[HTML] Contentvlak dat meegroeit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist een lay-out gemaakt in Photoshop, alleen nu zit ik met een probleem.
Mijn content vlak is in 3 delen gesliced, bovenkant, middelste stuk en onderkant.
Ik wil namelijk dat mijn geslicede layout's middelste content vlak meegroeit als ik text ga typen in een database, echter heb ik geen idee hoe Het content vlak is zo klein mogelijk gemaakt.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 18:25
HTML: index.html
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">

<head>
    <title>Header, Content, Footer</title>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" media="screen" />
</head>

<body>
    <div id="header">
        <p>
            Header
        </p>
    </div>
    <div id="content">
        <p>
            Content<br />
            More content<br />
            Even more content<br />
            Wow, way to much content!<br />
        </p>
    </div>
    <div id="footer">
        <p> 
            Footer
        </p>
    </div>
</body>
</html>

Cascading Stylesheet: style.css
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#header 
{   
    background-color: #FF0000;
}
#content 
{   
    background-color: #00FF00;
}
#footer 
{   
    background-color: #0000FF;
}   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
En wat heb je allemaal al geprobeerd dan? Met een basiskennis aan HTML moet dat namelijk geen enkel probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cartman! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:33:
En wat heb je allemaal al geprobeerd dan? Met een basiskennis aan HTML moet dat namelijk geen enkel probleem zijn.
Ik heb geprobeerd een DIV textvak te maken, met de middelste image van de content vak als een background op "background-repeat:repeat-x;" gezet. Dit zonder success.

@Jorick, ik probeer nu even of dat werkt, alvast bedankt!
EDIT: dit werkt niet het zelfde als in mijn pagina, ik maak wel een screenshot voor de duidelijkheid (andere post)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 18:25
code:
1
2
3
4
Oops! (403)
It seems you don't belong here! You should probably try logging in?

You can also check out our FAQ or forums and maybe you'll find what you were looking for. Or maybe you should try heading home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
guttegut. ik denk dat we je ook niet kunnen helpen met alleen een screenshot.. kun je wat je nu hebt (dus wat photoshop uitgepoept heeft) niet ergens live als test-case neerzetten? volgens mij is je probleem namelijk best simpel op te lossen met een klein beetje kennis van html en css.. ik kan echter niet aan een screenshot zien wat photoshop ervan gemaakt heeft (qua code) en hoe je het makkelijkst tot een product komt dat aan jouw eisen voldoet :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is het stukje wat fotosoep heeft uitgepoept, alleen ik heb een dropdown toegevoegd en nog een paar andere dingen.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Wat is nu het probleem? Dat je tekst op de verkeerde plek staat? Of dat je box mee moet groeien als er meer tekst in staat?

Tekst op de verkeerde plek is op te lossen door in je code de tekst te verzetten. Duik in je HTML-bestand en CSS-bestand om de tekst op de juiste plek te zetten.

Als die box mee moet groeien met je tekst, dan moet je wat gaan scripten, a la om zoveel tekens moet de onderkant van de tekstbox naar beneden en er een stuk zijkant tussengeplaatst worden.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:52:
Hier is het stukje wat fotosoep heeft uitgepoept, alleen ik heb een dropdown toegevoegd en nog een paar andere dingen.
Ik zou me eens gaan verdiepen in (X)HTML en CSS.
Wat photoshop voor je uit heeft gepoept raakt echt kant noch wal. Photoshop is erg leuk om een design mee te maken, maar verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:16
Yikes! Een lay-out met tabellen én divs... Hier is inderdaad in de huidige vorm geen schip mee te bezeilen.

Zelfs de afbeeldingen zijn (nog) niet bruikbaar voor een web layout, tenminste dit lijkt me niet héél praktisch ;) :

http://redflag.be/pablo/images/site_02.gif

Zoals hierboven wordt aangegeven: verdiep jezelf even in CSS & HTML en probeer al dat grafische geweld zelf in een layout te gieten.

.

Pagina: 1