• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-07 13:06
Matched: Frankrijk

Welkom in het Mobiel internet in het buitenland topic

Dit topic is bedoeld om een discussie op te starten en ervaringen uit te wisselen over het gebruik van mobiel internet in het buitenland. Internetten op de vakantielocatie wordt steeds normaler, steeds meer vakantiegangers nemen hun mobiele telefoon met internetmogelijkheden of hun laptop mee. Wireless internet is in vele hotels vaak nog erg duur, en wanneer men via de Nederlandse en Belgische providers gaat roamen in het buitenland staat men thuis een zeer gepeperde rekening te wachten. Daarnaast moet je met campingwifi of hotel wifi je maar afvragen hoeveel bandbreedte je tot je beschikking hebt aangezien je je verbinding met anderen zal moeten delen.

Wat is de beste manier om in het buitenland het internet op te gaan?

Er zijn grofweg drie manieren om mobiel het internet op te gaan in het buitenland, de tweakerwaardige manier, en de $$$ easy way out.

Met je eigen abbo
Sinds vorig jaar geldt Roam like home, dus roaming vanuit je bundel binnen de EU. Bellen, SMS en internet vanuit de gehele EU met je thuisbundel. Afhankelijk van je soort contract heb je gewoon je eigen bundel (KPN, Vodafone) of een beperkt aantal GB's (T-Mobile/Tele2). Neem contact op met je provider om te kijken wat voor jou geldt.

Let op: Sinds Roam like home kan je niet meer alle netwerken gebruiken over de grens. Ik kan met mijn KPN prive en Vodafone grootzakelijke sims geen contact meer maken met Free in Frankrijk bijvoorbeeld.

De tweakerwaardige manier
Vaak is een prepaid simkaart van een nationale aanbieder de beste optie. Net zoals in Nederland en België hebben veel buitenlandse providers een optie om voor een vast bedrag per maand online te gaan. Mijn advies is om dit met een Mifi te doen (geeft de meeste flexibiliteit met eventueel wisselen van SIMS). Deze zijn zeer goedkoop aan te schaffen via eBay. Mijn advies is echter wel er een te nemen waar een externe antenne op kan worden aangesloten, het signaal is in het buitenland niet zo goed als in Nederland en dit kan op sommige rurale locaties problemen opleveren. Antenne aansluitingen op mifi's zijn meestal van het type TS-9 of CRC-9, de meeste externe antennes hebben een SMA-aansluiting (niet te verwarren met RP-SMA van WiFi, pinnetje zit andersom).

Hieronder stonden mijn persoonlijke ervaringen, aangevuld met die van mede GoT-ers. Aangezien de lijst snel verouderd, laat ik alleen nog de zaken zijn die actueel zijn. Voor de rest verwijs ik graag door naar de Prepaid Wireless Internet Access Wiki

Laatst bijgewerkt: Januari 2018
Frankrijk

Provider: Free Mobile
Netwerk: UMTS/HSDPA/LTE(4G)
Kosten: 10 euro voor de sim, 20 voor de bundel
Bundellimiet: 100GB
Omschrijving: De Free sims zijn bij heel veel punten te koop in Frankrijk bij een soort pinautomaat (Dome Interactive). Simpelweg simkaart kopen, in je mifi/telefoon en gaan, de bundel stopt automatisch na een maand. De bundel is op het moment 100GB bij gebruik in een 4G toestel/mifi. De dekking kan je controleren door te googelen op Couverture Reseau Free France.

Taiwan
FET 3G (Far EasTone), werkt soepel (veel HSDPA in de steden) maar geen FUP. Let wel op: de naam van het access point (f3prepaid) is nieuw en wordt alleen in het Chinese deel van de handleiding gegeven (de smiechten). De meeste configuratietools (zelfs die op m'n toch nieuwe en van origine Taiwanese HTC) hebben niet het goede access point. In Taiwan heb je 2 vormen van foto ID nodig om een pre-paid kaart aan te vragen, en bij voorkeur iemand meenemen die Chinees spreekt Geldigheidsperiode is geloof ik een half jaar.

Thailand
Happy (DTAC), let wel: betalen per tijdseenheid, niet per dataeenheid. Over het algemeen EDGE maar snel genoeg om te gebruiken. Sim-kaartjes zijn te krijgen voor al 50 baht (een eurootje dus) en je kunt zelfs uit een set nummers kiezen in de meeste winkels. That's it, geen ID, registratie of lokale-schone-die-de-taal-spreekt nodig. Let wel: sommige kaarten lijken al voorgeactiveerd dus check dit gelijk, anders werkt je nummer misschien na 2 dagen ineens niet meer! Ook is de geldigheidsperiode vrij kort, 30 of 45 dagen geloof ik. Als je belt en dubbeltarief kiest (2 baht p/m ipv 1 baht) schijnt de kaart een half jaar geldig te zijn, maar dat moet ik nog uitproberen.

In beide landen zijn opwaardeerkaarten makkelijk te halen in de 7-Eleven.

Suriname
Provider: Telesur (Teleg simkaart!)
Netwerk: GPRS/EDGE
Kosten: $1 per dag
APN/wachtwoord: worden toegezonden per SMS
Omschrijving: NET ON smssen naar 4006. Wanneer je dit doet wordt er per dag één Amerikaanse Dollar van je prepaid tegoed afgeschreven. Als je binnen 24 uur weer NET OFF smst staat de bundel weer uit. De benodigde instellingen worden via SMS verzonden.

Turkije
In Turkije heb je 3 keuzes in mobiel internet. Turkcell, Vodafone en Avea.
Alledrie de operators gebruiken ''Kontör'' als beltegoedsysteem. 100 kontör=20TL=<10€
Je kan voor alledrie de providers prepaid kaartjes kopen voor ongeveer 25TL met 100 kontör erop.
Als je langer dan 2 weken verblijft in Turkije moet je je telefoon laten registreren, anders wordt je IMEI geblokkeerd na ongeveer 10 dagen. Dit kan voor 10TL bij de meeste TİM (Turkcell İletişim Merkezi) locaties. Hiervoor moet je je paspoort bij je hebben.
Bij Turkcell kan je 2 paketten kopen voor mobiel internet.
1 week geldige 1GB pakket voor 140 kontör en 1 maand met 4GB voor 360 kontör.
De snelheid die je krijgt is maximaal 21Mb down.
Bij Vodafone heb je 3 verschillende paketten.
Een onbeperkt dagpakket voor 35 kontör.
Hiernaast heb je 2 maandelijkse paketten van 250MB en 1GB. Ze kosten 75 kontör en 175 kontör.
De maximale snelheid bij Vodafone is 7.2Mbit.

Hong Kong:
Provider: China Mobile (voorheen Peoples)
Netwerk: GPRS/EDGE
Kosten: 78 HK$ voor 30 dagen

In principe is het onbeperkt (geen FUP) maar met EDGE kan je ook ook niet gigabytes gaan verstoken tenzij je constant gaat downloaden.

Tethering is in principe ook toegestaan als ik me niet vergis (vaker gedaan en kaart is nooit geblokkeerd) maar zoals aangegeven is EDGE niet zo snel dus is het langzaam op een laptop, verder geen beperkingen gemerkt wat betreft met geblokkeerde ports e.d.

Bereik is prima tenzij je echt diep in de metrostelsel zit dan wil het bereik nog weleens wegvallen. Voor gebruik op een smartphone is het prima te doen, ik heb dan vooral mail via POP3 binnengehaald, Google Maps gebruikt en webbrowsen.

Er zijn verschillende soorten prepaidkaarten van Peoples (goedkoper internationaal bellen, standaard en nog meer varianten). Ik heb zelf altijd de standaardprepaidvariant gekozen die 78 hk$ kost en vervolgens opgewaardeerd met een paar tientjes in HK$ zodat ik ook nog lokaal kon bellen. Let wel op dat je eerst GPRS moet activeren en vervolgens het 30 dagen Unlimited Data pakket. Er zitten boekjes bij met Engelse instructies hoe dat kan. Iedereen mag in principe prepaidkaartjes kopen, geen ID-kaart oid nodig.

