onderbouwing voor?
En waarom zou je nooit voor deze TV gaan? Wat zijn dan de minpunten tegenover een tv die jij zou kopen?

Vanavond gaan ik en mn pap samen langs de MediaMarkt *niet mijn favo-zaak*, maar hebben wel veel apparaten die ik kan testen/bekijken... Ben benieuwd of ik daar wijzer van word.

• Amorphis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 12:44
Voor kleine speakers moet je eens kijken naar Anthony Gallo (http://www.anthonygallo.co.uk/)
Ik vond het geluid zeer behoorlijk voor het formaat. Ze zijn denk ik wel iets duurder dan het gemiddelde Bose setje.

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 08:57
Jur Joosten schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:48:
De post is geëdit met de info waar jullie om vroegen ;)

[...]

Misschien makkelijk om hier te vragen, aangezien het waarschijnlijk zat op internet staat. Maar waarom? Heb je hier onderbouwing voor?
En waarom zou je nooit voor deze TV gaan? Wat zijn dan de minpunten tegenover een tv die jij zou kopen?

Vanavond gaan ik en mn pap samen langs de MediaMarkt *niet mijn favo-zaak*, maar hebben wel veel apparaten die ik kan testen/bekijken... Ben benieuwd of ik daar wijzer van word.
Mediamarkt zou ik niet doen voor geluid test, tenzij ze een geluidsruimte hebben. Daarentegen zeggen veel mensen ga naar een pro winkel. Maar ook daar kijken ze je krom aan als je geen budget van 5k meeneemt. Kortom doe gewoon waar je je goed bij voelt.

Mijn stappen:

1) Zoek een TV uit op wat je ziet, zet een bluray aan en een TV programma
2) Zoek een geluid zet op wat je hoort, luister wat klik wat, neem muziek CD mee.
3) Zoek wat producten uit die je bevallen en ga hier reviews van lezen online.
4) Zijn ze goed, zoek de goedkoopste online
4a) Zijn ze niet goed ga naar stap 1
5) Lees een review van de winkel en indien ok bestel

Verwijderd

LCD/Plasma is heel erg afhankelijk van je smaak. Een plasma is over het algemeen wat rustiger in de kleuren terwijl een LCD wat harder kan afsteken. Wat ik wel kan aanraden is te kijken naar de hogere series van Samsung, http://www.kieskeurig.nl/...samsung/ue40b7000/327889/ Ook zou ik nog even wachten met de aanschaf van digitale tv spullen en even wachten hoe men die nieuwe CI+ module gaat ervaren. http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus Als je UPC hebt gaat dat feest trouwens niet door. Vervolgens wil je voor 2000 euro een 5.1 set, aansturing, blu-ray en cd/dvd en moet het ook nog eens "Uitermate goede kwaliteit geluid" hebben. dat wordt lastig.

Een voorbeeldje!
B&W set met bescheiden sub, 1250 euro
http://www.bowers-wilkins...lay.aspx?infid=1476&sc=ht
MA set, prijs weet ik niet, zal iets goedkoper zijn dan de B&W set
http://www.monitoraudio.c...hd/r90-hd-10/your-speaker
Surround receiver, Marantz sr6003, 600 euro
http://us.marantz.com/Products/2515.asp
Of een Pioneer, 600
http://www.iear.nl/products.php?164312&cPath=2002_2081
Instap blu-ray speler, Pioneer, 300 euro
http://www.amazon.com/Pio...-ray-Player/dp/B001U3Y5T8

Niet heel veel over budget, je mist alleen nog wat HDMI kabels, 20-200 euro....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 16:48 ]

Verwijderd

marketeer schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:12:
[...]
Mijn stappen:

