iPhone abonnement gebruiken op Samsung Star

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uutgrunn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-02-2023
Wellicht een heel raar topic, vooral voor de iPhone lovers. Ik heb maanden geleden een iphone gekregen bij de overname van Orange door T-mobile. Echter heb ik mn telefoon, de iphone toen verkocht omdat voor mij de iphone niet het toestel is wat ik wil. Ik heb het abonnement dus gewoon gehouden.

Bij mijn iphone zat het standaard iphone contract. Dus met gratis onbeperkt Internet dr bij.
Nu wil ik een Samsung Star kopen. Weet iemand of dat "gratis internet" ook ingesteld kan worden op de Samsung star. Weet iemand hoe dat ingesteld moet worden als dat mogelijk is?

[ Voor 3% gewijzigd door uutgrunn op 04-09-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
  • Laatst online: 08:49
uutgrunn schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:48:
Wellicht een heel raar topic, vooral voor de iPhone lovers. Ik heb maanden geleden een iphone gekregen bij de overname van Orange door T-mobile. Echter heb ik mn telefoon, de iphone toen verkocht omdat voor mij de iphone niet het toestel is wat ik wil. Ik heb het abonnement dus gewoon gehouden.

Bij mijn iphone zat het standaard iphone contract. Dus met gratis onbeperkt Internet dr bij.
Nu wil ik een Samsung Star kopen. Weet iemand of dat "gratis internet" ook ingesteld kan worden op de Samsung star. Weet iemand hoe dat ingesteld moet worden als dat mogelijk is?
Je abbo loopt via tMobile en zit dus op je simkaart, als jouw Samsung Star simlockvrij is, of in ieder geval tMobile aan kan is het geen enkel probleem lijkt me. Vodafone doet er wel moeilijk over met zijn super-sim-abbo voor de iPhone.

Je hebt een iPhone abbo en daarmee heb je gewoon recht op een x aantal belminuten/sms en gratis onbeperkt internet, zit niet aan je telefoon gekoppeld.

Bij mij was het nl omgedraaid, had een tMobile flex abbo, iPhone los aangeschaft en flex abbo omgezet naar iPhone abbbo. Ze hebben niet eens het imei nr geregistreerd of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uutgrunn
maar klopt dat Iphone internet over UMTS gaat en niet over GPRS?

Ik begreep dat GPRS verkeer namelijk bij T-mobile apart wordt gefactureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
  • Laatst online: 08:49
uutgrunn schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:52:
maar klopt dat Iphone internet over UMTS gaat en niet over GPRS?

Ik begreep dat GPRS verkeer namelijk bij T-mobile apart wordt gefactureerd.
Geen flauw idee welk van de 2 hij pakt, maar ik heb inmiddels al bijna 3 jaar Web'nwalk van T-Mobile en nog nooit een naheffing gehad voor gprs verkeer of wat dan ook. En natuurlijk heb ik niet overal wifi tot mijn beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zou eerst maar is informeren of je dat abbo mag gebruiken in een mobieltje wat geen iPhone is..
Denk 't niet namelijk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:13
Mijn collega gebruikt al ruim een jaar een iPhone abonnement in een Nokia 6300 en heeft nooit problemen ermee gehad.. Dat is de ervaring die wij hebben, maar wat wil T-Mobile maken dan als je je iPhone kapot hebt laten vallen óf erger: nat is geweest? Dan heb je dus een nieuwe nodig en die mogen van T-Mobile zelf niet los verkocht worden, dus moet je dan toch echt een mobieltje gebruiken anders dan de iPhone met dat abonnement (zou belachelijk zijn als het dan niet mag!)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uutgrunn
Dat mn t-mobile sim werkt op de samsung star daar twijvel ik niet aan. Het gaat mij er om dat ik niet een dikke rekening krijg voor evt GPRS verkeer. Weet iemand wat dat "onbeperkt internet" nou is? Is dat GPRS en UTMS of alleen UMTS. T-mobile bellen kan ik ook wel, maar daar zal ik wel n standaard antwoord krijgen.

