Toon posts:

Novell of Microsoft Exchange

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij, een kleine organisatie, willen een nieuwe server. Op dit moment werken wij met Novell. Ik wil graag weten wat de voor- en nadelen van Novell en Microsoft Exchange zijn.

Ook vragen wij ons af of we een externe server moeten nemen of een eigen server.

Graag horen wij van jullie.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dan zul je toch moeten uitleggen wat jullie wensen en eisen zijn.

Wat moet die server gaan doen? e-mail?
Waarom voldoet de huidige server niet meer?

Als ik blind zou moeten kiezen tussen die twee zou ik voor Novell kiezen.

[ Voor 20% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 04-09-2009 13:34 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
en als ik blind moet kiezen zou ik voor een MS Server 2008 SBS editie gaan, werkt in 99 van de 100 gevallen out of the box.

Alles in een, maargoed dat is compleet niet relevant zolang je niet duidelijk hebt wat je wensen en eisen zijn. Welke applicaties draai je? En denk ook vooral aan de toekomst, hoe zit het met thuiswerkers, enz enz enz

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-03 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:04:
Hallo,

Wij, een kleine organisatie, willen een nieuwe server. Op dit moment werken wij met Novell. Ik wil graag weten wat de voor- en nadelen van Novell en Microsoft Exchange zijn.

Ook vragen wij ons af of we een externe server moeten nemen of een eigen server.

Graag horen wij van jullie.
Tja, even gekeken naar de vragen: Ik zou gewoon een extern bedrijf in de hand nemen die je dit prima kan vertellen. Een MS Fan zal je MS Exchange aanraden, terwijl een Novell man je Groupworks aan zou raden.

Er is bovendien een heleboel te vinden op Internet, dus daar kan je je informatie ook vandaan halen.

Eigen server is natuurlijk leuk, maar heb je ook iemand om hem te beheren, of is de secretaresse de aangewezen persoon om de backup tapes te wisselen.
Zo ja, dan zou ik gewoon een hosted exchange opzoeken waar je je e-mail kwijt kan.

Verder heeft dit niets met Netwerken te maken, maar meer met Serversoftware en Windows Servers. Echter zal het topic zoals hij nu is ook daar gewoon dichtgaan, dus raad ik je aan om wat meer eigen inzet te tonen, en zelf op zoek te gaan naar een antwoord, of je te laten adviseren door een externe partij.

Dit topic is gesloten.