1) Zoek een TV uit op wat je ziet, zet een bluray aan en een TV programma
2) Zoek een geluid zet op wat je hoort, luister wat klik wat, neem muziek CD mee.
3) Zoek wat producten uit die je bevallen en ga hier reviews van lezen online.
4) Zijn ze goed, zoek de goedkoopste online
4a) Zijn ze niet goed ga naar stap 1
5) Lees een review van de winkel en indien ok bestel
Wel van een luisterruimte gebruik maken en advies vragen en vervolgens ergens anders de goedkoopste set halen. Foei.. Wacht maar tot er iets mis is met je set. Kijken of je dan nog zo blij bent met die goedkoopste dozenschuiver.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik vind het niet in 1-2-3 terug, maar een tijd geleden stond hier op het forum een link naar een discussie tussen audiofiele bose-bashers en 1 persoon (ja, 1) die het opnam voor bose.
De clue van de discussie was dat iedereen, zelfs de admins, niet anders konden dan die 1e persoon gelijk te geven: Bose levert zeer degelijke totaalpakketten in zijn prijssegment.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

mbsaerens schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:49:
Ik vind het niet in 1-2-3 terug, maar een tijd geleden stond hier op het forum een link naar een discussie tussen audiofiele bose-bashers en 1 persoon (ja, 1) die het opnam voor bose.
De clue van de discussie was dat iedereen, zelfs de admins, niet anders konden dan die 1e persoon gelijk te geven: Bose levert zeer degelijke totaalpakketten in zijn prijssegment.
De clue hier is:
Een groot deel van de prijs wordt verrekend in de grote hoeveelheid marketing. Voor eenzelfde bedrag kan je veel meer "bang-for-the-buck" krijgen.

En in relatie tot de LCD-vs-Plasma discussie; Die discussie is, net als kabeldiscussies, vrij eindeloos. Maar met dien verstaande dat iedereen het er over eens is dat Plasma betere contractwaarden geeft, en dat het hele begrip "response" voor een plasma helemaal niet telt. Er is geen xx milliseconde vertraging bij plasma, meer in de regio van <1 milliseconden (waarbij de tijd afhangt van de beeldprocessor, niet het display).

Als plasmabezitter, kan ik het niet anders dan eens zijn met dat advies. En als je je beeldscherm zou laten kalibreren, moet je al heel goed gaan zoeken naar een LCD die beter beeld geeft.

In het algemeen; Ik persoonlijk zou sowieso geen Philips kopen. Net als Bose, duur door marketing imho. En de toegevoegde waarde van Ambilight is de meerprijs niet waard. Qua beeldkwaliteit is Philips niet opvallend beter of slechter dan een ander, meer te zien als gemiddeld. Dus de meerwarde blijft in die Ambilight, wat (IMHO !) dus niet de prijs waard is.

Een vriend van mij heeft zo'n apparaat, en die komt liever bij mij film op de Bluray kijken, dan dat ie dat bij hem doet (en da's niet alleen omdat ie dan "ffies weg is van z'n vrouw" :p).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 17:46 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

marketeer schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:12:
[...]

Mediamarkt zou ik niet doen voor geluid test, tenzij ze een geluidsruimte hebben. Daarentegen zeggen veel mensen ga naar een pro winkel. Maar ook daar kijken ze je krom aan als je geen budget van 5k meeneemt. Kortom doe gewoon waar je je goed bij voelt.
Een echt goede winkel helpt elke klant met elk budget, ook al zijn het geen B&W speakers van 6000e per stuk. Ik werd netjes geholpen toen ik mijn klipschjes uitzocht.

No signature required.

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Als je tijd over hebt, kun je altijd nog voor zelfbouw gaan. Dan krijg je topkwaliteit voor een fractie van de prijs.. Zo heb ik ook mijn speakersetje gebouwd (wel 2.0). Natuurlijk zijn er ook kleinere pakketten te vinden.

Voordat ik daaraan begon was ik ook een totale leek op het gebied van boxen bouwen. Deste meer reden om aan te nemen dat iedereen het kan, de bouwpakketten zijn meestal zeer rechttoe-rechtaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Boxman op 04-09-2009 21:52 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

mbsaerens schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:49:
Ik voel me aangesproken (alleen was ik destijds nog de moderator van het AV forum en verderdigde bose wel :P)

JvS in "[Bose] Alle harde feiten op een rijtje!"

Dit topic? ;-)

Als je ouders gewoon een bose set willen hebben, laat ze die dan gewoon kopen. Het is niet de audiofiele keus, maar zijn je ouders wel audiofielen? Of willen ze gewoon een alles in een setje dat in hun oren goed genoeg klinkt?

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 04-09-2009 18:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 08:57
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:44:
[...]

