Toon posts:

[Probleem]PC start alleen na een bios-reset!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben hier nieuw en ik zit met een probleem met mijn computer en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Na verhuizing doet mijn computer namelijk heel erg raar.

Ik ben onlangs verhuist en mijn computer wilt maar niet starten ZONDER een biosreset. Zonder een bios-reset laadt hij bios etc. tot de Windows laadbalk(Windows Vista Basic) en dan komt er een blauwe scherm waardoor me computer dus restart, en dan gebeurt weer hetzelfde. Echter als ik een bios reset doe, dus stroom eraf -> Moederbord batterij 30 sec. eruit, weer erin, start hij wel netjes op en werkt alles gewoon zoals het moet.

Ook valt het me op dat er opeens Keyboard interface error staat bij de biosscherm en dat mijn PS/2 toetsenbord het niet doet, dus USB-only. Dit was dus voor de verhuizing niet het geval, toen werkte mijn PS/2 toetsenbord het nog.

Tijdens de verhuizing is overigens alles netjes verlopen dus de computerkast is niet hard gevallen etc.
Ik heb overal op internet gezocht en kon het echt niet vinden dus wilde ik hier me kansje wagen.

Mijn computer is een half jaar oud en is zelf samengesteld. Garantie heeft geen zin, want bonnen zijn niet meer aanwezig.

De computerspecs zijn als volgt:

-Moederbord: MSI-P45 NeoFR 3
-Processor: Intel Core 2 Duo E8500@3,16Ghz
-Videokaart: XFX GTX260 Black Edition (216 Shaders) 896MB DDR3
-Geheugen: 4GB GeiL
-Harddisk: 500GB

Dingen die ik al heb gedaan:

-Windows reïnstall
-Andere videokaart
-Andere voeding
-Gegoogled

Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen met dit probleem.

Xbo,

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:39
Wat staat er in het bluescreen voor informatie?

Verwijderd

Topicstarter
Bluescreen gaat veel te snel, het flitst voorbij en dan restart me pc al. Enige wat ik zag waren heel veel codes en iets met dump verder gaat het veelste snel.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
een automatische reboot daarbij is ergens uit te zetten als ik het me goed herinner

iRacing Profiel

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ja, in windows :P
maar je kan als het goed is ook via f8 tijdens/voor het laden van windows instellen dat ie de bluescreen laat staan..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:40:
Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen met dit probleem.
Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en loop die door en ga verder testen. Memtest, met een bankje geheugen, etc etc.
-Gegoogled
Dat zegt niet zoveel: waarop heb je gegoogled?
frankivo schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 01:09:
een automatische reboot daarbij is ergens uit te zetten als ik het me goed herinner
Yep, dat moet je uitzetten en dan kun je de BSOD wel lezen. Staat allemaal in de troubleshooter en in de FAQs :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag weer zitten kijken en heb kunnen lezen wat er allemaal op het blauwe schermpje stod(BSOD).

Dat is het volgende:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

0x00000050 (0xFFFFFFE1,0x00000001,0x81C3BE4B,0x00000000)

Heb ff gezocht op Google, en waarschijnlijk is het iets met een videokaart software oid... Maar mijn videokaart is gewoon correct geïnstalleerd en heb gewoon de drivers die ik voor de verhuizing ook had.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

loop even door de hangen en opstarten troubleshooter heen, waar mijn bovenbuurman al aan refereerde. Los daarvan:
* is je computer aangesloten op een geaard stopcontact? (zo niet, go fix!)
* je kunt op de site van microsoft zoeken naar die specifieke melding. (STOP 0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA). Microsoft heeft, als maker van windows en dus ook ontwerper van het foutafhandelingssysteem, de meest accurate informatie. Vertrouw deze dus boven anonieme google resultaten.

Als het aarden van je computer niet helpt, lijkt me de kans dat je moederbord kapot is het grootst (moet uit de troubleshooter-stappen blijken). Ik zou in dat geval sowieso even informeren bij je computerzaak. Ze doen niet allemaal moeilijk over bonnetjes en je zou sowieso 2 jaar garantie moeten hebben van de fabrikant. Dus als je computerzaak je niet kan/wil helpen, kun je daar ook te raden gaan.

Localhost is where the heart is

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 15:12
Heb je het probleem ook in safe-mode?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe aard ik mijn computerstekker dan?

Mijn computer stekker is gewoon aangesloten op zo'n stekkerdoos:

Afbeeldingslocatie: http://www.lexro.nl/webici/usrimages/lexro/stekkerdoos6%5B1%5D.jpg

Die weer is aangesloten aan een normale stopcontact aan de muur, dus zonder van die pinnetjes aan de binnenkant van de stopcontact.

Denk dat het dus kan komen door de ongeaarde stopcontact, want in onze oude huis hadden we overal stekkers die geaard waren... Alleen hoe kan ik dit oplossen, want draad gaan trekken gaat moeilijk. Is er niet een makkelijkere oplossing voor dit?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 20:44 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Even voor de duidelijkheid: Niet aarden is geen garantie voor problemen. Als je echter allemaal gekke fouten krijgt, kan dat best de veroorzaker zijn. Het maakt niet uit dat je computer direct op een geaarde stekkerdoos is aangesloten als het volgende stopcontact dat niet is.

Je kunt als fix een draadje (maakt niet uit wat, als het maar geleid) van je kast naar een verwarming leggen. Dit is geen volledige fix, maar kan een stap in de goede richting zijn. Zet je pc even uit voor je de verbinding legt. Het kan zijn dat je van die elektro-vonkjes krijgt.

Localhost is where the heart is

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Kan zijn dat je je pc een hele nacht(of enkelen uren) geheel van stroom onthoud dat hij het dan wel doet.

Ik zou zoveel mogelijk hardware verwijderen, en dan proberen te starten. Printer, alles usb verwijderen, soundcard etc.
Dan als laatste een andere videokaart proberen, andere hd etc.
Het kan zijn dat 1 apparaat toch iets heeft opgelopen met verhuizen.
Andere voeding proberen.
Anders de hele pc uit elkaar bouwen en opnieuw in elkaar zetten. En bij elke hardware weer testen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm thanks, aarden via verwarming gaat niet lukken. In dit huis is alles met lucht geregeld dus warme/koude lucht, geen radiator. Maar ik zal het wel ff proberen met één voor één hardware testen etc. Bedankt voor alle reacties!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik heb al verscheidene keren een BSOD van dit type gekregen, op verschillende hardware. De eerste keer was op een Asus A7V266-C toen ik een verkeerde CPU gebruikte, de keren daarna lagen allen aan het gebruikte geheugen.

Probeer dus eerst eens MemTest86+ op een CD te branden, en die zijn werk laten doen voor op z'n minst een hele nacht.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1