Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:04:
Hallo,
Wij, een kleine organisatie, willen een nieuwe server. Op dit moment werken wij met Novell. Ik wil graag weten wat de voor- en nadelen van Novell en Microsoft Exchange zijn.
Ook vragen wij ons af of we een externe server moeten nemen of een eigen server.
Graag horen wij van jullie.
Tja, even gekeken naar de vragen: Ik zou gewoon een extern bedrijf in de hand nemen die je dit prima kan vertellen. Een MS Fan zal je MS Exchange aanraden, terwijl een Novell man je Groupworks aan zou raden.
Er is bovendien een heleboel te vinden op Internet, dus daar kan je je informatie ook vandaan halen.
Eigen server is natuurlijk leuk, maar heb je ook iemand om hem te beheren, of is de secretaresse de aangewezen persoon om de backup tapes te wisselen.
Zo ja, dan zou ik gewoon een hosted exchange opzoeken waar je je e-mail kwijt kan.
Verder heeft dit niets met Netwerken te maken, maar meer met
Serversoftware en Windows Servers. Echter zal het topic zoals hij nu is ook daar gewoon dichtgaan, dus raad ik je aan om wat meer eigen inzet te tonen, en zelf op zoek te gaan naar een antwoord, of je te laten adviseren door een externe partij.