Wel van een luisterruimte gebruik maken en advies vragen en vervolgens ergens anders de goedkoopste set halen. Foei.. Wacht maar tot er iets mis is met je set. Kijken of je dan nog zo blij bent met die goedkoopste dozenschuiver.
Foei? Ik geef toch aan dat hij ook de shop reviews moet lezen... :X

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 17:17

NvM

Boxman schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:08:
Als je tijd over hebt, kun je altijd nog voor zelfbouw gaan. Dan krijg je topkwaliteit voor een fractie van de prijs.. Zo heb ik ook mijn speakersetje gebouwd (wel 2.0), en zonder arrogant te klinken zijn er weinig boxen die daaraan kunnen tippen.

Voordat ik daaraan begon was ik ook een totale leek op het gebied van boxen bouwen. Deste meer reden om aan te nemen dat iedereen het kan, de bouwpakketten zijn meestal zeer rechttoe-rechtaan. Voor een goede 1800 euro heb ik het volgende in elkaar gezet (samen met m'n pa):

[afbeelding]

Ik denk niet dat er veel Bose setjes zijn die daaraan tippen, zeker niet voor die prijs.
Als je zijn openingspost goed had gelezen, had je gezien dat jouw tip (hoe goed bedoeld ook) totaal niet aansluit op zijn eisen.

Verder staan de geluidssetjes van Kef (de eitjes) vrij bekend om een goede prijs/kwaliteit verhouding, hier een overzichtspagina op Kieskeurig.

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
NvM schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:06:
[...]

Als je zijn openingspost goed had gelezen, had je gezien dat jouw tip (hoe goed bedoeld ook) totaal niet aansluit op zijn eisen.

Verder staan de geluidssetjes van Kef (de eitjes) vrij bekend om een goede prijs/kwaliteit verhouding, hier een overzichtspagina op Kieskeurig.
?? Zelfbouw is er anders ook in alle maten hoor.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:16

mr.paaJ

generatie cmd+z

marketeer schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:47:
[...]
Foei omdat je dan wel gebruik maakt van de faciliteiten waardoor zo'n winkel duurder is dan Jan met de Internetshop, maar vervolgens daar niet wat extra voor wil bij leggen.

Kijk voor geluid inderdaad eens naar de KEF eitjes, die worden goed aangeschreven.

Die philips is best een mooie TV maar ben er zelf niet zo weg van. Vind dat Philips vaak rare fratsen uithaalt met bewegend beeld. Ga ook daarvoor zelf nog eens rond neuzen in een zaak waar ze fysiek wat hebben staan. Wordt vooral 's avonds gekeken dan zijn de Panasonic plasma's (42g10/15 42v10) hele mooie schermen om op te letten. Voor meer algemeen gebruik de hele dag door een mooie LCD, Sony 40W5500 voor €864 bij de MM bijvoorbeeld.

was de conclusie van dat bose-bash-topic, en het bose-zelf-bouw-topic niet dat ze het toch stiekem best goed doen voor het kleine formaat waar ze alles in stoppen? zelfs die KEF eitjes zijn zowat twee keer zo groot

[ Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 04-09-2009 23:38 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Scorp
Zo, ik ben wedergekeerd van de MM. Toch veel info opgedaan, meer dan verwacht.

Sowieso geen Plasma & geen Bose, Plasma gebaseerd op eigen smaak, Bose op de mening van de rest van de wereld & vergeet die "zelfbouw" maar.
De TV staat wat mij betreft eigenlijk al vast :) Toch hoor ik graag nog iemand die me het bewijzen kan dat ik het fout heb.

Daarnaast heb ik me inderdaad laten informeren in een KEF set, alleen die hadden ze nog niet binnen, en verwachte ze volgende week. Ik ga er dan weer even heen met mn vader. Maar ik moet zeggen dat het een veel belovend setje is, waarnaast er nog wel een versterker/bluray aangeknupt moet worden.

Daar ga ik me nu eerst in verdiepen.

Ps; de set die ons aanbevolen was is de KEF 2005.3 of iets dergelijks, iemand ervaring?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:30
Jur Joosten schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:06:
De TV staat wat mij betreft eigenlijk al vast :) Toch hoor ik graag nog iemand die me het bewijzen kan dat ik het fout heb.
Hoezo? Het is toch jouw keuze? Ik zou geen LCD willen hebben, jij blijkbaar wel. Nou, prima toch? Doen!