Een duurder, minder tweakwaardig maar wel goed alternatief
Na het failissement van Droam is het mogelijk om bij KeepGo een datasim en/of mifi gehuurd te huren. Dit kan soms goedkoper zijn dan een lokale sim kaart, afhankelijk van je dataverbruik.
Wat we wel in dit topic willen zien:
• Discussie over ervaringen m.b.t. mobiel internet in het buitenland
• Vragen over mobiel internet in het buitenland
Wat we niet in dit topic willen zien:
• Discussies over de hoge roamingprijzen van de NL/BE aanbieders. Hiervoor kun je terecht bij de providers zelf, of bij de Europese Commissie.
• Ook hier gelden de regels van GoT, dus geen opmerkingen zoals Ik zit er nu mee te werken!
• Een vijf woorden melding van, Kijk, dit is een post vanaf deze simkaart, tenzij je de eerste bent die van een nieuwe mogelijkheid gebruik gaat maken :)

Mijn dank gaat uit naar een aantal posters in dit topic voor de aanvullingen :)

Dit is mijn eerste "grote" TS, alle op/aanmerkingen zijn welkom!
Veel plezier in dit topic en happy roaming!

[ Voor 111% gewijzigd door RadioAir op 19-01-2018 22:19 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:21

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Handig topic dit... afgelopen zomer in Frankrijk geweest en onder andere de Orange winkel ingelopen... hoewel ik dacht dat bovenstaande mogelijk was, beweerden ze dat en dergelijke dienst niet bestond.

Uiteraard was er wel de 'internet clé'...

Ik weet genoeg voor komend jaar!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

_/-\o_

Dit is net het topic dat ik zoek O+

Volgend jaar vaar ik en verblijf ik ongeveer 8 maanden in Frankrijk en internet is dus haast van levensbelang voor het thuisfront, hebben wij mogen ervaren dit jaar!!!

Wij zijn dus nooit lang op eenzelfde plaats en meestal ergens op een afgelegen en rustige plaats in de natuur.

Alle extra info word dan ook in dank aanvaard!! O-)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heb je voor het gebruik van mobicarte een SIM kaart nodig die je ter plaatse aan moet schaffen?
Het is mij eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk wat ik nou op ebay koop op een 'waardebon' na.

Ik heb nml al een 3g kaartje (vodafone) in mijn laptop die er gewoon uit kan zodra ik in frankrijk aanwezig ben.

• RadioAir
MikeVM schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:38:
[...]

heb je een lijst van landen en providers? wat is de gemiddelde snelheid wat jij ermee haalt?
zijn er kosten als ik het maar 1x in het jaar enkele dagen gebruik?
kan ik het vanuit belgie regelen, of moet ik naar ierland gaan om een kaartje aan te vragen?
Die lijst kan ik zelf niet vinden. Ga er maar van uit dat alle landen waar toeristen of zakenlui vaak komen, dat je daar op internet kan. Het werkt in elk land waar Vodafone een GPRS of UMTS roaming overeenkomst heeft. Als referentie zou je dus de Nederlandse roaminglijst van Vodafone NL aan kunnen houden voor prepaid.

Vwb de simkaart, de kaart moet geactiveerd worden in Ierland (als in, daar moet er even wat beltegoed afgebeld worden).

Heeft er iemand ervaring met MVNO's in Frankrijk?

[ Voor 3% gewijzigd door RadioAir op 04-01-2010 17:38 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tha_bulldog schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:35:
Alle mogelijkheden tot dusver besproken heb ik in de TS bijgewerkt. Ik kan het offer ook niet meer vinden bij Orange France. Het zou toch raar zijn dat ze dit zomaar intrekken...

Voor de zekerheid: Ga voor een Ierse SIM, veel meer flexibiliteit!
Heb je wel nog een suggestie voor frankrijk?
Flatfee zou het mooiste zijn, snelheid is niet boeiend.

• RadioAir
Nou ik ben alle MVNO's aan het afzoeken in Frankrijk, maar Orange leek de enige te zijn die flatfee had op prepaidbasis :( Vodafone Ierland is nu je beste optie, helaas...

Ook voor de VS is dit de beste optie. Of je moet kijken naar Slingshot (www.slingshot.com). Zij bieden de volgende prijzen aan:

$59.95 5GB
$49.95 500 MB
$34.95 250 MB
$24.95 100 MB

UMTS is nog betrekkelijk nieuw in de VS zo te zien...

Voor wat betreft de vraag van Jassy, zoek iemand in Ierland die zo'n sim haalt, en even wat tegoed er van af belt (euro of 2 laat ik altijd doen). Als je dat niet doet werkt de kaart helaas niet in het buitenland.

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik heb vanochtend op een tankstation op de A1 - Lille - Paris. 10€ extra credit voor mijn mobicarte gekocht. Direct geactiveerd en INTERNET MAX gevonden op #123# (12€). Duurde max 48 uur. Vanavond, nu in zuid-frankrijk mobiel aangesloten op laptop en lekker internetten en jullie laten weten of het werkt. Snelheid is wat er van valt te verwachten (zit in een gat ergens in de buurt van Dax), EDGE en internet illimitéé 24/7 :) Totale kosten dus: 12€ (mobicarte + 5€ credit) + 10€ credit -> over 3€ credit :)

22€ dus voor 1 maand internet :) Kan de topicstarter misschien zijn post aanpassen? (of me een DM sturen voor meer info)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Neodymium schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:34:
Ik heb vanochtend op een tankstation op de A1 - Lille - Paris. 10€ extra credit voor mijn mobicarte gekocht. Direct geactiveerd en INTERNET MAX gevonden op #123# (12€). Duurde max 48 uur. Vanavond, nu in zuid-frankrijk mobiel aangesloten op laptop en lekker internetten en jullie laten weten of het werkt. Snelheid is wat er van valt te verwachten (zit in een gat ergens in de buurt van Dax), EDGE en internet illimitéé 24/7 :) Totale kosten dus: 12€ (mobicarte + 5€ credit) + 10€ credit -> over 3€ credit :)

22€ dus voor 1 maand internet :) Kan de topicstarter misschien zijn post aanpassen? (of me een DM sturen voor meer info)
--
Bedankt voor deze nuttige post.

Heb 3 vraagjes, hoop dat je die kan beantwoorden want ga volg. week ook voor een maandje naar Franrijk :-)

1) Bij wie heb je de Mobicarte gekocht op Ebay(.fr?) en hoe snel had je hem binnen? Dan weet ik nog of het zin heeft om er daar een te bestellen.

2) Is de internet max mogelijkheid echt 24/7 gratis interneten 1 maand voor dat eenmalige bedrag van 12 euro?

3) Gebruik je de sim in een mobiel? Zo ja werden de APN instellingen automisch eringezet? Of heb je dit handmatig gedaan? (toevallig nokia icm pc suite ?)

• RadioAir
Ik zal even een aanvullinkje geven op het 2e item van ^^.

De Option Internet MAX heeft gewerkt tot de zomer van 2009 en was toen plotsklaps verdwenen. Wanneer je ook rondkijkt zie je geen andere providers in Frankrijk met een prepaid aanbod voor mobiel internet (was het maar zo want vaak heeft SFR een veel beter bereik...).

Dankzij de iPad, de iPhone 3G/3GS/4 zijn veel meer mensen internet op hun mobiel gaan gebruiken. Dit is dan ook de reden dat Orange de Internet MAX optie weer geactiveerd heeft op ALLE simkaarten (de optie is weer commerciëel verkrijgbaar). Dit is ook op te merken aan het feit dat het vroeger een addon was van 9 euro en nu van 12 euro :)

Heb er afgelopen vrijdag 1 besteld en vandaag binnengekregen. Meldt zich nu netjes aan op T-Mobile NL en ja hoor: via het USSD menu op #123# staat bij bons plans en dan Multimedia netjes de optie Option Internet Max :) Optie werkt weer dus!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik dank ^^ voor de toevoeging.

