Problemen met nVidia 295

Pagina: 1
Acties:

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 08:51

14ReD

Who is General Failure?

Topicstarter
Sinds ik een Gainward 295 in mijn systeem heb gebouwd heb ik rare problemen tijdens het spelen van Company of Heroes. Het probleem is dat ik zonder enige reden uit Company of Heroes wordt gegooid, waarna ik een error report kan versturen. Het kan na een half uur spelen zijn, of na een uur en soms ook helemaal niet. Grote kaarten, kleine kaarten, het maakt niet uit. Er is geen touw aan vast te knopen, wanneer hij crashed.

Eerst mijn systeem:

Asus Striker Extrem met laatste bios
4 Gb GeIL Black Dragon
Intel Quad Core Q9650 (stock snelheden)
Scythe Mugen 2
Gainward GeForce 295 GTX 1792MB DDR3 (stock snelheden)
Creative X-Fi Titanium Fatal1ty
Thermaltake Toughpower 850 watt
4 HD's
1 DVD speler
Vista 64bit

Het probleem deed zich niet voor toen ik er nog een 9800 GTX+ in had zitten. Ik weet niet precies waar het probleem ligt, maar omdat het probleem zich niet voor deed met de andere videokaart, heb ik het vermoeden dat het het geheugen van de videokaart is.

Om uit te zoeken waar het probleem ligt heb ik het volgende gedaan:

Internet afgestruind (waaronder Steam/Relic forums) Alle mogelijke oplossingen toegepast. Waaronder uitzetten van Ultra (DX10) naar High (DX9).
Memtest voor 24 uur gedraait. Geen problemen (om mem uit te sluiten)
"kaal" systeem gestart (met 1 hd, geen x-fi, geen dvd speler) (want wellicht voedingsprobleem)
CPU gestressed en temps bekeken, deze komen niet boven de 50 graden (om oververhitting cpu uit te sluiten)
Herinstallatie van Company of Heroes gedaan (om corrupte bestanden uit te sluiten)
Verse XP 32 bit install gedaan (om Vista 64 bit uit te sluiten)
In Vista stonden de 190 drivers, deze verwijderd en de oudere 185.85 geïnstalleerd (om driver probleem uit te sluiten)
SLi op de kaart uitgezet, zodat maar 1 core gebruikt wordt. (om SLi problemen uit te sluiten)

Nog te doen:
Andere videokaart erin stoppen en kijken of het probleem dan verholpen is.

Bij al deze oplossingen was de uitkomst dat Company of heroes nog steeds crashed. Ik heb geen ideeën meer en wat ik zou kunnen testen. Ik vermoed dat het geheugen van de videokaart stuk is, omdat het lijkt als of CoH minder problemen heeft als ik SLi uitzet. Maar de vraag is, hoe test ik het geheugen van een videokaart? Of weet iemand wat het wel kan zijn? Ik denk erover na om de kaart terug te brengen en een andere te nemen, maar ik ben bang dat ook dat de oplossing niet zal zijn.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Probeer anders ook eens andere games, of benchmark tools, zoals Furmark.
Kan je kijken of deze ook problemen geven, of dat het echt specifiek bij CoH is.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

OCCT is een programma om je GPU te testen (onder andere). Of hij artifacts geeft, maar er zit ook een GPU: memtest bij. Die werkt bij mij niet (HD4850) maar bij nieuwe NVidia kaarten werkt het volgens mij wel.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• 14ReD

14ReD

Who is General Failure?

Topicstarter
Dank heren, vanavond ga ik met zowel Furmark als OCCT testen. Ook zal ik FarCry2 weer is installeren om te zien hoe dat loopt en of hij dan ook crashed. Update volgt!

• 14ReD

14ReD

Who is General Failure?

Topicstarter
Heb zowel Furmark als OCCT gedraaid. Bij OCCT heb ik alle testen gedaan en het valt me op dat als ik de powersupply test, dat er fluctuaties zijn in de 12v lijn en de stroom voor de cpu. Niet heel dramatisch paar procenten maar. Zou het dan de voeding gaar is? Die test is natuurlijk geen echte weerspiegeling van de werkelijkheid. Want als ik Farcry2 speel, heb ik geen enkel probleem. Voor alle zekerheid toch maar een andere proberen.

Ik denk dus toch dat het of een driver probleem is, of een fout in Company of Heroes. Want hardwarematig kan ik geen problemen vinden.