Welke taal voor constructie berekening

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
Ik heb op dit moment een paar constructie berekeningen voor staal / hout en metselwerk in excel gezet. Deze berekent welk profiel bij welke overspanning moet worden gekozen.
Maar omdat het in excel niet echt gebruiksvriendelijk is, wil ik deze herschrijven in een eigen programma.

werking : ik voer gegevens in (belasting / overspanning) en deze berekent dan ook via een database welk profiel er gekozen moet worden

Ik heb wel al vaker php gebruikt en VBA. Maar ik wil dit niet op een webpagina krijgen maar een echt standalone programma.

Maar welke taal kan ik hiervoor gebruiken?

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit soort topic komen regelmatig langs, en lopen altijd op hetzelfde uit. Ik quote mezelf maar even uit het vorige topic.
Woy schreef op maandag 18 mei 2009 @ 09:00:
Zoals eigenlijk alle "Welke taal moet ik kiezen" ( http://gathering.tweakers...it+forum&x=0&y=0#hitstart ) topics, loopt ook deze weer uit op een non-discussie waar iedereen "zijn eigen" taal aan probeert te raden.

Zoals al meerdere malen gezegd is, is de taal an sich niet zo interessant bij het leren programmeren. Dat gaat meer over de algemene concepten. Als je die concepten snapt kun je ook eenvoudig een andere taal leren.

Deze gaat dus ook op slot.
Als je wat van de topics doorleest kun je genoeg advies vinden, maar uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat iedereen "zijn eigen taal" aanraad.

Overigens ben je daar de vorige keer ook al op gewezen: programma voor access db

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 04-09-2009 11:17 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.