Misschien handig om in de topicopening het volgende toe te voegen:
- http://couverture-reseau.orange.fr/france/netenmap.php
(Geeft het bereik van Orange in Frankrijk). Hierbij moet ik toevoegen dat indien "je je" in vaag gebied gaat begeven, 3G vaak niet te halen valt. In bijvoorbeeld de regione waar ik mij bevind (Lac de Leon), staan alle 3 de kleurtjes op de kaart. Mijn mobiel zegt echter dat alleen EDGE-snelheden te halen valt.

Ook nog een kleine toevoeging, ik heb eens in de voorwaarden gesnuffeld, en er staat dat je INTERNET MAX Binnen 31 dagen NA activering van de simkaart MOET bestellen, óf het zal niet meer mogelijk zijn. Dit moet echter nog geverifieerd worden.

[ Voor 1% gewijzigd door Neodymium op 20-07-2010 09:20 . Reden: GRPS is niét gelijk aan EDGE ]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Neodymium schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:18:
Ik dank ^^ voor de toevoeging.

Misschien handig om in de topicopening het volgende toe te voegen:
- http://couverture-reseau.orange.fr/france/netenmap.php
(Geeft het bereik van Orange in Frankrijk). Hierbij moet ik toevoegen dat indien "je je" in vaag gebied gaat begeven, 3G vaak niet te halen valt. In bijvoorbeeld de regione waar ik mij bevind (Lac de Leon), staan alle 3 de kleurtjes op de kaart. Mijn mobiel zegt echter dat alleen EDGE-snelheden te halen valt.

Ook nog een kleine toevoeging, ik heb eens in de voorwaarden gesnuffeld, en er staat dat je INTERNET MAX Binnen 31 dagen NA activering van de simkaart MOET bestellen, óf het zal niet meer mogelijk zijn. Dit moet echter nog geverifieerd worden.
Bedankt voor deze geweldige bijdrage :)

Hoe weet je wanneer Internet MAX succesvol geactiveerd is? Sturen ze nog een sms zodra het definitief is aangesloten? Ik ga btw m`n Touch Pro gebruiken als internet device :P (evt. ivm tethering, maar is in principe niet nodig).

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Vonkie schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:44:
Nog even een vraagje voor de gebruikers van de franse Orange sim - Orange Max Internet.
Heb het nu prima werkend gekregen, merk echter dat ik geen httpS, sites kan bezoeken (internet bankieren etc).
Hebben anderen hier ook last van?
Lijkt erop dat Orange France dit dicht heeft gegooid/gezet......

Edit: Lijkt alleen te gebeuren bij verbinding via 3G en niet via edge...
Ik zit nu in Frankrijk in een gat met alleen EDGE helaas, https werkt hier prima. Alleen de snelheid is om te huilen. Ik zit nu geloof ik 2 weken, bijna 40MB per dag te verstoken. (Zit dus over de 500MB) en nog geen sms o.i.d. gehad.

• Vonkie
Neodymium schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:12:
[...]

Ik zit nu in Frankrijk in een gat met alleen EDGE helaas, https werkt hier prima. Alleen de snelheid is om te huilen. Ik zit nu geloof ik 2 weken, bijna 40MB per dag te verstoken. (Zit dus over de 500MB) en nog geen sms o.i.d. gehad.
Zit zelf ook in een gat :-)
Mijn Orange Sim zit hier in een mini laptop, met ingebouwde 3G module.
Als ik buiten zit heb ik wel 3G/HSDPA ontvangst. Internetten is dan prima te doen.
Binnen enkel EDGE. Is inderdaad niet erg snel. Maar mag niet klagen.
P.S. Verhaal met https, werkt nu wel weer ineens via 3G apart....

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zooo, Michael Knight zit lekker in Frankrijk via z'n Orange Mobicarte SIM! Aanvulling voor de TS: paspoort bij aanschaf simkaart is niet perse nodig. De computer vroeg er zelfs niet om!

Activeren duurde even: anderhalve dag. Ivm mijn mobiel, staat de kaart op edge(2g). zo valt bv de msn verbinding niet uit bij energiebesparing op hsdpa :)

Activeren van internet max lukte bij mij niet via het sms menu. het spraakmenu via 220 werkte echter perfect.

Dat was em voor nu. MK = blij met z'n verbinding!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Michael Knight schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:06:
Zooo, Michael Knight zit lekker in Frankrijk via z'n Orange Mobicarte SIM! Aanvulling voor de TS: paspoort bij aanschaf simkaart is niet perse nodig. De computer vroeg er zelfs niet om!

Activeren duurde even: anderhalve dag. Ivm mijn mobiel, staat de kaart op edge(2g). zo valt bv de msn verbinding niet uit bij energiebesparing op hsdpa :)

Activeren van internet max lukte bij mij niet via het sms menu. het spraakmenu via 220 werkte echter perfect.

Dat was em voor nu. MK = blij met z'n verbinding!
Dat jij het spraakmenu nog bent doorgekomen >_< Gaat zo snel, of heb je de vrouw in Engels kunnen laten babbelen? :) Uiteraard is het mooi dat het gelukt is!

Is het misschien ook nog mogelijk om te testen welke poorten wel en niet werken? Ik heb daar niet echt aan gedacht >_<

Ik ben ondertussen terug van vakantie en heb hier mijn simkaart te koop gezet; V&A aangeboden: Mobicarte Orange F INTERNET MAX mocht iemand nog op vakantie gaan en alles al geregeld willen hebben ;)

• Jostariza
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09-2021
Ik ga dus zaterdag naar Frankrijk en wil dus ook zo'n Orange Mobicarte halen , alleen via Ebay gaat niet meer lukken dus moet hem in Frankrijk halen. Hebben hier mensen ervaringen mee of ze die gemakkelijk meegeven zonder al teveel poespas.

• RadioAir
Bij aankoop in winkel moet je je paspoort tonen. Verder geen enkel probleem!

Ik ben om 3 uur vannacht in Frankrijk, eerste wat ik doe is internet max aanzetten, we moeten wel naar GIEL en de Arbeidsvitaminen kunnen luisteren ;)

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 11:43
Ik ga overmorgen naar Frankrijk, zit er aan te denken om een Mobicarte te kopen.

Heb wel nog even paar vraagjes:

1. Kan je een Blackberry Bold 9700 als modem gebruiken op je laptop?
2. Kun je de mobicarte bij alle tankstations onderweg kopen?
3. Kun je een mobicarte kopen op 17 jarige leeftijd omdat je je id moet laten zien?

Bedankt!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-07 18:03

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Mandera schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:40:
Ik ga overmorgen naar Frankrijk, zit er aan te denken om een Mobicarte te kopen.

Heb wel nog even paar vraagjes:

1. Kan je een Blackberry Bold 9700 als modem gebruiken op je laptop?
2. Kun je de mobicarte bij alle tankstations onderweg kopen?
3. Kun je een mobicarte kopen op 17 jarige leeftijd omdat je je id moet laten zien?

Bedankt!
1. Ja zonder enige probleem!
2. is al gegeven
3. is al gegeven

Succes.

Jamesbond007uk

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:47
Hier even een berichtje uit zuid-frankrijk op de Ierse Vodafone prepay kaart. Heb hier geen 3g maar een "E" in het beeldscherm staan, internetten gaat goed. Even weerbericht aan het kijken in nl: 17 graden en regen. pffft, morgen hebben ze hier 36 en zon voorspelt.
Bedankt voor de tips iig uit dit forum!

• DaGroove
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-11-2025
Interessante topic.

Ik ga zondag naar frankrijk voor 2 weken en ik ga het ook maar eens proberen via een orange mobicart. Ik heb een lijst gevonden met alle orange vestigingen in frankrijk, deze wil ik jullie niet onthouden.

Orange vestigingen Frankrijk

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik heb van een vage kennis in Frankrijk het volgende vernomen:

Orange Mobicarte Internet Max kan niet meer worden gebruikt in combinatie met een laptop:
Orange vous informe que depuis le 21 octobre 2010, les usages en mode modem sont interdits et bloqués avec votre offre mobicarte.

Votre offre ne vous permet pas d'utiliser votre mobile connecté à votre ordinateur pour naviguer sur internet.

