Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 15:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb toch wel een heel erg vreemd probleem bij het uploaden van foto's naar Pixum; het is natuurlijk een vrij "overall" probleem; omdat het FTP, FireFTP, fotobestanden en weet ik wat nog meer betreft. Omdat ik denk dat het probleem ook aan de zijde van Pixum zelf kan liggen plaats ik het hier in Fotoworkflow omdat het probleem mensen wellicht bekend voorkomt.

Ik heb op mijn computer 2 mapjes staan:

Canon A70 --> 23 foto's
Canon A590 --> 365 foto's

Totaal 388 stuks.

Wanneer ik deze via FireFTP naar Pixum toezend krijg ik netjes na de upload in mijn logfile te zien dat op de remote server 388 bestanden zijn geupload.

Waneer ik hierna naar de site van Pixum ga geeft ie aan: Vandaag geupload: 521 stuks.

Beduidend meer dan de werkelijke upload. Wanneer ik een controle uitvoer lijkt er een hele range foto's gewoon dubbel in mijn "inbox" te zijn beland. Een uitzoekwerk tot gevolg; wat sneller opgelost is door de inbox leeg te mikken en opnieuw te uploaden.

Resultaat: Zelfde verhaal; 388 geupload --> 521 als resultaat.

een mailtje aan pixum gewaagd:
Beste Medewerker Pixum,

Ik heb tot 2maal toe 388 stuks foto's
geupload middels ftpupload.pixum.com Mijn FTP client (FireFTP) geeft
na upload succesvol aan dat er 388 bestanden zijn geupload. Echter
komen er 521 (een grote hoeveelheid meer) in mijn inbox op de pixum
website. Nazoeken blijkt dat er dubbel zichtbaar zijn in de Pixum
inbox.

Ik weet 100% zeker dat er slechts 388 bestanden EENMAAL
geupload zijn middels mijn logboek.

Kunt u voor mij nagaan wat er
aan jullie zijde met mijn bestanden gebeurd. 521 foto's handmatig
uitzoeken is geen optie; dus om ze nu een 3e keer te
uploaden.

Hopend op een spoedig antwoord.
Antwoord wat ik kreeg (opzich zeer netjes uitgezocht):
Beste Richard,

Hartelijk dank voor uw e-mail en uw geduld.

Het spijt ons te horen, dat er zich nu te veel fotobestanden in uw inbox bevinden.

Wij hebben uw account met het e-mailadres Richard@provider.nl gecontroleerd en kunnen u meedelen, dat u op 30 augustus éénmaal 388 fotobestanden heeft geüpload en daarna nog eens 133 stuks. In totaal zijn zodoende 521 fotobestanden geüpload.

Wij verzoeken u vriendelijk de fotobestanden te sorteren of uw selectie opnieuw te uploaden. Helaas kunnen wij u geen andere oplossing aanbieden. Het spijt ons zeer!

Mocht u verder nog vragen hebben, laat het ons dan weer weten.

Met vriendelijke groeten,

uw Pixum team
Pixum - De beste keuze voor digitale foto's!
Dus weer de inbox maar weer leeg gegooit; en vannacht wederom dezelfde upload gestart. Wederom 388 foto's overgetankt middels de logfile van FireFTP. Resultaat in inbox van pixum: 496 stuks.

Zie ik iets over het hoofd (wellicht achtergrond informatie als EXIF data waar in kan staan dat het bestand meerdere keren afgedrukt moet worden?) Foto's zijn overigens van 3:4 naar 2:3 resized om zodoende correcte 10x15 foto's te krijgen; maar dat zou mij insziens niet uit mogen maken.

FTP Client: FireFTP binnen Firefox

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Richard schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:13:
FTP Client: FireFTP binnen Firefox
Daar krijg ik niet zo'n goed gevoel bij. Gebruik liever een dedicated ftp client zoals Filezilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
joopv schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:22:
[...]

Daar krijg ik niet zo'n goed gevoel bij. Gebruik liever een dedicated ftp client zoals Filezilla
Ai ik was er al bang voor; ik gebruikte voorheen op mijn PPC mac ook altijd nog een FTP client met dat badeendje (even zoeken hoe dat heette :) ): Oh ja; hoe kan het ook anders: CyberDuck en daar heb ik nooit rare dingen mee gehad.

Edit: Op de site van Pixum.co.uk raden ze het volgende aan:
Another advantage: FTP programs are available for all larger operating systems. For instance:

* Filezilla: http://filezilla-project.org/
* SmartFTP: http://www.smartftp.com/download/
* FireFTP (Firefox Add-On): http://fireftp.mozdev.org/
Dus het zou moeten werken.

Ik ga mijn inbox weer leegmikken en over over naar FileZilla.

[ Voor 29% gewijzigd door Richard op 04-09-2009 09:40 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 10:40
Filezilla is mooi product. Je kan ook duidelijk zien welke uploads afgerond zijn, welke fouten geven en herstart worden. Misschien is dat het wel? Dat je client een mislukte upload nogmaals probeert maar dat er dus een bestandje half staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
djluc schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:51:
Filezilla is mooi product. Je kan ook duidelijk zien welke uploads afgerond zijn, welke fouten geven en herstart worden. Misschien is dat het wel? Dat je client een mislukte upload nogmaals probeert maar dat er dus een bestandje half staat?
Filezilla: 388 geupload, 388 goed, 0 fouten

Resultaat in Pixum: 389 stuks aangekomen. Gelukkig zag ik op het eerste oogopslag (letterlijk in 2 seconde) welke foto dubbel was. Het blijft gewoon een erg lomp fenomeen; Waar kan dit fout gaan. Ik wil eigenlijk gewoon de technische onderbouwing weten middels een mislukte upload; een corrupt bestandje; of wellicht een overijverige Pixum server die op deze manier extra foto's laat bestellen door de klant ;)

20*350ZO45°