hallo
ik ben bezig met een projectje voor school,
samen met een Atmega 32 en een STK500.
nu heb ik dus op de Atmega32 32 I/O poorts, 4 heb ik er nodig voor een SD-kaart aansluiting, een voor een knop en een voor een pulsmeter (ik denk dat ik daar 1 poort voor nodig heb, ik heb het pulsmeter gedeelte nog niet uitgezocht.)
dat betekent dus dat ik 6 poorten minder heb en dus nog 26 over.
nu wil ik dus die 26poorten gebruiken voor ledjes (het betreffen RGB ledjes), maar eigenlijk wil ik 2x zoveel ledjes kunnen aansluiten en het liefst 3x zoveel.
is hier een mogelijke techniek chip of oplossing voor, dan behalve een andere Atmega chip nemen?
ik had wel wat ideeën, maar ik ben nog niet bijster ervaren dus vandaar dat ik jullie hulp inroep
-de ledjes aansluiten in een matrix, (lijkt me niet mogelijk omdat je dan geen controle meer hebt over de kleur)
-een extra Atmega32 eraan hangen (gaat niet mijn voorkeur naar uit, maar is misschien wel de beste oplossing)
-een serieele oplossing?
Mvg Daniel.
hier even in het kort de opdracht:
maak een fietswiel waarin tijdens het rijden een foto zichtbaar moet zijn.
maar gebruik van één rij RGB-ledjes, (dus maar een spaak vol met ledjes)
de foto moet aan bijde kanten zichtbaar zijn. (dus daarom wou ik meer poorten.)
ik ben bezig met een projectje voor school,
samen met een Atmega 32 en een STK500.
nu heb ik dus op de Atmega32 32 I/O poorts, 4 heb ik er nodig voor een SD-kaart aansluiting, een voor een knop en een voor een pulsmeter (ik denk dat ik daar 1 poort voor nodig heb, ik heb het pulsmeter gedeelte nog niet uitgezocht.)
dat betekent dus dat ik 6 poorten minder heb en dus nog 26 over.
nu wil ik dus die 26poorten gebruiken voor ledjes (het betreffen RGB ledjes), maar eigenlijk wil ik 2x zoveel ledjes kunnen aansluiten en het liefst 3x zoveel.
is hier een mogelijke techniek chip of oplossing voor, dan behalve een andere Atmega chip nemen?
ik had wel wat ideeën, maar ik ben nog niet bijster ervaren dus vandaar dat ik jullie hulp inroep
-de ledjes aansluiten in een matrix, (lijkt me niet mogelijk omdat je dan geen controle meer hebt over de kleur)
-een extra Atmega32 eraan hangen (gaat niet mijn voorkeur naar uit, maar is misschien wel de beste oplossing)
-een serieele oplossing?
Mvg Daniel.
hier even in het kort de opdracht:
maak een fietswiel waarin tijdens het rijden een foto zichtbaar moet zijn.
maar gebruik van één rij RGB-ledjes, (dus maar een spaak vol met ledjes)
de foto moet aan bijde kanten zichtbaar zijn. (dus daarom wou ik meer poorten.)