Plus d'information sur orange.fr

http://mobile.orange.fr/c.../indispo/indispo_serv.oml
Kan iemand dit bevestigen? Want het is weer tijd voor de voorjaarsvakantie binnenkort naar Frankrijk. Eventueel dan direct een vervolgvraag: is het tijd om te gaan klooien met useragents?

• Vonkie
Neodymium schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:40:
Ik heb van een vage kennis in Frankrijk het volgende vernomen:

Orange Mobicarte Internet Max kan niet meer worden gebruikt in combinatie met een laptop:

[...]

Kan iemand dit bevestigen? Want het is weer tijd voor de voorjaarsvakantie binnenkort naar Frankrijk. Eventueel dan direct een vervolgvraag: is het tijd om te gaan klooien met useragents?
Heb dit ook gehoord. Maar de vraag is of dit puur een bericht is om te ontmoedigen, of dat het daadwerkelijk wordt gecontroleerd/gecapped. Zou het eens uitproberen ;)

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-07 21:02
ik mag toch hopen dat KPN/Hi ook met zoiets komen als T-Mobile ga dit jaar naar Frankrijk op vakantie en vraag me af hoe een beetje goedkoop kan internetten op de camping.

Verwijderd

Hallo, ik heb dit topic met veel belangstelling gelezen. Ik heb toch nog een aantal vragen.

Mijn ouders gaan vanaf 1 mei tot en met 3 juni naar Frankrijk. Ik wil zorgen dat ze internet op hun laptop hebben. Ik heb een Spaanse internet dongle van Vodafone welke volgens mij dezelfde is al die in Nederland verkrijgbaar zijn.

Kan iedere sim kaart in de dongle waardoor je ook internet voor mobiel kunt gebruiken of zit er verschil in internet voor mobiel en laptop.
Heeft er iemand een SIM kaart welke ik zou kunnen overnemen of lenen welke in Frankrijk werkt met een flatrate.

• Michel242186
als ik een sim prepay kaartje koop van vodafone kost 7.50 zou ik dan in het buitenland ook gebruik kunnen maken van passport europa...dus 35mb verstoken voor 2 euro per dag in frankrijk
?

[ Voor 6% gewijzigd door Michel242186 op 05-05-2011 23:43 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Michel242186 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:27:
als ik een sim prepay kaartje koop van vodafone kost 7.50 zou ik dan in het buitenland ook gebruik kunnen maken van passport europa...dus 35mb verstoken voor 2 euro per dag in frankrijk
?
Voor prepaid is het 20mb per dag.

Eigenlijk is die 35MB per dag van Vodafone ideaal, ik heb het nu meerdere keren gebruikt en ben overwegend positief. Enige nadelen die ik zie zijn:
Je moet zelf je traffic in de gaten houden want ze melden niet als je over de 35mb gaat.
Het aantal landen is vrij beperkt, zo is bijv Scandinavië volledig uitgesloten. Ik ging er in 1e instantie vanuit dat alle passport landen mee zouden doen maar dat valt dus tegen.

Op moment dat je hem aanzet wordt automatisch het EU Datalimiet uitgezet. Ik had dat zelf weer aangezet, maar kreeg toen in Duitsland na 4 dagen een SMS dat ik aan de EU limiet zat, terwijl ik 100% zeker wist dat ik niet over de 35MB per dag was gegaan. Uiteindelijke factuur was 5 x 2,- per dag dus 10,- aan buitenland kosten. Lijkt er dus op dat dat achteraf teruggerekend wordt. Heb Vodafone hierover een vraag gesteld per mail (telefonisch kom je niet door de menu's) en nu 5 weken later nog geen antwoord gehad. Inmiddels wel nog 3 keer gebruik gemaakt van de 2,- per dag bundel in verschillende landen en niet meer tegen blokkade aangelopen.

Voor mij is de internetopreis dagbundel echt ideaal voor kortere trips waarbij een sim-only + prepaid datapakketje voor maand eigenlijk wat overbodig en aan de prijzige kant zijn. Door te tetheren met de iPad of laptop is het meer dan voldoende voor checken van mail en websites.

Voor langere trips of wanneer er echt gewerkt moet worden is de Mifi (of andere simlock vrije dongle) ideaal en is het ff kijken wat een prepaid pakketje ter plekke kost. Dit maakt voor mij een dienst als droam wat overpriced, maar dan met name omdat ik zelf de mifi al heb en bereid ben om dit voor vertrek even uit te zoeken. De betrouwbaarheid van een mifi + sim is voor mij tot nu toe altijd hoger gebleken dan hotelwifi's waar je belachelijk veel voor betaald en vervolgens niet op je VPN kan komen, wegvallende verbinding hebt etc.

• RadioAir
Vodafone Passport-landen
Albanië Hongarije Oostenrijk
Andorra Ierland Polen
Australië IJsland Portugal
België Isle of Man Réunion
Bulgarije Italië Roemenië
Cyprus Japan San Marino
Denemarken Jersey Slovenië
Duitsland Letland Slowakije
Estland Liechtenstein Spanje
Finland Litouwen Tsjechië
Frankrijk Luxemburg Turkije
Frans Guyana Malta Vaticaanstad
Gibraltar Martinique Verenigd Koninkrijk
Griekenland Monaco Zweden
Guernsey Nieuw Zeeland Zwitserland
Guadeloupe Noorwegen

De Ierse lijst is niet compleet voor ons als Hollanders ;)

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-07 18:03

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Hierbij een aanvulling van Toggle mobile (zie mijn post paar berichten hierboven);

Duitsland, Frankrijk, Polen en Ierland zullen eind juni 2011 worden toegevoegd en veel meer landen zullen volgen.

Dus de lijst wordt zeker langer en beter!

Jamesbond007uk

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Het is al weer bijna tijd om op vakantie naar Frankrijk te gaan met z'n allen. Bestellen van mobicarte op ebay doe je minimaal 5 werkdagen voor vertrek, maar maximaal 28 dagen voor vertrek (anders is het starttegoed verdwenen).

Let hierbij op alleen neuve (nieuw) te kopen met 5 EUR credit. Neuve + 10 EUR credit (of 15 EUR), werkt met een coupon, waar je helemaal niets aan hebt. Koop vervolgens binnen 30 dagen na "opsturen" van de kaart je extra credit in frankrijk (10EUR) om het totaal 15 EUR te maken. Daarna bestel je direct internet MAX (-12EUR). Onbeperkt internetten voor 15 EUR in totaal. (zie openingspost voor settings e.d.)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Neodymium schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:13:
Het is al weer bijna tijd om op vakantie naar Frankrijk te gaan met z'n allen. Bestellen van mobicarte op ebay doe je minimaal 5 werkdagen voor vertrek, maar maximaal 28 dagen voor vertrek (anders is het starttegoed verdwenen).

Let hierbij op alleen neuve (nieuw) te kopen met 5 EUR credit. Neuve + 10 EUR credit (of 15 EUR), werkt met een coupon, waar je helemaal niets aan hebt. Koop vervolgens binnen 30 dagen na "opsturen" van de kaart je extra credit in frankrijk (10EUR) om het totaal 15 EUR te maken. Daarna bestel je direct internet MAX (-12EUR). Onbeperkt internetten voor 15 EUR in totaal. (zie openingspost voor settings e.d.)
Toevallig heb ik mijn mobocarte van afgelopen jaar nog... meldt zich ook nog steeds aan hier via KPN netwerk + tig sms`jes dat mijn tegoed extra aangevuld wordt met bonustegoed bij opwaardering.

Als ik nu opwaardeer, krijg ik dan ook meteen weer mijn Internet Max bundel geactiveerd? (aangezien die enige tijd buiten werking is geweest)

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

tha_bulldog? Ik heb zojuist een nieuwe mobicarte (SIM) mogen ontvangen uit Frankrijk, en hier staat de option internet MAX op 9 EUR? Is dit verlaagd? Vorig jaar stond het nog op 12 EUR?

