Toon posts:

Cooler loshalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn tb 900 opklokken, maar daarvoor moet ik hem wel te pakken kunnen krijgen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste die cooler er af kan trekken. Het lukt niet met beleid dat ding eraf te krijgen.
Er zit een coolermaster( ? ) op . :?
weet iemand hoe ik het moet doen en hoe moet ik hem weer terugplaatsen. met coolpasta ?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Met lomp beleid....
Is inderdaad errug irri koeler om te plaatsen/verwijderen....

Wat ik altijd doe is het volgende:
Brede schroevendraaier op dat uitsteekseltje zetten... Wel uitkijken dat je niet uitschiet uiteraard..
Met die schroevendraaier die handel flink omlaag drukken... Dan met een dunne tang dat hele geval proberen voorbij het plastic palletje van het mobo te krijgen... dan minder druk op de schroevendraaier... zo verwijderen...

Plaatsen bijna hetzelfde...:
eerst met tang dat stukkie metaal van de proc afbuigen, met schroevendraaier drukken, plaatje terug laten komen in oorspronkelijke stand door minder kracht op de tang uit te oefenen...

Ik gebruik trouwens mijn Victorinox Cybertool-tangetje daarvoor...... heerlijk klein tangetje...

Succes... ik weet wel dat ik mijn koeling er niet graag weer afhaal........

Verwijderd

Topicstarter
zondag proberen we dat ff !

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Kan je niet gewoon met je duim zo'n dingetje naar beneden duwen en dan met je andere hand die clip een beetje opzij duwen zodat hij over de socket dingetjes gaat?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 02 maart 2001 21:17 schreef hielko het volgende:
Kan je niet gewoon met je duim zo'n dingetje naar beneden duwen en dan met je andere hand die clip een beetje opzij duwen zodat hij over de socket dingetjes gaat?
Knappe jongen die dat doet...
Ik had eerst tijdelijk een flut-intelcoolertje.... daarmee wilde dat denk ik best... maar met die coolermasters kan je dat vergeten...
Je moet echt VEEL kracht uitoefenen in 2 richtingen tegelijk... Verder moet je op redelijk wat mobo's ook nog eens fijne vingers hebben wil je er fatsoenlijk bijkunnen...
Als je het al redt, denk ik dat je er beurse vingers aan overhoudt....

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Klein tangetje ff beetpaken en flink hard naar beneden drukken...dan opzij en hij knalt er af bij mij. Wel oppassen dat je niet gaat schuiven zodat je core verneukt.

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 21:35 schreef wfvn het volgende:

[..]

Knappe jongen die dat doet...
Ik had eerst tijdelijk een flut-intelcoolertje.... daarmee wilde dat denk ik best... maar met die coolermasters kan je dat vergeten...
Je moet echt VEEL kracht uitoefenen in 2 richtingen tegelijk... Verder moet je op redelijk wat mobo's ook nog eens fijne vingers hebben wil je er fatsoenlijk bijkunnen...
Als je het al redt, denk ik dat je er beurse vingers aan overhoudt....
Sommige hebben ook nog eens hele scherpe randjes dus dan MOET je het al met een schroevendraaier doen.

Verwijderd

----> schroevedraaier!
werkt prima bij mij. (heb wel een duron op een a7v-133, maar goed, allebei socket A right?) Gewoon schroevedraaier in dat uitsparinkje steeken, naar beneden duwen en dan klipje ervanaf wippen
Pagina: 1