En ik heb mn 3g niet meer omdat ik het geen telefoon voor mij vondt. Vandaar dus. En ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met een iphone abonnement in een niet iphone. Dus wie weet er meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sp!tF!re schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:58:
Mijn collega gebruikt al ruim een jaar een iPhone abonnement in een Nokia 6300 en heeft nooit problemen ermee gehad.. Dat is de ervaring die wij hebben, maar wat wil T-Mobile maken dan als je je iPhone kapot hebt laten vallen óf erger: nat is geweest? Dan heb je dus een nieuwe nodig en die mogen van T-Mobile zelf niet los verkocht worden, dus moet je dan toch echt een mobieltje gebruiken anders dan de iPhone met dat abonnement (zou belachelijk zijn als het dan niet mag!)
Ik heb me laten vertellen dat het iPhone abo inclusief verzekering is.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 20:25
Ik heb een Iphone I-150 abo en een Nokia 6300 met duo sim en ik mag ze alle 2 gebruiken met mijn abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uutgrunn
OK ik zal duidelijker formuleren:

Is het onbeperkt internet van het T-mobile Iphone abonnement ook bruikbaar op niet iPhone?
Wordt GPRS verkeer voor het "onbeperkt internet" dan berekend door t-mobile?
(de samsung star heeft namelijk alleen GPRS en geen UMTS, de iphone heeft wel UMTS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Onbeperkt internet is onbeperkt internet.

GPRS of 3G of weet ik wat voor internet. T-Mobile heeft niet overal HDSPA dekking, dus dan zit je automatisch op GPRS. Zou raar zijn dat je dan daarvoor moet betalen. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Alsatian op 08-09-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07 23:28
Alsatian schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:45:
Onbeperkt internet is onbeperkt internet.

GPRS of 3G of weet ik wat voor internet. T-Mobile heeft niet overal HDSPA dekking, dus dan zit je automatisch op GPRS. Zou raar zijn dat je dan daarvoor moet betalen. ;)
Correct, onbeperkt internet bevat alle dataverkeer via het T-Mobile netwerk ongeacht welke (telefoon)verbinding of techniek hiervoor gebruikt wordt.
Ik heb me laten vertellen dat het iPhone abo inclusief verzekering is.
Dit is dus niet correct, er zit geen verzekering bij een iPhone abonnement inbegrepen (wel los verkrijgbaar binnen 2 weken na aankoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik gebruik mijn i-150 ook in een andere telefoon dan de iPhone en die maakt af en toe gebruik van gprs in plaats van umts maar daar heb ik nog nooit voor bijbetaald.

Je bent niet verplicht om een nieuwe iPhone aan te schaffen als je hem kwijtraakt maar je kunt het abo in dat geval ook niet stopzetten, dus het lijkt me geen probleem.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Laatst online: 07:15
Een iPhone gebruikt in principe UMTS als het beschikbaar is. Maar als het niet beschikbaar is zul je met je iPhone wel gebruik moeten maken van GPRS. Ook dat dataverkeer is dus inbegrepen bij het iPhone abonnement.

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Mij is verteld dat als ze merken da het sim kaartje langer dan een maand in een ander type telefoon word gebruikt, het abbo word omgezet naar een normaal T-mobile abbo. Dat abbo is dus lang niet zo voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CM5 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:33:
Mij is verteld dat als ze merken da het sim kaartje langer dan een maand in een ander type telefoon word gebruikt, het abbo word omgezet naar een normaal T-mobile abbo. Dat abbo is dus lang niet zo voordelig.
Oh zetten ze dan ook mijn andere abo om naar een iPhone abo als ze merken dat het Flex 25-kaartje al langer dan een maand in een iPhone wordt gebruikt?

Het lijkt me overigens sterk dat ze zomaar abo's kunnen wijzigen, want dat staat nergens in het contract vermeld. Lijkt me een geldige manier om onder het contract uit te komen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

O neehoor, dat staat gewoon vermeld bij de voorwaarden voor zover ik weet..
Zou lekker simpel zijn. Iedereen iPhone-abbo's afsluiten, simkaart in 'n ander toestel, contract ontbinden..

Zit jij daar lekker met je iPhone twv 999,- euro.. Ze zijn niet gek ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uutgrunn
Ok bedankt iedereen, ik ben er van overtuigd dat ik mijn iphone abonnement kan gebruiken voor de samsung star, wellicht erg off topic. (moderators moet ik in een ander topic verder gaan?)

Hoe is de snelheid van GPRS voor T-mobile op de samsung star? Ik zag dat hij youtube en facebook widgets heeft. Maar ik ben benieuwd of dat werkbaar is.
Pagina: 1