Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pictogram Verwisselbare Schijf

Pagina: 1
Acties:

• sjoerdlosser123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:33
Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje.
Ik had een multi card reader en die is op magische wijze kapot gegaan.
Kocht een nieuwe, die erin gezet, en nog steeds bleef het icoontje van een van de cards een broken image.
(de card reader beschouwde ik als kapot door een andere reden niet om de image, dat was een side affect).
Dus ik me nieuwe er weer uit gehaald.
Pc geboot, en alle icons weg.
Weer uitgeschakeld geinstalleerd, en icoontjes waren terug, weer met 1 ervan met broken image.

Een andere card reader gekocht, zelfde verhaal.

Nu heb ik een aantal topics gelezen hoe je er een image aan kunt geven door een Autorun file op je verwisselbare media te zetten, als je em inplugt zie je dat.

Ik wil dat niet, ik wil juist dat die als die leeg is het normale icoontje aangeeft.
In dit geval is dat nummer 8 (uit system32 etc)

Is dit uberhaupt mogelijk dat die ALTIJD een bepaalde icon aangeeft???

Computer winkels hebben mij geen antwoorden kunnen bieden.

Alvast bedankt

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 20:40

Sosabowski

nerd

Je plaatst dit bericht in het Opslagmedia forum, maar het is toch echt iets software (windows) achtigs.
Misschien sowieso handig om wat meer info over je gebruikte hard- en software te geven.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
HKEY_LOCAL_MACHINE\ SOFTWARE\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ Explorer\ DriveIcons\
Maak daar een subkey voor elke driveletter, daarin een subkey 'DefaultIcon'. Verander de string 'default' naar het pad en de bestandsnaam van een icoon.

Bijvoorbeeld:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\ SOFTWARE\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ Explorer\ DriveIcons\F]
"default"="C:\DRIVEICONS\SDCARD.ICO"

• sjoerdlosser123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:33
@iorgie,
my bad ik ben net nieuw en ik zag het als cardreader error -> hardware, maar idd het is een software issue.

@RolfLobker
THANKS A LOT :D
Ik ging naar regedit en dan het pad volgen wat je ingetypt heb.
Toen ik eenmaal bij DriveIcons kwam, sontd er maar 1 subfolder in, G, dat is degene die gebugged is.
Ik heb G gedelete, terug naar Deze Computer -> F5 -> Icon back :D

Thanks _/-\o_

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Al is het probleem verholpen dit hoort inderdaad meer in het software gedeelte van het forum thuis, daarom een kleine vehuizing naar WOS. :)

Overigens welkom op GoT Sjoerd. :w

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 05-09-2009 12:44 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

En welk OS gaat het hier om zodat we dat nog even in de topictitel kunnen zetten volgens Windows Clients - Beleid ?

En welkom :)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
[Windows] ;)
Hive zit in XP / Vista / 7 / 2K3 / 2K8 etc ;)
Pagina: 1