Combinatie AMD Phenom II X4 945 met Moederbord Asus M4N82

Pagina: 1
Acties:

• Amplifiction
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08-2025
Hallo,

Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen en heb mijn oog laten vallen op de AMD processor Phenom II X4 945. Die zou ik graag steken in Asus' moederbord M4N82.

De processor is van socket type AM3, terwijl het moederbord een AM2+ socket heeft. AM2+ moderborden zouden AM3 processoren moeten ondersteunen. Toch lees ik dat een bios update nodig is om de compabiliteit tussen de X4 945 en een AM2+ moederbord te "verbeteren". Wat die verbetering precies inhoudt, weet ik niet. Het is wat mij betreft niet uitgesloten dat er vóór de bios flash geen sprake is van compabiliteit.

Mijn vraag is of ik die bios update kan uitvoeren met een processor die niet (of niet optimaal) wordt herkend door mijn moederbord. Indien m'n PC namelijk totaal niet opstart met de combinatie van deze processor met dit moederbord, zal ik uiteraard geen flash update kunnen uitvoeren en dus in feite met twee incompatibele stukken zitten. Is het mogelijk dat een PC met deze combinatie totaal niets doet bij het opstarten? Of zal er altijd een soort compabiliteitsmodus zijn (met een processor die tot dan toe niet wordt herkend) die me zal toelaten een bios flash te doen?

Alvast bedankt!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je kan sowieso altijd een biosupdate doen met een USB-stick, als je nog een pc hebt om de BIOS op de USB-stick te krijgen uiteraard ;). (of met een floppy maar dat is tegenwoordig de vermelding niet meer waard :P)

[ Voor 22% gewijzigd door bwerg op 04-09-2009 13:40 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.