• Michel242186
Neodymium schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:20:
tha_bulldog? Ik heb zojuist een nieuwe mobicarte (SIM) mogen ontvangen uit Frankrijk, en hier staat de option internet MAX op 9 EUR? Is dit verlaagd? Vorig jaar stond het nog op 12 EUR?
dat klinkt interessant waar heb je hem vandaan?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:26

knakworst

Get more sats!

Neodymium schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:20:
Lijkt inderdaad 12 EUR te zijn:

Mobicarte is Orange's prepaid plan. The only good-value unlimited data option on Mobicarte is Internet Max which costs 12€ and provides unlimited data for 1 month (some have reported it is only 9€, but on June 20, 2011 I can confirm it is still 12€. The 9€ might have been a time-limited offer).

http://paygsimwithdata.wikia.com/wiki/France

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ga dit jaar naar Frankrijk met m'n iPhone. Ik heb eens zitten kijken wat een handige optie voor mij is.

T-Mobile biedt een weekpas voor € 14,95 (= 100MB), aangezien ik twee weken ga, kost dat dus € 29,90. Voordeel hierbij is dat ik gewoon mijn eigen abonnement/ nummer kan gebruiken.

Een andere optie is een prepaid (nl) kaartje kopen met een of andere buitenland internet bundel. Maar bij prepaid zijn de tarieven zo ondoorzichtig :(

En de andere optie zou een Frans Orange kaartje halen, maar zoals ik in de startpost (hoe actueel is die post?) lijkt het erop dat ik veel werk moet doen en het ongeveer het zelfde kost...

Iemand nog een gouden tip of ei van Columbus?

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:29:
Ik heb een Franse Orange 3G-kaart gekocht via Ebay (€10 incl verzending en €5 beltegoed!). Ik heb 'm in mijn Vodafone dongle gestopt (ben nog in NL). Ik kan via mijn laptop uiteraard niet bellen. Ik heb een paar vragen:
- gaat de Orange kaart werken in mijn Vodafone dongle?
- moet ik nog iets aan instellingen wijzigen?
Heeft iemand ervaringen/tips voor me?

Dank voor je hulp!
Tom
ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw verkoper in france? :)

zit nog te twijfelen een vodafone NL kaart te kopen, of Vodafone IE of de Orange FR. Meerdere malen zit ik in Frankrijk de laatste jaren. Tethering via android. De laatste is denk ik het beste alternatief voor mij ! 8)

[ Voor 15% gewijzigd door dr.nld op 01-07-2011 09:30 ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

dr.nld schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:24:
[...]

ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw verkoper in france? :)

zit nog te twijfelen een vodafone NL kaart te kopen, of Vodafone IE of de Orange FR. Meerdere malen zit ik in Frankrijk de laatste jaren. Tethering via android. De laatste is denk ik het beste alternatief voor mij ! 8)
http://shop.ebay.com/i.ht...n=1&_trksid=p3286.c0.m283

Op dit moment is er nog maar 1 verkoper als ik het goed zie :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 12:13

MeNTaL_TO

The future is not set

Jammer dat T-mobile wel een goede (en betaalbare) internet oplossing heeft in Frankrijk (in mijn geval) en dat je bij mijn provider (Vodafone) aan een 35 MB/dag of 25 MB/week oplossing zit.
Nu vraag ik me af of het veranderen van een blox ook niet gelijk een aanpassing van je contract is bij VF, want heb geen zin om opeens in NL met een 1 GB limiet te zitten.
Dat zal dus een prepaid T-mobile kaartje worden met een week surf & Travel, is nu 7,50 (hopenlijk volgende maand ook nog). Kan ik tenminste ook emailen. Alleen weet iemand of je een telefoonsim ook in een usb dongle kan stoppen? Anders moet ik namelijk mijn telefoon voor tetheren gebruiken en moet ik steeds van sim switchen of een 2e telefoon meenemen om zelf bereikbaar te zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:29:
Jammer dat T-mobile wel een goede (en betaalbare) internet oplossing heeft in Frankrijk (in mijn geval) en dat je bij mijn provider (Vodafone) aan een 35 MB/dag of 25 MB/week oplossing zit.
Nu vraag ik me af of het veranderen van een blox ook niet gelijk een aanpassing van je contract is bij VF, want heb geen zin om opeens in NL met een 1 GB limiet te zitten.
Dat zal dus een prepaid T-mobile kaartje worden met een week surf & Travel, is nu 7,50 (hopenlijk volgende maand ook nog). Kan ik tenminste ook emailen. Alleen weet iemand of je een telefoonsim ook in een usb dongle kan stoppen? Anders moet ik namelijk mijn telefoon voor tetheren gebruiken en moet ik steeds van sim switchen of een 2e telefoon meenemen om zelf bereikbaar te zijn.
Actievoorwaarden: alleen korting op de pas die het eerst is aangeschaft. De verrekening vindt plaats op de volgende factuur of via top up. Actie loopt van 1 juli tot 14 augustus en geldt alleen voor zone 1 passen.
bron: http://www.t-mobile.nl/se...nternet-in-het-buitenland

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:32
MeNTaL_TO schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:29:
Zo veel duurder is die van Vodafone toch ook niet? :+ Zonder het actietarief van T-Mobile was het zelfs goedkoper dan de T-Mobile-oplossing (2*7=14 euro per week).

Op de T-Mo-site staat trouwens:
Actievoorwaarden: alleen korting op de pas die het eerst is aangeschaft. De verrekening vindt plaats op de volgende factuur of via top up. Actie loopt van 1 juli tot 14 augustus en geldt alleen voor zone 1 passen.

Dat klinkt alsof je de actie maar 1x kunt gebruiken. Vergeet niet dat een simkaart ook geld kost.

Overigens kan ik bij mijn Voda-abo geen 'standaard' dagbundel aansluiten en krijg ik 35 MB per dag omdat ik FUP heb \o/ Wel handig in combinatie met public wifi gebruiken. Zal zeker niet elke dag online zijn (tis niet voor niets vakantie :))

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Zo, zit nu op de camping in Frankrijk. Met Orange Mobicarte te internetten. Tethering kan ik blijkbaar zonder problemen! Internet Max is nu ook 9€/mois.

Snelheid is hetzelfde als vorig jaar, met EDGE zit je gewoon in het tijdperk van het inbellen (tenminste dat gevoel heb ik als ik een webpagina moet laden...). Bereik is matig in het gebied waar ik nu zit (Tussen Geneve en Nice), maar het is bergachtig gebied, dus dat lijkt me logisch.

Voor 15€ is de mobicarte dus nog steeds (anno 2011) een zeer goedkoop alternatief voor de camping :)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Neodymium schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:08:
Zo, zit nu op de camping in Frankrijk. Met Orange Mobicarte te internetten. Tethering kan ik blijkbaar zonder problemen! Internet Max is nu ook 9€/mois.

Snelheid is hetzelfde als vorig jaar, met EDGE zit je gewoon in het tijdperk van het inbellen (tenminste dat gevoel heb ik als ik een webpagina moet laden...). Bereik is matig in het gebied waar ik nu zit (Tussen Geneve en Nice), maar het is bergachtig gebied, dus dat lijkt me logisch.

Voor 15€ is de mobicarte dus nog steeds (anno 2011) een zeer goedkoop alternatief voor de camping :)
Yup, via Tethering heb ik vorig jaar nog zelfs een potje UT online gedaan met een ping van 500+. Puur om te kijken, wanneer de verbinding over z`n nek zou gaan. 8)7

Dit jaar even een nieuwe simkaart kopen. Neem enkel iPad mee (ff op maat knippen dus), lekker lichtgewicht en toch al het nieuws/muziek/contacten binnen handbereik! :)

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-07 21:35
Ik zie bij de kosten van frankrijk: (LET OP: GEEN MAILVERKEER). Betekent dit dus ook dat als je bijvoorbeeld via google.nl de gmail zou gebruiken, je geen mail kan ontvangen/versturen? Dan bereik ik er namelijk nog niks mee. Anders nog alternatieven?

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Slecht nieuws!! Na bijna 20 dagen in Frankrijk te tetheren via de mobicarte, krijg ik bij steeds meer "inbelpogingen" (via USB modem), de befaamde error van orange te zien (tethering not allowed). Het is me tot dusver gelukt om het te omzeilen door opnieuw in te bellen, waardoor ik een ander ip krijg toegewezen... Blijkbaar "leert" de mobicarte wanneer het als modem word gebruikt?

