Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gezocht: iso naar bootable usb progj

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:56

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,

ik wilde vanochtend eens de nieuwe alpha versie van ubuntu op mijn netbookje gaan zetten, maar zoals dat altijd gaat met computers loopt alles weer tegen ;)

Situation; de grappenmakers van ubuntu hebben een zeer goed progje online gezet waarmee je in windows een img bestand in 1x naar een usb kan branden zodat een bootable usb ontstaat (Win32DiskImager). Prima spul, met 9.04 ook gebruikt, niks dan lof. Maarrr....

nu hebben die grapjurken van ubuntu bedacht dat het leuk was om de alpha5 versie niet als img maar als iso bestand online te zetten, die natuurlijk weer niet ondersteund wordt door dat progje. Handig... ;)

Nu zijn er wel wat 8-stappen tutorials te vinden om een iso op een bootable usb te krijgen, maar ik vroeg me af of er ook een simpel progje bestaat waarmee dat met 1 muisklik kan. Iemand raad?

Bvd

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-09-2009 10:54 ]

youtube.com/@hisrep

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Kan dit niet met de nieuwste versie van Grub? (Grub2) Volgens mij heeft Hak.5 hier een leuke video-tutorial over gemaakt in een van hun afleveringen: http://www.hak5.org/episodes/episode-602

[ Voor 14% gewijzigd door Weiman op 04-09-2009 10:56 ]

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
To be clear; ik zit op het moment dus in windows he. Heb helaas ook geen beschikking over ubuntu meer op het moment...

youtube.com/@hisrep

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:51
Ik denk dat je meer kans maakt op een IMG naar ISO progje dan een ISO naar USB progje.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
wel een gezeur zeg, ik dacht ff snel ubuntu te testen op een vrije ochtend.
t is des te stommer omdat alle normale releases wel altijd als img worden vrijgegeven :(

youtube.com/@hisrep

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Kan Unetbootin dat niet?

Desktop | Server | Laptop

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

IMG en ISO zijn toch hetzelfde?

Als ik een IMG heb, die ik wil wegbranden op een dvd-schijfje met Nero, dan rename ik de extensie van IMG naar ISO omdat Nero IMG niet herkend, maar na het renamen wel. Image is dan (als ISO) ook gewoon te openen met WinRAR.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Topapplicatie! Ik heb meteen ook in launchpad dit progje als tip opgegeven, ziet er zeer bruikbaar uit. Bedankt!
Raven schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:39:
IMG en ISO zijn toch hetzelfde?

Als ik een IMG heb, die ik wil wegbranden op een dvd-schijfje met Nero, dan rename ik de extensie van IMG naar ISO omdat Nero IMG niet herkend, maar na het renamen wel. Image is dan (als ISO) ook gewoon te openen met WinRAR.
Zal het? bij mijn weten zijn het totaal anders ingedeelde extensies, maar expert op het gebied ben ik ook niet.

[ Voor 45% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-09-2009 11:55 ]

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Het wil nog steeds niet lukken, om de een of andere bizarre reden wil het met dat tooltje ook niet lukken, is er IEMAND die me alsjeblieft kan helpen ik wordt er nu al helemaal sch**tz**k van dat ik een hele ochtend kwijt ben alleen omdat die **kels bij ubuntu de alpha alleen als iso bestand online zetten. als ze gewoon hadden nagedacht was de installatie in 20 minuutjes gefixt geweest...

youtube.com/@hisrep

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kun je wat meer info geven over wat er mis gaat. Je zegt alleen maar dat het progje niet werkt, niet wat er mis gaat. Overigens zou je ook kunnen overwegen een van die "8-stappen tutorials" te gaan doen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Zoek toch gewoon naar een tool die een iso naar een img bestand kan omzetten. WinImage bijvoorbeeld. Misschien kan ultraiso dat ook wel..

[ Voor 15% gewijzigd door Gé Brander op 04-09-2009 13:35 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Via de glazen bol: Probeer je die usb stick toevallig te maken onder Vista? Dat geeft bij mij wel eens problemen, soms helpt het om hem op te starten als Administrator maar soms die ik het ook via XP, dat gaat meestal foutloos.

Als dit niet het geval is ben ik ook wel benieuwd naar wat er verkeerd gaat ;)

Desktop | Server | Laptop

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
unetbootin werkt juist perfect,ik test regelmatig linux ISO's met een bootable USB stick gemaakt met unetbootin.De stick van te voren wel even formateren als FAT(32).

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Pagina: 1