[MOBO] Gigabyte X48-DQ6 blijft rebooten, wat is er mis?

Pagina: 1
Acties:

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-02 15:20

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Deze morgen de PC aangezet, en toen ineens kreeg ik geen beeld meer, en zag ik in de linkerbovenhoek een klein wit balke knipperen, waarna de PC afsloot en opnieuw ging opstarten. Verschillende leds knipperen op(zowel op het moederbord als op de VGA) waarna de PC uitvalt en opnieuw begint, ik krijg geen beeld, geluid of dergelijk, gewoon 5 seconden lang dat de PC opstart, uitvalt en na ~6 seconden weer begint met booten, om 5 seconden later weer uit te vallen.

Setup:
Gigabyte X48-DQ6
Intel Q9550
2x2G OCZ Geheugen(kan 800+Mhz)
Sapphire HD4870 512MB
Enermax Galaxy DXX 850Watt
Creative X-Fi-Gamer
2x300 Gb Velociraptor in RAID 0
1x500 GB SATAII schijf

Al geprobeerd CMOS te reseten, werkte 1 keer, daarna bleef de PC hangen op doorboten naar Windows, hij was inhet stukje dat hij alle IRQ's checkt. PC uit, weer aan, en na 5 seconden begon de loop van reboot en uitval opnieuw. Geheugen ook al verwisseld, geen resultaat. CPU-koeler ook even losser gemaakt, geen resultaat.

Als ik de stroom eraf hal nadat de PC niet succesvol geboot heeft,, geef het moederbord 2 luide biepjes van zich.

Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn, en/of wat ik kan doen om het op te lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door Darkasantion op 04-09-2009 10:39 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ik heb het zelde bord maar dan met DDR3. ik weet dat mijn geheugen overclock geheugen is waar ik standaar de latency timings in de bios moet zetten. dan is bij mij zon soort gelijk probleem opgelost.

anders zou het je VGA kaart of voeding kunnen zijn. maar timings kun je het makkelijkst proberen door ff type geheugen op internet te zoeken met de timings en die in je bios te zetten.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Geheugen heeft altijd gewerkt, heb dit systeem nu al ruim 1 jaar, echter heb ik recent de HDD's en de CPU vervangen.

Voor de rest, ik kom niet eens de BIOS in, omdat de PC opstart, 5 seconden lang aanblijft, zonder beeld, omdat uit te gaan en weer opnieuw op te starten. Ik kan met geen mogelijkheid het BIOS in.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
nee oke dan wordt het een andere verhaal. ik had dit probleem wat ik vermeld zelf. ik was klaar met windows installeren en daarna begonnen de problemen. ik stond op het punt om mijn MOBO RMA te sturen maar kwam op het allerlaatste mement met het idee om die timings te proberen. nu draaid mijn pc al een jaar stabiel :P

oke om verder te gaan zou ik zeggen

1. alles wat je niet nodig hebt los maken van de computer dus alleen Voeding CPU RAM en VGA aangesloten laten.

kijken wat ie dan doet ( waarschijnlijk het zelde)

2. Voeding Vga of cpu vervangen (een voor een) en kijken of er verandering komt in het probleem (of misschien opgelost is)

aangezien je al langer op Tweakers rond spookt. neem ik aan dat je dit allemaal al gedaan hebt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Proxx op 04-09-2009 14:59 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Nog niet, omdat ik vermoede dat er iets was met de CMOS, maar ga vanavond alles eruit halen, en andere CPU erin doen, zou kunnen zijn dat door de handmate CMOS-reset de BIOS versie terug is gezet naar F6, en deze herkent mijn huidige CPU niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek eens 1 DIMM eruit en probeer dan eens te starten.
OCZ geheugen staat erom bekend dat het @ defaultvoltage vaak niet werkt. Met 1 DIMM booten lukt wel, dan kun je de instellingen doen en de rest weer terugprikken.

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Weet niet wat het is geweest, maar oude CPU erin, en hij deed het weer gewoon. Geboot naar Windows en alles leek in orde. Erna afsluiten en nieuwe CPU erin en voila hij doet het weer?

Wat het is geweest? GEEN idee, gok dat de CMOS kuren had, maar alles is nu opgelost :)

Pagina: 1