Wanneer ik eenmaal de error te zien krijg (redirect in webbrowser) maakt het niet meer uit of ik nu mijn user-agent verander... De connectie word gewoon lam gelegd... Iemand misschien ideetjes om dit te omzeilen? :) Dan zal ik deze nog even testen!!!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

^^
Dat geldt dus enkel voor een abonnement. Biji prepaid wordt er direct 2 euro afgeschreven, naast je reguliere blox.
Neodymium schreef op zondag 24 juli 2011 @ 09:19:
Slecht nieuws!! Na bijna 20 dagen in Frankrijk te tetheren via de mobicarte, krijg ik bij steeds meer "inbelpogingen" (via USB modem), de befaamde error van orange te zien (tethering not allowed). Het is me tot dusver gelukt om het te omzeilen door opnieuw in te bellen, waardoor ik een ander ip krijg toegewezen... Blijkbaar "leert" de mobicarte wanneer het als modem word gebruikt?

Wanneer ik eenmaal de error te zien krijg (redirect in webbrowser) maakt het niet meer uit of ik nu mijn user-agent verander... De connectie word gewoon lam gelegd... Iemand misschien ideetjes om dit te omzeilen? :) Dan zal ik deze nog even testen!!!
ik vermoed, dat je sim i.c.m. Imei. Een blacklist komen te staan.
Kun je de reesterende dagen niet via een smartphone doen oid? :)

• Michel242186
deze vakantie in frankrijk gebruik gemaakt van de Hi internetbundel....mijn "geluk" was dat ik de laatste week van Juli en eerste van Augustus daar was...dus gebruik kon maken van 200 MB daar betaal je dan wel 20 euro voor.
zat na de eerste week wel op 80% van de 100MB met af en toe internetten en wat twitteren.

voor mij was dit voldoende maar 100MB is eigenlijk wat te weinig...verder was er ook wifi aanwezig op de camping voor 4 euro per uur wat ook nog een optie was.

voordeel was dat ik ook een 3g verbinding had op camping van orange in de Vendee (Coex)

edit: op rekening stond dat ik 178MB had verbruikt..net binnen de bundel dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Michel242186 op 12-08-2011 13:32 ]

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-06 13:01
MeNTaL_TO schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:54:
[...]

De helpdesk is ook lekker duidelijk, ik vraag of er iets aan mijn abbo veranderd als ik die blox aanzet, ik geef nog aan dat ik momenteel geen limiet heb en dan graag zo wil houden.

[...]

Spreek je zelf even tegen, nee er veranderd niets, alleen vervangen we wat. Wel lekker handig, zodra ik in Nederland ben, moet ik het snel afzetten anders betaal je je lekker blauw.
Ga het dus niet afsluiten. Zeker niet met jouw verhaal hierboven.
MeNTaL_TO / michel3vb: weten jullie hier al iets meer over? Voor mijn 2 week vakantie in Frankrijk ook deze blox geactiveerd, leek mij wel ideaal. Ik vond het ook al raar dat mijn normale blox voor internet werd gedeactiveerd, maar ik dacht die activeer ik wel als ik terug ben. Maar een blox moet blijkbaar minimaal 1 maand actief zijn, en wordt dan pas aan het eind van de maand echt gedeactiveerd. Ergo: vanaf 1 oktober is mijn oude blox pas weer actief. Probeerde al te bellen met Vodafone, maar die zijn al ruim 5 min in gesprek. Probeer het later wel weer. Het gaat mij er vooral om:
1) betaal ik nu 2 euro PER DAG in NEDERLAND (niet ideaal....),
2) betaal ik het tarief dat geldt als je geen internetabbo hebt (rete duur!), want in de voorwaarden staat dat de blox alleen geldt op een buitenlands netwerk
3) of is het zoals normaal (niets extra)?

Wederom dat een Blox er te mooi uit ziet om waar te zijn en dat de informatievoorziening op de site van Vodafone weer tekortschiet.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:57
Je bent in fokking Berlijn man, ga genieten, in plaats van dit uit te zoeken ;)
Mag iedereen even voor zichzelf bepalen wat 'ie in z'n vrije tijd doet zeg! Wat een onzin.

on topic:
Ik heb zelf afgelopen twee weken in Frankrijk gebruik gemaakt van de 'weekpas onbeperkt' en dit heeft bijzonder goed gewerkt. Lekker snel en stabiel. Echter, na 100 MB zou mijn snelheid drastisch omlaag moeten gaan, maar dit bleek niet het geval te zijn, ook na die 100 MB nog net zo snel!

Net m'n factuur binnen en inderdaad geen overige kosten aan data, op de weekpassen na. € 30 in totaal voor ca. 700 MB in twee weken in heel Frankrijk... niet slecht :)

Verwijderd

Deze vraag.

Ik was onlangs in het buitenland en wel Frankrijk en om de zoveel minuten kreeg ik zo een hinderlijke SMS van KPN dat ik in Frankrijk was :( ( of was het France Telecom?) en mijn partner die een losse telefoonkaart heeft (die zij zelf elke maand opwaardeerd) kreeg dat niet.

Vraag: is hier iets tegen te doen dat je niet elke keer dat je over de grens gaat met dit soort onzin berichten wordt lastig gevallen ( dus bv zoals mijn partner,het vaste abonnement van internet en vaste telefoon opzeggen en een losse kaart nemen) en....gaat dit ook van je tegoed af kwa sms/bel minuten.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:37:
Deze vraag.

Ik was onlangs in het buitenland en wel Frankrijk en om de zoveel minuten kreeg ik zo een hinderlijke SMS van KPN dat ik in Frankrijk was :( ( of was het France Telecom?) en mijn partner die een losse telefoonkaart heeft (die zij zelf elke maand opwaardeerd) kreeg dat niet.

Vraag: is hier iets tegen te doen dat je niet elke keer dat je over de grens gaat met dit soort onzin berichten wordt lastig gevallen ( dus bv zoals mijn partner,het vaste abonnement van internet en vaste telefoon opzeggen en een losse kaart nemen) en....gaat dit ook van je tegoed af kwa sms/bel minuten.
Mogelijk wisselt jouw telefoon sneller tussen de verschillende operators. Een mogelijke oplossing is dan het 'handmatig instellen' van je provider. Op die manier wissel je niet steeds van aanbieder en wordt die standaard-sms niet naar je verzonden.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:37:
Deze vraag.

Ik zat vlak aan de grens en kreeg elke keer de "Welkom" SMS van KPN met de tarieven als we even naar de overkant gingen.
Na de vakantie contact opgenomen met KPN, dit kreeg ik als antwoord:
Bedankt voor uw e-mail, waarin u aangeeft dat u meerdere malen informatie berichten van KPN heeft ontvangen in het buitenland.

Providers zijn in eerste instantie verplicht klanten op de hoogte te stellen dat in het buitenland andere tarieven gelden, middels een SMS bericht. Om deze reden wordt dit automatisch gedaan wanneer u een landsgrens passeert. Dit gebeurt ook, wanneer uw toestel vaker een verbinding maakt met een buitenlandse provider.

U heeft de mogelijkheid deze dienst af te melden. Hiervoor dient u een SMS-bericht te zenden naar het nummer 1330, met de tekst 'INFO UIT'. Vervolgens wordt u binnen 72 uur afgemeld voor deze SMS-berichten.

