ISDN wel uitgaand bellen ingaand= nummer niet ingebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik zit ineens met een vreemd probleem, ik heb een isdn centrale met 4 lijnen.

maar als iemand mij belt krijgen zij de melding dit nummer is niet in gebruik ...

het heeft tot 2 weken terug altijd goed gewerkt er is niks veranderd.

ik heb even een test centrale opgehangen maar zelfde resultaat.
NT1 kastje nog niet vervangen maar daar hangt een analoge lijn aan die het wel doet, daar kan ik dus op gebeld en uitgaand mee bellen. lijkt mij dat die dan goed moet zijn toch?

weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je al contact opgenomen met KPN? Misschien dat ze in de centrale iets kunnen zien.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 16:38
Kan het geen doorschakeling naar een onbekend nummer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 13:23
NT1 kastje met een analoge lijn eraan ??

En hoe zitten die 4 lijnen aangesloten? 2x EV ISDN of MV isdn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
DJSmiley schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:42:
NT1 kastje met een analoge lijn eraan ??

En hoe zitten die 4 lijnen aangesloten? 2x EV ISDN of MV isdn?
Nee nog geen contact gehad met KPN, wel al geprobeerd maar wacht tijd duurde erg lang, dacht probeer het hier ook.

Lijnen zijn niet doorgeschakeld.

Er hangt een 'analoge' (tenmiste ik dacht voor de centrale is analoog en erna digitaal ?) lijn aan het NT1 kastje, waarmee ik kan bellen en gebeld worden. ik snap niet precies wat je met EV/MV bedoeld sorry.
Misschien heb je iets aan me uitleg ?

vanuit het NT1 kastje gaat er 1 lijn naar een 'analoge' lijn die lijn werkt ook, de andere naar de centrale.

op de centrale (panasonic) zijn 4 toestellen aangesloten d.m.v. 2 draadjes, die zijn aan de zijkant in het midden van de centrale aangesloten.

voor de studie kamer is 1 lijn met 4 draden aangesloten op de centrale. die zit ook hoger op de kast aangesloten, naast de NT1 aansluiting op de centrale.
Die wordt weer opgesplitst in de studie kamer voor de fax en telefoon.

De centrale heb ik vervangen, niet het nt1 kastje. de ´oude´ centrale hoorde je ook niet aanslaan als je de stroom erop zette en kon niet altijd naar buiten bellen.
Je hoort dan niks op de telefoons, geen kiestoon of interne doorschakeling toon, vandaar dat ik dacht dat de centrale stuk was.
Het vreemde is dat de oude centrale naar een tijdje het wel weer deed.
De nieuwe centrale zelfde type heeft dat niet deze hoor je meteen aanslaan door een klik en kan je meteen mee bellen.. alleen niet gebeld worden wat ook niet met de oude centrale kon.

De melding is ook echt dit nummer is niet in gebruik voor iemand die mij belt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mr. Noodle schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 07:51:
[...]

Nee nog geen contact gehad met KPN, wel al geprobeerd maar wacht tijd duurde erg lang, dacht probeer het hier ook.
Mijn tip is om toch de wachttijd te doorstaan en contact te krijgen met KPN. Straks ben je van alles in je huis aan het vervangen terwijl het probleem niet in je huis ligt, zou toch jammer zijn.

Als je problemen hebt met het 0900-nummer: zoek bij VraagAlex naar KPN en kies het juiste nummer. In eerste instantie zullen ze je melden dat je het 0900-nummer moet bellen, meldt ze dat je daar een uur in de wacht stond waarna de verbinding werd verbroken en de kans is vrij groot dat ze je doorschakelen. :Y) (Het is mij ook gelukt. ;))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1