[Windows 7] Videokwaliteit onder de maat!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds gister heb ik een nieuw systeem, deze heb ik overgenomen van een medetweaker. Het gaat om een core i7, Ati 4770, X58M, 6GB, 1GB F1 etc. Alles werkt perfect, behalve het afspelen van video. Bij het afspelen van films ziet het beeld er behoorlijk slecht uit. Ik heb de meest recente catalyst drivers ge"installeerd , en directx 9 (was nodig voor een spel).

Ik heb VLC-media player, MediaPlayerClassic en WMP geprobeerd. Bij alle drie is het beeld niet zo zuiver, en bij het afspelen in full-screen ziet het er pixelated uit. Spellen daarentegen zien er wel goed uit.

Is het een bekend probleem in win 7? Of ligt het aan wat anders? Ben ik misschien iets vergeten te installeren?

Voorbeeld 1: VLC player, full-screen wordt pixelized:
http://i26.tinypic.com/14bursk.png

Voorbeeld 2: Mediaplayer, 'videoband'-kwaliteit:
http://i25.tinypic.com/33kulbl.png

Hiervoor had ik een HP-systeem (t5500, 8400gs, 2GB, XP) en het beeld zag er zeker veel beter uit. Het was niet alleen zuiverder, ook de kleuren zagen er beter uit.

Hulp wordt erg gewaardeerd!

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat is de eerste gedachte die je had toen je dat zag en de vergelijking deed met je XP installatie?
Wat moest je doen om onder XP je mediabestanden te kunnen zien?

Zomaar wat (logische) vraagjes die je jezelf kunt stellen, scheelt jezelf weer tijd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

eejtje schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:45:
Beste tweakers,

Sinds gister heb ik een nieuw systeem, deze heb ik overgenomen van een medetweaker. Het gaat om een core i7, Ati 4770, X58M, 6GB, 1GB F1 etc. Alles werkt perfect, behalve het afspelen van video. Bij het afspelen van films ziet het beeld er behoorlijk slecht uit. Ik heb de meest recente catalyst drivers ge"installeerd , en directx 9 (was nodig voor een spel).

Ik heb VLC-media player, MediaPlayerClassic en WMP geprobeerd. Bij alle drie is het beeld niet zo zuiver, en bij het afspelen in full-screen ziet het er pixelated uit. Spellen daarentegen zien er wel goed uit.

Is het een bekend probleem in win 7? Of ligt het aan wat anders? Ben ik misschien iets vergeten te installeren?

Voorbeeld 1: VLC player, full-screen wordt pixelized:
http://i26.tinypic.com/14bursk.png

Voorbeeld 2: Mediaplayer, 'videoband'-kwaliteit:
http://i25.tinypic.com/33kulbl.png

Hiervoor had ik een HP-systeem (t5500, 8400gs, 2GB, XP) en het beeld zag er zeker veel beter uit. Het was niet alleen zuiverder, ook de kleuren zagen er beter uit.

Hulp wordt erg gewaardeerd!
Ofwel betere videoapplicaties downloaden of recentere versies. In een aantal oudere versies zitten nog wat oude codecs die pixelen nogal wat (Had ik ook bij DVD). Even geupdate en alles OK :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie!

@alt92: Als je codecs bedoelt? Nee, bij xp heb ik ook geen codec-(packs) geinstalleerd. Afgezien van divx, maar die heb ik nu ook geinstalleerd. Dat is nou het mooie aan mediaplayer classic en VLC, ze hebben ingebouwde codecs. Ik heb dus precies hetzelfde gedaan als bij XP, alleen heb ik nu dus zeer slecht beeld.

@Phyxion: Nee, daar ligt het niet aan. De VLC in ieder geval heb ik gelijk van de site af gehaald, het is dus de meest recente versie. Bovendien heb ik deze programma op misschien al 10 pc's/laptops geinstalleerd, zonder losse codecs en/of codecpacks te installeren. Bij alle pc's was het beeld goed te noemen. Dus het kan niet aan de applicaties liggen.