Nickname does not reflect reality

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:23

OMD

Houd er wel rekening mee dat die tv eigenlijk al een achterhaald apparaat is. Zeg niet dat ie niet goed is maar het is een verouderd ding.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Verwijderd

Wat betreft de audio moet je nooit, maar dan ook helemaal nooit naar Bose setjes kijken.

Sorry dat ik het zeg, maar het is gewoon dure rommel. Vroeger hebben ze blijkbaar goede stereo sets gehad, maar tegenwoordig is het echt prut. Niet voor niets laat Bose het niet toe dat zaken met een luisterruimte daar ook de Bose sets in zetten. Zou namelijk nogal pijnlijk zijn, omdat je dan onmiddellijk hoort hoe verschrikkelijk slecht die Bose sets zijn. (Dat wil niet zeggen dat Bose de enige is dure rommel produceert... Er zijn er echt wel meerderen. Al die melkpakjes dingen zijn klote... Maar de meesten zijn niet zo duur als Bose)

Het probleem is dat Bose iets probeert te doen, wat simpelweg niet mogelijk is. Kleine melkpakjes waar dan goed geluid uit moet komen. Dat werkt simpelweg niet! In zo'n half melkpakje kun je net een tweeter kwijt, maar geen behoorlijk midden-toon luidspreker. En dus komt er geen behoorlijk midden uit. Vrijwel het gehele midden moet dus uit die 'achter de bank' bas-unit komen. En dus mis je daar helemaal het stereo beeld. Uiteindelijk klinkt het gewoon voor geen meter. En zo gauw je er een echte audio set naast zet, (voor dezelfde prijs!) dan hoor je ook een gigantisch verschil.

Je hebt het over goede kwaliteit geluid. Dan moet je het hele melkpakjes concept gewoon vergeten. Dan moet je normale 'grote' luidsprekers nemen. En het beste is om gewoon te luisteren. En dat kan juist heel goed bij de zogenaamde dure zaken. Die verkopen echt niet continue speakers van duizenden euro's. En ze hebben er echt geen probleem mee om goedkoper spul te verkopen. Een echt goede zaak, heeft audio enthousiastelingen, en willen gewoon graag de klant helpen iets goeds te krijgen. (Ik kan je Versnel HiFi in Apeldoorn aanraden. )

Wat betreft het budget... Voor die prijs zou ik liever een goede stereo luidspreker set nemen, dan de kloterige speakertjes van een budget 5.1 set. Het is allemaal leuk en aardig, maar zo verschrikkelijk veel voegt dat surround nou ook weer niet toe...

Verwijderd

Of helemaal iets anders. Als het design van bose je aanstaat kun je ook eens luisteren naar een Loewe Sound Projector met subwoofer. Setje kost dan net iets over 2000 euro. Het ziet er super vet uit, klinkt goed en vormt een leuke middenweg tussen een "lelijke" HiFi set en "design" set van Bose.

Tadaaa!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 21:08 ]

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Jur Joosten schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:06:
Ps; de set die ons aanbevolen was is de KEF 2005.3 of iets dergelijks, iemand ervaring?
Jap, die dingen klinken prima. M'n ouders hebben ze ook en zijn er hardstikke blij mee. Zeker met muziek zul je verschil gaan merken tussen Bose en KEFs. Ik heb zelf ook KEF (wel eens waar dan vloerstaanders) en ben er zeer tevreden over!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:57
Leuke Set speakers is natuurlijk per persoon verschillend zo was ik op zoek naar wat leuke B&W speakers met een goeie versterker en zag toch het net buiten me budget was allemaal.
Toen rond wezen kijken met me broer die "audiofiel is kwa buizen" en om lang verhaal kort te maken kwam ik op een setje speakers van Hepta uit goed geluid leuk design en klinken erg goed..

