Mag je zomaar reclamefolders verspreiden onder autoruiten?
Ja.
tenminste als je onder de ruitenwisser bedoelt, om een folder onder de autoruit te leggen zal je toch de auto in moeten
tenminste als je onder de ruitenwisser bedoelt, om een folder onder de autoruit te leggen zal je toch de auto in moeten
[ Voor 95% gewijzigd door Qwerty-273 op 04-09-2009 13:56 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Volgens mij valt dat gewoon onder flyeren en daarvoor moet je toestemming hebben van de gemeente.
Je imiteert me mateloos.
Zeer irritant bij goedkoop drukwerk en regen. Is al een paar keer gebeurd dat die ranzige flyer vieze afdrukken achterliet. Alsof je daarna nog klant wordt bij zo'n shop....
Flyeren (reclame materiaal versrpreiden) valt onder de APV. Het kan dus per stad/gemeente verschillen of een vergunning vereist is.Tank80 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:58:
Volgens mij valt dat gewoon onder flyeren en daarvoor moet je toestemming hebben van de gemeente.
Sowieso, de troep die na zo'n flyer actie op de parkeerplaats achterblijft.....
Maar met ongeadresseerde post in de brievenbus kan je een NEE - NEE sticker gebruiken om die zooi niet te krijgen. Je hebt dus de mogelijkheid om te kiezen of je het wel of niet wilt.
Bij flyeren onder autoruiten kan je dat niet (tenzij je zo'n persoon ziet rondlopen bij je auto, dan vraag ik 'm om er geen flyer onder te doen).
Flyeren door personen in winkelstraten is ook zoiets: hoef ik ook niet te hebben.
Zou dus voor de auto eigenlijk ook zoiets zien.
Vooral omdat je tegenwoordig overal leest dat je niet zomaar dingen moet uitprinten ivm het mileu...gaan ze wel flyeren
Bij flyeren onder autoruiten kan je dat niet (tenzij je zo'n persoon ziet rondlopen bij je auto, dan vraag ik 'm om er geen flyer onder te doen).
Flyeren door personen in winkelstraten is ook zoiets: hoef ik ook niet te hebben.
Vooral omdat je tegenwoordig overal leest dat je niet zomaar dingen moet uitprinten ivm het mileu...gaan ze wel flyeren

Weer wat geleerd, dacht dat het altijd zo was. Oftwel wel voor de TS; gemeente bellen en navragencroxz schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:04:
[...]
Flyeren (reclame materiaal versrpreiden) valt onder de APV. Het kan dus per stad/gemeente verschillen of een vergunning vereist is.
Je imiteert me mateloos.
Deze achter je voorruit plakken?Kensei schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:06:
Maar met ongeadresseerde post in de brievenbus kan je een NEE - NEE sticker gebruiken om die zooi niet te krijgen. Je hebt dus de mogelijkheid om te kiezen of je het wel of niet wilt.

De gemeente zou inderdaad duidelijkheid moeten kunnen geven of het in dit geval wel of niet mocht. Persoonlijk snap ik niet dat het niet verboden wordt, het kan een zooi worden met regen, het wordt sowieso een zooi als iedereen die flyer even achteloos met de ruitenwissers van zn ruit af smijt en autodieven kunnen door flyers te tellen er ook zo achterkomen welke auto wat langer geparkeerd staat (eigenaar op vakantie o.i.d.). De voordelen van op deze manier flyeren ontgaan me even...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ja... ik heb op de achterruit de inkt nog steeds op mijn raam staan na een regenbui terwijl er zo'n folder in de wissers stond. Was toen twee dagen weg, dus heeft lekker in kunnen trekken.Stewie! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:03:
Zeer irritant bij goedkoop drukwerk en regen. Is al een paar keer gebeurd dat die ranzige flyer vieze afdrukken achterliet. Alsof je daarna nog klant wordt bij zo'n shop....
Wat ik ook probeer, ik krijg die inkt er niet meer af, zelfs in de wasstraat blijft hij gewoon zitten...
Virussen? Scan ze hier!
Wat ook irritant is, reclamezooi aan je fiets in de binnenstad of treinstation. Normaal gooi ik mijn rommel altijd netjes in de prullenbak maar die zooi flikker ik toch echt op de grond. Ik heb niet om die reclame gevraagd dus is het ook niet mijn verantwoordelijkheid om het weg te gooien.
Misschien niet, maar je laat dan wel zien dat jij iig wél weet waar die zooi thuishoort, nl in de prullebakRobkazoe schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:40:
Wat ook irritant is, reclamezooi aan je fiets in de binnenstad of treinstation. Normaal gooi ik mijn rommel altijd netjes in de prullenbak maar die zooi flikker ik toch echt op de grond. Ik heb niet om die reclame gevraagd dus is het ook niet mijn verantwoordelijkheid om het weg te gooien.
Ik zal 'm uitprinten thuis op m'n kleurenprinter...leuke van je!Xander schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:22:
[...]
Deze achter je voorruit plakken?
[afbeelding]
De gemeente zou inderdaad duidelijkheid moeten kunnen geven of het in dit geval wel of niet mocht. Persoonlijk snap ik niet dat het niet verboden wordt, het kan een zooi worden met regen, het wordt sowieso een zooi als iedereen die flyer even achteloos met de ruitenwissers van zn ruit af smijt en autodieven kunnen door flyers te tellen er ook zo achterkomen welke auto wat langer geparkeerd staat (eigenaar op vakantie o.i.d.). De voordelen van op deze manier flyeren ontgaan me even...
Die gaat écht wel onder de vooruit!
Zou helemaal leuk zijn als mensen me gaan vragen waar ze die dingen kunnen krijgen, als ze bot vangen bij het telnr of gemeentehuis
Moet je je ruit laten polijsten op die plek. Maar wel heel vervelend ja.wildhagen schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:27:
[...]
Ja... ik heb op de achterruit de inkt nog steeds op mijn raam staan na een regenbui terwijl er zo'n folder in de wissers stond. Was toen twee dagen weg, dus heeft lekker in kunnen trekken.
Wat ik ook probeer, ik krijg die inkt er niet meer af, zelfs in de wasstraat blijft hij gewoon zitten...
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Ach, degene die het verspreidt is nog altijd verantwoordelijk voor de zooi en het eventuele opruimen daarvan.Kensei schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:45:
[...]
Misschien niet, maar je laat dan wel zien dat jij iig wél weet waar die zooi thuishoort, nl in de prullebak
Ook ik zou het klakkeloos neergooien.
En daarom zouden ze dit soort acties ook gewoon moeten verbieden. Flyeren is gewoon een verspilling en een uitnodiging tot vervuiling. Zeker als het gewoon gedumpt word onder ruitenwissers..... Snap niet dat gemeentes daaraan meewerken, maar ik gok dat een vergunning geld oplevert?Paulus0013 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:51:
[...]
Ach, degene die het verspreidt is nog altijd verantwoordelijk voor de zooi en het eventuele opruimen daarvan.
Ook ik zou het klakkeloos neergooien.
Als iedereen die troep op de grond gooit is dat misschien niet netjes, maar wellicht dat de gemeente dan in actie komt tegen degene die in eerste instantie de rommel onder je wissers propt.Kensei schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:45:
[...]
Misschien niet, maar je laat dan wel zien dat jij iig wél weet waar die zooi thuishoort, nl in de prullebak
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Lekker als je auto van binnenuit gaat condenseren. Zit jij ook met een zwarte plek op je voorruit.Kensei schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:46:
[...]
Ik zal 'm uitprinten thuis op m'n kleurenprinter...leuke van je!![]()
Die gaat écht wel onder de vooruit!

