Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:00

Shiro

Serenity

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat dit de subgedeelte is om zoiets te vragen.

Ik was laats op zoek naar stockfoto's en kwam een aantal sites tegen, maar het viel mij op dat alle foto's nogal amerikaans zijn.

Stocksite die ik heb gebruikt is stockxchange. Bij fotosearche valt het nog wel mee, maar veel hebben een hele Amerikaanse feel to it.

Zijn er ook grote professionele stocksites met foto's waarvan de uitstraling niet overdreven amerikaans is?

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Geen idee waar je allemaal hebt gekeken.

Getty Images en Corbis zijn natuurlijk de giganten.

Verder heb je Shutterstock, iStockphoto, Fotolia, Sunipix en weet ik veel wat allemaal. @ hierboven inderdaad ja. NL foto's zijn misschien de beste optie :P

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 04-09-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Als je ons zou kunnen meegeven waar je specifiek naar op zoek bent wordt het al makkelijker.

Maar het is met stockfoto's wel zo dat veel foto's met een overdreven glimlach gericht zijn op een specifieke handeling etc. Soms is het verstandig om een metafoor te zoeken voor wat je wilt duidelijk maken dat je niet precies die handeling weergeeft maar het net even wat anders uitbeeldt.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:00

Shiro

Serenity

Topicstarter
Bedankt voor de sites.

Waar ik op zoek naar ben zijn jonge mensen met een mobiel in de hand. Het gaat om een programma voor een mobiel die hiermee gepromote moet worden. Probleem is dat ze vaker aan de oor te vinden zijn dan alleen in de hand.

Doelgroep is 15-30, dus niet van die oude mensen of mensen in pak. Applicatie zal gebruikt worden in horeca/bioscopen en dergelijke, sociale gelegenheden zeg maar. :)

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Dit is opzich nog wel een foto die je zelf zou kunnen maken als het zo specifiek is, met een fatsoenlijke camera natuurlijk.

Ik weet natuurlijk niet of je daar aan kunt komen. Maar indien ja, shootje organiseren met iemand of meerdere mensen en klikken maar.

Als je echt stock moet gebruiken. Probeer hele diverse keywords te geven om resultaten te krijgen en blijven zoeken ;)

Ik weet niet of het er is, maar misschien kun je ook wel bij sommige stockphotographers een request indienen voor een bepaald thema ofzo.

en voor meer 'artistieke' stock kun je ook eens kijken in de stockcategorie op www.deviantart.com

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
op dreamstime.com zitten ook veel europese fotografen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ff bij corbis op mobiele telefoon gezocht >10000hits, zit daar niets bij :P

[ Voor 34% gewijzigd door begintmeta op 04-09-2009 19:04 ]

Pagina: 1