Mijn excuses wegens het ongemak.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:13
Is de aanbieding "internet Max" nog beschikbaar in Frankrijk ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

driel24 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:43:
Is de aanbieding "internet Max" nog beschikbaar in Frankrijk ?
Het is even zoeken in het Frans B) , maar ze hebben `m nog steeds bij Orange.

http://www.orange.fr/bin/...ns/fiches/option_BPN.html

"Mensuel Internet Max" en kost nog steeds €9,-, boven op de standaardkosten voor een simkaart. Als je dus een Orangewinkel binnenloopt en vraagt om een mobicarte + rechargement, kun je daarna in het telefoonmenu je 'bon plans' kiezen en daar 'Internet Max' aanzetten. :)

• UltraSub
  • Laatst online: 03-07 11:52
Ik kom er net achter dat ik met mijn stomme kop niet goed heb opgelet. Van een keten vakantieparken (RCN) zijn alle parken volledig wifi gedekt, maar twee er van niet. Les Collines de Castellane dus niet. En daar gaan wij natuurlijk naar toe. Ik baal als een stekker, want ik had gehoopt lekker iedere avond ff naar de tour te kunnen kijken (vpn tunneltje naar huis, en klaar).

Streaming video dus overboard, jammer dan. Maar ik wil wel "ongelimiteerd" internet.
Heb ik net even naar droam gekeken. Maar volgens mij kan dat beter/goedkoper.
Daar heb ik namelijk "maar" 1GB voor 95 euro. Dat moet toch goedkoper kunnen met een mifi enz. Nog afgezien van het feit dat die @Attore me een behoorlijke eikel lijkt. Die dacht me vorig jaar even te kunnen bashen en me voor digibeet uit te maken, omdat ik vond dat ik goedkoper uit was met een snelle campingwifi. Toen de discussie uit kwam op het feit dat ik een perfect werkende VPN tunnel had en ook nog eens onbeperkt tegen hogere snelheden dan 3G, werd ik behoorlijk uitgescholden cq zijn toon beviel me helemaal niet.
Heeft hij daarna wel een beetje proberen te fixen, maar ik vind het een rare gast. :P

Kijk ik dan ff naar mifi's, is er toch wat meer keuze dan ik verwacht had. Iemand met goede ervaringen? Wil best ff investeren in een mifi, als ik daar volgend jaar beter mee af ben. Hoop ik alleen maar dat ik fatsoenlijke 3G dekking heb, daar in de middle of shit :P
Frankrijk dus, voor twee weken internet benodigd, vertrek al over 4 dagen. Iemand met de gouden tip?

/edit
Beter lezen dus... :P
Orange met Internet Max? Is dat ongelimiteerd? (Mijn frans is 0.0 :) )

/edit 2
Huawei E586 MiFi besteld!
Ik zet mijn geld op dat Orange Internet Max verhaal. Maar kan ik dit al op voorhand allemaal regelen? Zodat ik als ik in Frankrijk de grens over ga, meteen gebruik kan maken van Internet Max? Of moet ik persé daar ergens (bij een tankstation?) een Orange opwaardeerkaart halen?

/edit 3
Um.. een vpn tunneltje zal dan ook wel buiten de bundel vallen, right?
Voice over IP such as Skype is specifically not covered by Internet Max.
Mail applications which use POP /IMAP are not covered within Internet Max.
Option Mail should be purchased to cover any POP / IMAP usage.
Although automatic updates should be included within Internet Max, it would help to minimise data usage and maximise connection speed if they were turned off.

[ Voor 25% gewijzigd door UltraSub op 25-06-2012 23:24 ]

• RadioAir
Een VPN tunnel kan ook prima over poortje 80..

En ja, Philip Attore bedoelt het volgens mij allemaal wel goed en hij heeft een leuk product ontwikkeld, maar hij kan inderdaad niet goed tegen een beetje weerstand. Het blijft een Amerikaan he ;)

Overigens was ik gisteren bij de Praxis, en voor 79 euro hadden ze daar een campingschotel setje. Kan je prima BVN, en dus ook NOS Studio Sportzomer mee ontvangen. Zelf ook gebruikt in Frankrijk een paar jaar terug en dat ging uitstekend :) Hiermee kan je behalve BVN ook nog NOS Radio 1 en alle commerciële radiozenders mee ontvangen (meen dat Radio 2/3FM/4 achter de decoder zitten). Daarnaast ken ik de camping waar jij heen gaat, en het signaal van die hotspot was bij mij behoorlijk sterk. Als je een WRT54G neemt en een goede richtantenne (gewoon zelfbouw bi-quad of pringlesbus) kom je een heel eind daar met OpenAP (zie ook mijn blog Het blog van een prutser: Maak van je router een universal wireless repeater ).

Overigens is Orange internet MAX prima te doen als je net de grens over bent. Ik weet niet hoe je wilde gaan rijden (over Luxemburg(niet vergeten goedkoop te tanken bij Bettembourg!!!) of over Lille) maar de grotere Aires met tankstation hebben sowieso de opwaardeerkaarten. SIM regelde ik altijd via eBay, maar dat wordt voor jou lastig. Zoek even een E.leclerc, Carrefour of soortgelijke "guichet". Daar hebben ze die SIM's altijd wel op voorraad!

Voor wat betreft je vraag over de dekking, die is de afgelopen jaren steeds beter geworden sinds Orange en SFR het UMTS900 netwerk hebben uitgerold. Daarnaast heeft Frankrijk een behoorlijk goed dekkend EDGE netwerk, maar jouw Huawei is gelukkig geschikt voor het UMTS900 gebeuren.

EDIT: Vergeet btw NIET je browser-ID om te zetten naar iPhone of ander apparaat, anders word je wellicht afgesloten. No joke, heb 't zelf meegemaakt!

[ Voor 24% gewijzigd door RadioAir op 24-06-2012 20:25 ]

• driel24
tha_bulldog schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:03:

En ja, Philip Attore bedoelt het volgens mij allemaal wel goed en hij heeft een leuk product ontwikkeld, maar hij kan inderdaad niet goed tegen een beetje weerstand. Het blijft een Amerikaan he ;)

Overigens was ik gisteren bij de Praxis, en voor 79 euro hadden ze daar een campingschotel setje. Kan je prima BVN, en dus ook NOS Studio Sportzomer mee ontvangen. Zelf ook gebruikt in Frankrijk een paar jaar terug en dat ging uitstekend :) Hiermee kan je behalve BVN ook nog NOS Radio 1 en alle commerciële radiozenders mee ontvangen (meen dat Radio 2/3FM/4 achter de decoder zitten). Daarnaast ken ik de camping waar jij heen gaat, en het signaal van die hotspot was bij mij behoorlijk sterk. Als je een WRT54G neemt en een goede richtantenne (gewoon zelfbouw bi-quad of pringlesbus) kom je een heel eind daar met OpenAP (zie ook mijn blog Het blog van een prutser: Maak van je router een universal wireless repeater ).

Overigens is Orange internet MAX prima te doen als je net de grens over bent. Ik weet niet hoe je wilde gaan rijden (over Luxemburg(niet vergeten goedkoop te tanken bij Bettembourg!!!) of over Lille) maar de grotere Aires met tankstation hebben sowieso de opwaardeerkaarten. SIM regelde ik altijd via eBay, maar dat wordt voor jou lastig. Zoek even een E.leclerc, Carrefour of soortgelijke "guichet". Daar hebben ze die SIM's altijd wel op voorraad!

Voor wat betreft je vraag over de dekking, die is de afgelopen jaren steeds beter geworden sinds Orange en SFR het UMTS900 netwerk hebben uitgerold. Daarnaast heeft Frankrijk een behoorlijk goed dekkend EDGE netwerk, maar jouw Huawei is gelukkig geschikt voor het UMTS900 gebeuren.

EDIT: Vergeet btw NIET je browser-ID om te zetten naar iPhone of ander apparaat, anders word je wellicht afgesloten. No joke, heb 't zelf meegemaakt!
Ik wil met mijn galaxy ace op tethering mode gaan internetten op mijn tablet.
Hoe kan ik mijn browser id opvragen (standaard browser van android 4).

