Ik heb op dit moment een PII 350 op een Chaintech 6BTM met 2x 64MB 100mhz maar ik krijg hem niet hoger dan 3.5*122 zou het sneller zijn om er een celly 300a + converter in te zetten en die dan over te klokken ? En kan ik hem dan BV op 450 krijgen ?
Verwijderd
Ja kan en ik denk dat de celly op veel dingen sneller is. Mijn 300A op 450 was sneller als mijn pII400 in de meeste gevallen.
Zal ik dan mijn celly 300a (of 366 ? wat is beter met betrekking tot overklokken?) ook op 100mhz kunnen draaien ? dat red de rest van mijn PC in ieder geval wel (doe hij nu ook...) en moet ik dan nog extra koeling hebben ?
Verwijderd
op 100 mhz bus trekken ze meestal wel. Met een 366 heb ik geen ervaring maar dat zal ook wel lukken. Extra koeling is alleen nodig als hij echt te warm wordt.
Verwijderd
Iemand vertelde mij ooit: als je er brandblaren van krijgt. Maar om dat nou uit te proberen..... (tip: bel de dokter met de vraag van welke temperatuur je brandblaren krijgt?)
Verwijderd
boven de 60 maar ik zou al gaan koelen op ongeveer 50. Hoe koeler de cpu blijft hoe beter het is.......
In dat geval is mijn alarmpje op mijn moederboord* wel genoeg als ik die op 50 graden zet.... tegen de tijd dat die dan afgaad dan ga ik wel wat koelers kopen!
*Op mijn Chaintech 6BTM kan ik een bepaalde temp instellen waarop mijn comp. alarm geeft
*Op mijn Chaintech 6BTM kan ik een bepaalde temp instellen waarop mijn comp. alarm geeft
Hmmm ik kan op dit moment mijn II 350 ruilen voor een celly 433 @ 550 .... wat is sneller als ik mijn pc vooral gebruik voor apps zoals Flash dreamweaver ETC
Als je hem kunt ruilen tegen een 433, moet je er geld bij kunnen krijgen voor een 366 die je op dezelfde kloksnelheid krijgt
Verwijderd
Ik zou eerst ff op je eigen mobo testen of de rest van je systeem ook mee gaat/kan. Je FSB moet namelijk op 84 Mhz staan en de vraag is of je videokaart en harddisk en aanverwante artikelen zich daarin in kunnen vinden. (PCI 33 -> 42 ; AGP 66 -> 56 of 84...)
Pagina: 1