[ Voor 52% gewijzigd door M.E.Amrani op 04-09-2009 14:30 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Misschien is je beeldscherm beter dan voorheen en zie je daarom sneller pixelating e.d.

Het valt mij trouwens ook op hoor. Ik heb het met VLC ook, zelfde bestand in Media Player is wel goed (meer ge aliased zeg maar).

Heb zelf ook Win7 x64 op Core i7, HD4890 (recente catalyst) en een Samsung 24inch 1920x1200 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25

Sick Nick

Drop the top!

Simpel toch, gewoon hogere kwaliteit films bekijken (1080p) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

eejtje schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:25:
Bedankt voor jullie reactie!

@alt92: Als je codecs bedoelt? Nee, bij xp heb ik ook geen codec-(packs) geinstalleerd. Afgezien van divx, maar die heb ik nu ook geinstalleerd. Dat is nou het mooie aan mediaplayer classic en VLC, ze hebben ingebouwde codecs. Ik heb dus precies hetzelfde gedaan als bij XP, alleen heb ik nu dus zeer slecht beeld.

@Phyxion: Nee, daar ligt het niet aan. De VLC in ieder geval heb ik gelijk van de site af gehaald, het is dus de meest recente versie. Bovendien heb ik deze programma op misschien al 10 pc's/laptops geinstalleerd, zonder losse codecs en/of codecpacks te installeren. Bij alle pc's was het beeld goed te noemen. Dus het kan niet aan de applicaties liggen.
Draaien die 10 pc's/laptops ook W7?
Ik had precies hetzelfde probleem namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Let op: Windows 7 heeft een aantal ingebouwde codecs welke *altijd* gebruikt worden binnen Media Center / Media Player. Ook als je codecs installeert en die een extreem hoge 'merit' meegeeft worden die *niet* gebruikt in Media Player!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Topicstarter
@Arnout: Ik heb geen nieuwe scherm aangeschaft, alleen het systeem is veranderd.

@Sick Nick: Ik heb geen full HD-scherm, maar een 1680*1050. Ook HD-ready films zien er niet uit : (

@Phyxion: Daar heb je een punt. Welk programma('s) gebruik jij?

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Known issue dus.
Yes that is a known issues with VLC and Windows 7; If you do not want to install any other media player at this point and want to continue using VLC , go to preferences and change the Video Output Method to OpenGL; This will fix your pixelated video issue. BS.Player works great though.
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=810370

e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VLC produceert slecht beeld onder W7, dat wordt meer gezegd op de website ook. Ik zou daar even naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 19-09 08:56
Nou je het zegt, ik heb er ook last van!

Alhoewel ik thuis nog de RC draai en op mijn laptop de RTM moet ik vaststellen dat de beeldkwaliteit van dvd's en mkv's bedroevend is daar deze in Windows XP en Vista prima was. Dit moet toch ergens aan liggen.

Ik heb verder geen enkele codec packs geïnstalleerd, gewoon wmp en vlc player doe ik het mee.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
De renderer al es op Haali gezet?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Topicstarter
Veranderen naar OpenGL had ik al gedaan, maar er verandert weinig. Ik ga BS-player even proberen.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

eejtje schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:46:
@Arnout: Ik heb geen nieuwe scherm aangeschaft, alleen het systeem is veranderd.

@Sick Nick: Ik heb geen full HD-scherm, maar een 1680*1050. Ook HD-ready films zien er niet uit : (

@Phyxion: Daar heb je een punt. Welk programma('s) gebruik jij?
Ik gebruik de laatste versie van The KMPlayer. Deze heeft ook niet de laatste codecs en heeft daarom hetzelfde probleem als bijna alle programma's. Ik heb daarom zelf een pack gemaakt voor The KMPlayer om alle oude codecs te replacen met nieuwe versies. Nu werkt het perfect.

