sIFR sWmode werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:23
Ik ben een website aan het maken en gebruik daarbij sIFR. In Linux krijg ik echter witte vlakjes achter de flash dingen. Dit komt doordat de wmode van deze elementen op "opaque" komt te staan. Echter, mbv deze code geef ik aan dat die transparant moet:
code:
1
2
3
if(typeof sIFR == "function"){
    sIFR.replaceElement(named({sSelector:".block h2", sFlashSrc:"sifr/dearjoe.swf", sColor:"#FFFFFF", sLinkColor:"#FFFFFF", sWmode: "transparent"}));
}

Ik gebruikt sIFR 2.0.7.
Iemand een idee waardoor dit niet werkt?

Als ik met firebug de wmode goed instel, werkt het overigens gewoon, dus het ligt niet aan mijn browser of flash versie.

[ Voor 10% gewijzigd door orillion op 04-09-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Probeer eens sifr 3.0? Deze is ook niet meer in ontwikkeling, maar is wel meer up to date en uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:23
Dat is geen handige oplossing. In Safari op de Mac wordt de wmode overigens wel goed ingesteld. Zou de browser of flash versie verkeerd herkend worden, waardoor sifr het uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Een nieuwe versie is wel degelijk een handige oplossing, want wellicht hoef je er niet voor te gaan rommelen. Het kan in jouw situatie onhandig zijn, omdat je webapplicatie veel te enterprisey opgebouwd zijn (heb ik vaak zat meegemaakt), maar dat maakt de oplossing niet onhandig.

Een andere draai aan het verhaal: gebruik iets als typeface.js. Dat heeft geen flash of images nodig en werkt op bijna alle browsers, zelfs IE6.

日本!🎌