Denk wat de meeste proberen te zeggen is ga zelf op zoek en luister eerder ga je niet iets vinden naar je smaak / keuze, want zoals geluid al zegt moet je horen en niet lezen

succes

http://www.hepta.nl/

( nederlandse makers ) ( als ik het goed heb )

[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 05-09-2009 21:15 . Reden: ff linkje gepost ( van de vreselijk lelijk website) ]

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 17:17

NvM

Op internet zijn goede ervaringen te vinden over de KEF 2005.3 speakerset, deze hebben naast prima geluid ook een mooi design. Zelf heb ik grotere KEF luidsprekers en zeer tevreden over het merk. Toch is het ondanks alle adviezen het beste om zelf te gaan luisteren, dit is namelijk vrij subjectief. Ook over design en smaak valt te twisten. Feit is wel dat je voor 2000 euro een zeer kwalitatief goede geluidsset kunt aanschaffen!

• Scorp
Bedankt allemaal.

We staan op het punt om de Tv te bestellen & de keuze qua boxen gaat waarschijnlijk naar de KEF 2005.3 Dan gaan we uiteraard nog op zoek naar een versterker & blu-ray speler. Maar daar ga ik me eerst goed in verdiepen voor ik weer vragen stel :)

Thnx again!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
als ik hier eens even op verder mag borduren, aangezien de TS 'klaar' is ;)

maar in welke context moet ik Bose eigenlijk plaatsen?
kan die in het rijtje met KEF / marantz e.d.
of moet ik dan toch richting panasonic / philips e.d denken?

ik ben daar gewoon nieuwschierig naar omdat Bose door de 1 wordt geroemd maar door de ander als overpriced wordt ervaren. in tegenstelling tot andere duurdere merken.
en ik heb wel eens een post op een forum (weet niet of het hier was) gezien waarin een acoustimass systeem werdt ontleed, en dat er eigenlijk weinig bijzonders qua speakers e.d. naar boven kwam.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bose levert gewoon niet speakers met lage vervormingscijfers en audiofiele eigenschappen. Ze leveren degelijke producten die makkelijk werken en die doen wat veel consumenten willen:

- Wat wollig, iets aangezet laag
- Mooi design, design gaat voor geluid
- Makkelijk te bedienen

Bose is daardoor beter te vergelijken met Loewe, B&O, etc. Binnen die catagorie zijn ze audiofiel-klankmatig wel de minste. Als je dat niet belangrijk vindt, kan je alsnog prima voor bose kiezen.

Bij KEF en Marantz gaat het ook om deze aspecten, maar Kef probeert ook daadwerkelijk goed en neutraal klinkende speakers te maken. Phlips en Panasonic maken overigens ook gewoon goede producten. De Klasse-D versterkers en Plasma TVs van panasonic horen prijs/kwalitatief bij de top.

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 08-10-2009 13:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-02 11:56
Zo'n 5.1 ervaring uit 2 boxen raad ik niet echt aan.
Is prachtig geluid echt fantastisch alleen heb ik nooit het geluid aan alle kanten op mij af horen komen (zoals bij 5.1 hoort)
Dit ligt uiteraard ook aan wat voor woonkamer je hebt.

PS5

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13

Shunt

Boe

kernie schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:04:
Zo'n 5.1 ervaring uit 2 boxen raad ik niet echt aan.
Is prachtig geluid echt fantastisch alleen heb ik nooit het geluid aan alle kanten op mij af horen komen (zoals bij 5.1 hoort)
Dit ligt uiteraard ook aan wat voor woonkamer je hebt.
tja over smaak valt nu een maal niet te twisten.

Mare ik heb hier een setje van oude Bose speakers liggen die ik gebruik bij mijn pc (via mijn marantz zr6001) die echt een heel net geluidje neer zetten maar ook niet echt high end te noemen terwijl ze wel in die tijd voor een high end prijsje verkocht werden.

Imoh is het tegenwoordig niets meer als een leeg omhulsel wat ooit een bedrijf was dat om geluid gaf. Nu is het enkel gebakken lucht dat op een reputatie voort leeft gebaseerd op sucsessen uit het verleden.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

marketeer schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:47:
[...]

foei ja :D,

Als jij de marketeer ben ;) (ik ben nog-niet marketeer, maar ik kan wel vertellen dat je de experience ook extra waarde geeft :P.. ds hij moet lekker daar ook kopen, dat is wel zo netjes, zo niet.. tja.. ook dat zijn mensen :D )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1