Ik heb ook geprobeerd om van Video Renderer te wisselen maar alles had hetzelfde probleem. Het is duidelijk dat het in een codec ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik had dit probleem ook. In Media Player Classic (onderdeel van Combined Community Codec Pack) had ik de renderer op Haali gezet en de video's zagen weer smooth uit.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Mijn huisgenoot heeft een soortgelijk probleem sinds de installatie van Windows 7. Hij heeft de HD 3650 maar het beeld is ook in games een klein beetje korrelig en streperig dus niet alleen in VLC.
Net even een fullhd film geprobeerd, die zag er beter uit maar nog niet zoals het bedoeld was.

Misschien zijn beta drivers oid een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand kwam op deze:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/25u2x5z.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Maar standaard staat hij al op optimize for best quality , dus dat heeft dan geen effect.
Ik vraag me wel af het nut van deze functie waarom zou je nu niet je video in de hoogstmogelijke kwaliteit willen bekijken.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je al op de hoogte van alle mogelijkheden die WDDM 1.1 biedt?

Soms staat deze niet standaard. Ook High Performance staat standaard niet aktief, maar Balanced is de standaard instelling. Ook als je driver niet compatible is met WDDM 1.1 staat deze anders of wordt heel de functie niet weergegeven.

Het nut is dat mensen met een laptop langer naar een film kunnen kijken omdat de accu nog meer wordt ontzien. Ook instellingen in het BIOS kunnen deze functie belemmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb Haali gedownload en geinstalleerd, en gebruik bs-player om films te bekijken. Het is een stuk beter, maar nog lang niet even goed als op mijn vorig systeem. Voor HD content gebruik ik MPC, alhoewel kleurovergangen erg correlig ogen. Ik wacht wel tot de final versie van win7 uit is, hopelijk is dit probleempje dan verholpen.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
eejtje schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:06:
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb Haali gedownload en geinstalleerd, en gebruik bs-player om films te bekijken. Het is een stuk beter, maar nog lang niet even goed als op mijn vorig systeem. Voor HD content gebruik ik MPC, alhoewel kleurovergangen erg correlig ogen. Ik wacht wel tot de final versie van win7 uit is, hopelijk is dit probleempje dan verholpen.
En nu de final uit is, moet ik constateren dat het probleem nog steeds niet verholpen is de beeldkwaliteit blijft slecht :(

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simpel:
Afbeeldingslocatie: http://screensnapr.com/u/lexbif.png

werkt bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:28
En dat werkt bij mij dus niet ;) Ik heb maar gewoon een codec pack gedownload en speel nu alles goed af met WMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Toch jammer dat je het via die OpenGL "hack" moet doen, bovendien ben je dan je fullscreen controls kwijt.
Ik hoop dat de makers van VLC binnenkort dit issue weten op te lossen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1.0-3-rc van VLC heeft dit probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56
Media Player Classic moet op de Haali renderer of EVR (standaard aanwezig) om goede beeldkwaliteit te krijgen. Toch wel een vreemd probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
ik heb gisteravond nog de cccp codec pack geïnstalleerd en kan nu in windows media player alsook in bs player x264 materiaal weer fatsoenlijk afspelen (mkv materiaal). Met VLC player heb ik dit nog niet geprobeerd, maar met dan ga ik straks die rc eens proberen!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 09:41

hgp

tweak_dude schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 01:04:
Media Player Classic moet op de Haali renderer of EVR (standaard aanwezig) om goede beeldkwaliteit te krijgen. Toch wel een vreemd probleem.
Bij mij werkt die EVR ook niet goed in Media Player Classic Home Cinema, dan heb ik nog steeds het pixelating probleem. VMR9 (renderless) werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Vanavond VLC 1.0.3 RC geïnstalleerd, nog geen problemen mee gehad en het probleem is inderdaad opgelost.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1