Ohja, voorruit is met dubbel-r. Dus vooruit: editen!
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Als het al wat oplevert is het niet veel.swtimmer schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:56:
[...]
En daarom zouden ze dit soort acties ook gewoon moeten verbieden. Flyeren is gewoon een verspilling en een uitnodiging tot vervuiling. Zeker als het gewoon gedumpt word onder ruitenwissers..... Snap niet dat gemeentes daaraan meewerken, maar ik gok dat een vergunning geld oplevert?
Snap ik eigenlijk niet zo, ik neem ook nooit zoiets aan maar gewoon nee bedankt is toch niet z'n moeite.Kensei schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:06:
echter zadel je je omgeving wel sowieso met veel rommel op.sanderb schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:01:
[...]
Als iedereen die troep op de grond gooit is dat misschien niet netjes, maar wellicht dat de gemeente dan in actie komt tegen degene die in eerste instantie de rommel onder je wissers propt.
Dat dit in eerste instantie door een ander komt heeft daar natuurlijk niet heel veel mee te maken.
[ Voor 15% gewijzigd door GoldenSample op 04-09-2009 19:15 ]
Hou je er zelf niet van en wil je kijken wat je er tegen kan doen......of.....wil je zelf folders bij mensen onder hun ruitenwisser doen.Anoniem: 145810 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:34:Mag je zomaar reclamefolders verspreiden onder autoruiten?
Bij het eerste zou je bij de gemeente (APV) kunnen informeren naar de mogelijkheden.
Bij het tweede kun je al aan deze draad zien dat dit over het algemeen niet wordt gewaardeerd en je klanten kan kosten in plaats van opleveren.
Wat mij betreft valt flyeren onder hetzelfde kopje als de ongewenste telefoontjes van tele-'stront-der-aarde'-marketeers: ongewenst, irritant, en een reden om geen zaken te doen met de desbetreffende firma.
Bedankt zeggen tegen folderaars in een winkelcentrum is op zich niet zo'n probleem tenzij je tijdens een uurtje winkelen bij wijze van spreken een stuk of tien van dergelijke folderaars tegenkomt.GoldenSample schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:14:
[...]
Snap ik eigenlijk niet zo, ik neem ook nooit zoiets aan maar gewoon nee bedankt is toch niet z'n moeite.
De laatste tijd lijkt het een heel stuk rustiger maar er is hier in Almere stad een periode geweest waarbij er zo'n beetje op iedere straathoek van het centrum iemand stond met een of andere enquete, in de winkelstraten had je dan nog een aantal folderaars en als je dan weer bij je auto komt zit er ook nog eens een folder onder je ruitenwisser.
Misschien ben ik wat snel(ler) op m'n teentjes getrapt maar na een aantal keren vriendelijk nee te hebben gezegd wordt het steeds lastiger om tegen de volgende weer op een vriendelijke manier nee te zeggen.
En die vervelende gele flyers met parkeertips mogen ze wat mij betreft ook lekker bij zich houden...
Vast welAnoniem: 145810 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:34:
Mag je zomaar reclamefolders verspreiden onder autoruiten?
Nu is je vraag dermate kort dat er bij de gratie van andere mensen alsnog enige discussie ontstaat. Daarom is het handiger om in het vervolg een wat uitgebreider startpost te maken en daarin o.a. te vermelden wat je zelf zoal hebt gevonden over het onderwerp. Omdat je vraag niets met Werk en Inkomen te maken heeft, gaat dit topic alsnog dicht.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.