Mijn pc dateert alweer uit 2006
Spec :
Cpu : Intel dual core E6600
Werkgeheugen : 3gig Kingston 800mhz ddr2
Mobo : Asus commando moederbord
Videokaart : Ati x1650pro pci-e
74 gig raptor hdd
300 gig hdd
Ik wil mijn coolermaster 580 watt voeding blijven gebruiken.
Nu begint World of warcraft af en toe te haperen, kan hem zker niet meer op high details spelen.
en met het vooruit zien van de nieuwe patch, waarin de grafische beelden worden verbeterd, wil ik waarschijnlijk mijn pc upgrade.
budget is tussen de 500 a 600 euro.
Eerst dacht ik om alleen de videokaart te vervangen, maar ben bang na aantal post's gelezen te hebben dat dan de rest van mijn pc de bottleneck word. en dus dat mijn upgrade nutteloos word.
Vandaar dat ik deze avond ben gaan zoeken naar nieuwe geschikte hardware.
Na een aantal reviews/benchmarks gelezen te hebben, ben ik geintresseerd geraakt voor AMD Phenom II x4 945
Liefst zou ik natuurlijk een i7 cpu nemen, maar dat past absoluut niet in buget.
Nu heb ik de volgende artikelen bijelkaar bedacht, en wilde vragen aan jullie voor tips of opmerkingen.
Cpu : AMD Phenom II x4 945 Prijs : 146.89
Mobo: Gigabyte GA-MA770T-UD3P Prijs : 79.59
Geheugen : GEIL GV36GB1333C7TC Prijs : 118.25
Graka : Club 3D HD 4870 Prijs 132.51
Totaal : 477.24 (prijzen van Azerty)
Ik heb voor dit mobo gekozen omdat hij alles heeft wat ik nodig zou kunnen hebben.
Een beter chipset is natuurlijk de 790 maar die extra 2.0pci-e slot heb ik niet nodig.
De keuze voor het geheugen is de prijs en omdat deze set een CL7 heeft.
En ik heb gekozen voor de 4870 omdat ik verwacht dat hij veel prestatie winst geeft ten op zichten van mijn x1650pro.
de 4870 beschikt uiteraard over 1gig gddr5, ik zat nog wel te twijfelen voor de 4890 maar voor die 10% prestatie winst heb ik geen extra geld voor over. Omdat je dan gelijk naar 159 euro gaat ipv 132 euro.
ik kies voor Ati omdat deze kaart directx 10.1 ondersteund en ik heb een persoonlijke voorkeur voor Ati.
Zouden jullie een andere keus hebben voor een bepaald artikel ?
Mijn budget zit liever tegen de 500 aan dan de 600.
Stel ik zou dit zaterdag direct willen kopen, dan rijd ik naar Alternate en heb ik dit setje voor 507 euro. (alles is op voorraad)
Spec :
Cpu : Intel dual core E6600
Werkgeheugen : 3gig Kingston 800mhz ddr2
Mobo : Asus commando moederbord
Videokaart : Ati x1650pro pci-e
74 gig raptor hdd
300 gig hdd
Ik wil mijn coolermaster 580 watt voeding blijven gebruiken.
Nu begint World of warcraft af en toe te haperen, kan hem zker niet meer op high details spelen.
en met het vooruit zien van de nieuwe patch, waarin de grafische beelden worden verbeterd, wil ik waarschijnlijk mijn pc upgrade.
budget is tussen de 500 a 600 euro.
Eerst dacht ik om alleen de videokaart te vervangen, maar ben bang na aantal post's gelezen te hebben dat dan de rest van mijn pc de bottleneck word. en dus dat mijn upgrade nutteloos word.
Vandaar dat ik deze avond ben gaan zoeken naar nieuwe geschikte hardware.
Na een aantal reviews/benchmarks gelezen te hebben, ben ik geintresseerd geraakt voor AMD Phenom II x4 945
Liefst zou ik natuurlijk een i7 cpu nemen, maar dat past absoluut niet in buget.
Nu heb ik de volgende artikelen bijelkaar bedacht, en wilde vragen aan jullie voor tips of opmerkingen.
Cpu : AMD Phenom II x4 945 Prijs : 146.89
Mobo: Gigabyte GA-MA770T-UD3P Prijs : 79.59
Geheugen : GEIL GV36GB1333C7TC Prijs : 118.25
Graka : Club 3D HD 4870 Prijs 132.51
Totaal : 477.24 (prijzen van Azerty)
Ik heb voor dit mobo gekozen omdat hij alles heeft wat ik nodig zou kunnen hebben.
Een beter chipset is natuurlijk de 790 maar die extra 2.0pci-e slot heb ik niet nodig.
De keuze voor het geheugen is de prijs en omdat deze set een CL7 heeft.
En ik heb gekozen voor de 4870 omdat ik verwacht dat hij veel prestatie winst geeft ten op zichten van mijn x1650pro.
de 4870 beschikt uiteraard over 1gig gddr5, ik zat nog wel te twijfelen voor de 4890 maar voor die 10% prestatie winst heb ik geen extra geld voor over. Omdat je dan gelijk naar 159 euro gaat ipv 132 euro.
ik kies voor Ati omdat deze kaart directx 10.1 ondersteund en ik heb een persoonlijke voorkeur voor Ati.
Zouden jullie een andere keus hebben voor een bepaald artikel ?
Mijn budget zit liever tegen de 500 aan dan de 600.
Stel ik zou dit zaterdag direct willen kopen, dan rijd ik naar Alternate en heb ik dit setje voor 507 euro. (alles is op voorraad)