Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WINXP] Verbinding met andere pc verbreken

Pagina: 1
Acties:

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:35
Ik heb thuis een pc ingericht als file/print server. Om stroom te besparen, schakelt deze pc zichzelf na een kwartier in standby S3. Dmv WOL is hij weer op te starten. Echter, als ik vanaf mijn laptop een map benadert heb op de 'fileserver', dan schakelt hij niet meer na 15 minuten naar de standby.

Ik vermoed dat dit komt omdat er nog een connectie open blijft staan vanaf mijn pc naar de map die ik benadert heb, ook al heb ik deze map op de laptop weer afgesloten. Is er een manier om dit op te lossen? Ik heb al gekeken wat voor een opties ik heb met netstat, maar daar word ik niet echt wijzer uit...

• draayertje
Niemand die me hiermee verder kan helpen? O-)

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22
draayertje schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:44:
Niemand die me hiermee verder kan helpen? O-)
Wat geeft net session aan? NBTSTAT -s? Anders ga je eens naar run : control userspasswords2 en kijk dan even Advanced - Manage Passwords en zorg eens dat er alles uit is.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

net session /?

NET SESSION
[\\computername] [/DELETE]

of

NET FILE /?

NET FILE
[id [/CLOSE]]

En daar zou je iets omheen kunnen bouwen wat je (onder XP) aanroept voordat de PC in sleep/hibernate gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 07-09-2009 15:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• draayertje
tc982 schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:02:
Wat geeft net session aan? NBTSTAT -s?
Resultaat van NBTSTAT -s:
X:\>nbtstat -s

LAN-verbinding:
IP-adres van knooppunt: [192.168.76.124] Scope-ID: []

NetBIOS verbindingentabel

Lokale naam Status In/Uit Externe host Invoer Uitvoer

--------------------------------------------------------------------------------

KD03 <00> Verbonden Out RESERVE
<20> 5KB 4KB

X:\>
"RESERVE" is inderdaad de naam van de fileserver, en KD03 is de naam van de benaderende pc.

Als ik het commando "netsession \\reserve /delete" geef, dan krijg ik als resultaat: "Er is geen sessie met deze computernaam."

• draayertje
Denk dat ik het probleem al gevonden heb: de fileserver pc hangt in een werkgroep en de benaderende pc hangt in een domein. Op de fileserver pc kan ik met Net Session wel de verbinding beeïndigen. In de definitieve situatie hangen ze straks allebei in een werkgroep dus dan moet dat geen problemen meer geven.

De vraag is nu alleen: in hoeverre kan ik dit automatiseren? Ik kan natuurlijk een batch file maken waarmee deze verbindingen met één druk op de muisknop verbroken kunnen worden, maar kan het nog verder geautomatiseerd worden?
Pagina: 1