• UltraSub
tha_bulldog schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:03:
Mja, ik kan eens kijken hoe en wat. Is ook niet zo spannend. VPN was spannender geweest over wifi van de camping, om de streams te kunnen kijken die normaal binnen nederland worden gehouden. Over 3G is dat toch niet interessant, en zal het voornamelijk active-sync (443) en gewoon http zijn (twitter/facebook enz)
LOL. Maar man, je gaat toch niet publiek in discussie met een potentiële klant, inclusief #droam hash-tag (waar hij overigens vrij snel mee stopte).
Overigens was ik gisteren bij de Praxis, en voor 79 euro hadden ze daar een campingschotel setje. Kan je prima BVN, en dus ook NOS Studio Sportzomer mee ontvangen. Zelf ook gebruikt in Frankrijk een paar jaar terug en dat ging uitstekend :) Hiermee kan je behalve BVN ook nog NOS Radio 1 en alle commerciële radiozenders mee ontvangen (meen dat Radio 2/3FM/4 achter de decoder zitten).
Hmm.. ik vind dat erg interessant! Alleen moet ik dan ook weer een tv regelen, weet even niet meer zeker of er een tv in het chalet hangt. Zoek ik even uit. Goede tip!
Daarnaast ken ik de camping waar jij heen gaat, en het signaal van die hotspot was bij mij behoorlijk sterk. Als je een WRT54G neemt en een goede richtantenne (gewoon zelfbouw bi-quad of pringlesbus) kom je een heel eind daar met OpenAP (zie ook mijn blog Het blog van een prutser: Maak van je router een universal wireless repeater ).
Toevallig! :)
Ik zit helemaal onderin volgens mij. Lijkt me sterk dat daar nog signaal is. En is me eigenlijk ook teveel gepruts op vakantie voor die twee weken ben ik eerlijk. Ik hou van prutsen, maar mijn vriendin ziet me komen met een pringlebus :P
Ik heb eigenlijk nog geen idee hoe we gaan rijden. Denk via Luik naar Metz, dus net wel of net geen Luxemburg. Lease, dus ik ga echt niet in die ellenlange rijen staan daar met 2 kids achterin ;)
SIM regelen vooraf denk ik ook niet dat gaat lukken. Ik zoek inderdaad wel een Carrefour of zo. En dan maar vingers kruisen dat het allemaal gaat werken.
Maar ja.. Echt in de middle of nowhere in de bergen, die camping. Ben erg benieuwd wat daar voor dekking is. Zul je zien dat ik na een hoop gezeik om het aan de gang te krijgen (zo gaat het toch altijd) met gprs blijf zitten. :P
Misschien gewoon eerste avond op de camping eens kijken hoe en wat met de telefoon, kijken of er uberhaupt iets zinnigs aan dekking is. Alhoewel enige vorm van internet toch ook wel lekker is, al is het maar op oude modemsnelheden. Tijd zat op vakantie ;)
Oei. Bedankt voor de tip. Net ff een useragent switcher op Firefox gezet.

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
driel24 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:13:
[...]
Ik wil met mijn galaxy ace op tethering mode gaan internetten op mijn tablet.
Hoe kan ik mijn browser id opvragen (standaard browser van android 4).
http://http://whatsmyuseragent.com

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Voor Frankrijk is nog steeds de Internet Maxi optie het beste. Ik heb nu voor het 4e jaar op een rij een orange simkaart gekocht en dan gaan met de banaan :) En vooral lachen dat de buren op de camping gebruik maken van WIFI (á 4€ per uur) of een krant kopen (whabababa).

Ik heb vorig jaar alleen maar getetherd met mijn mobiel. Ofwel; 15 inch laptop mee, telefoon vastbinden op hoogste plek boven de tent en dan genieten van EDGE snelheden (soms GPRS, heel soms G2/G3). In firefox de User Agent Switcher op mijn mobiele browser gezet (NETFRONT) en ben niet afgesloten. Wel éénmaal een melding gekregen dat er niet getetherd mag worden, maar met opnieuw inbellen was deze melding weer weg.

Kosten: 10€ voor simkaart en 5€ opwaarderen. 30 dagen lang genoten van 700MB aan internetdata. Tip is wel om de browser ook in te stellen als mobiele browser, dan laad ie bijna alle websites in "kleiner" formaat, wat dus sneller gaat. Ik ben vorig jaar overal in Frankrijk geweest (rondreis). Bereik in de bergen (Castellane, Grasse, Sisteron) is dramatisch. Zat op een camping waarbij precies tussen telefoonmast en camping een rotswand zat. 1 streepje bereik, geen databereik. 300 meter naar rechts, wel de volle 5 streepjes. Zeg maar gerust: kan je de zendmast zien in de bergen, dan kan je internetten, kan je het niet zien, dan helaas. Elders in Frankrijk nooit zonder verbinding gezeten.

Voor het kopen van een simkaart, gewoon de hollander uithangen. Bonsjoer, SIM CARTE ORANGE sil voes pleet? Vervolgens op alle andere vragen nee schudden. Wordt je wel ergens naar iemand gewezen. Stel ze geen vragen over internet max, dat weten ze toch niet, stel ze geen vragen over activeren, dat begrijp je toch niet. Om te activeren kun je de topicstart volgen, waarbij het handig is de nummertjes en bons plans goed te bestuderen.

Uiteraard mag je me een DM sturen als je er niet helemaal uitkomt. Tip voor volgend jaar; koop zo'n sim alvast via EBAY. Activeren in Nederland en je kunt als je over de grens bent met Frankrijk direct gratis naar telegraaf.nl (website voor campingvolk).

• UltraSub
Mooi om te horen dat Internet Max zo goed werkt. Nu ik een MiFi heb zal ik van deze optie (lokale PAYG simmetjes) zeker veelvuldig gebruik gaan maken op mijn vakantie. Vannacht toch nog even de gok genomen, en met AirSure vanuit de UK een pre-activated Mobicarte over laten komen (met Internet Max al geactiveerd dus). Met een beetje mazzel is die op donderdag binnen, en heb ik meteen als ik in Frankrijk de grens over ga internet :)
Ik ga er echter vanuit dat ik geld heb weg gegooid, en de sim te laat binnen is. Royal Mail kennende tenminste.
Maar als ik jullie zo hoor kan ik er dus ook vanuit gaan dat ik 0 dekking heb op de camping. :|
Naja, hield ik ook al serieus rekening mee. Dan maar iedere avond die berg op sjokken in het worse case scenario om ff bij de hotspot te syncen. Enfin, ik zie wel.. Het gaat mij er om dat ik al het mogelijke heb gedaan, en met een beetje mazzel komt het allemaal goed.
In ieder geval bedankt voor de tips jongens.

• driel24
UltraSub schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:35:
Mooi om te horen dat Internet Max zo goed werkt. Nu ik een MiFi heb zal ik van deze optie (lokale PAYG simmetjes) zeker veelvuldig gebruik gaan maken op mijn vakantie. Vannacht toch nog even de gok genomen, en met AirSure vanuit de UK een pre-activated Mobicarte over laten komen (met Internet Max al geactiveerd dus). Met een beetje mazzel is die op donderdag binnen, en heb ik meteen als ik in Frankrijk de grens over ga internet :)
Ik ga er echter vanuit dat ik geld heb weg gegooid, en de sim te laat binnen is. Royal Mail kennende tenminste.
Maar als ik jullie zo hoor kan ik er dus ook vanuit gaan dat ik 0 dekking heb op de camping. :|
Naja, hield ik ook al serieus rekening mee. Dan maar iedere avond die berg op sjokken in het worse case scenario om ff bij de hotspot te syncen. Enfin, ik zie wel.. Het gaat mij er om dat ik al het mogelijke heb gedaan, en met een beetje mazzel komt het allemaal goed.
In ieder geval bedankt voor de tips jongens.
Bij welke e-bayer heb je dit gekocht ? (misschien heeft hij er meer...)

• driel24
Ik heb een "geactiveerde" Orange Mobicarte uit Frankrijk via E-bay gekocht.
In twee telefoons gestopt maar ik krijg geen netwerk.

Ook via handmatige operator selectie niets.

Moet ik nog iets doen voordat hij werkt ?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

UltraSub schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:09:
Alles 'orange'. Zowel apn, user en pass..
Maareh. Apn settings staan niet op de sim volgens mij. Die krijg je als het toestel dat connectie maakt daarom vraagt bij de provider. Of je toestel/modem vraagt er niet om, of je krijgt ze niet van de provider.
Tnx!
driel24 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 19:40:
Ik heb een "geactiveerde" Orange Mobicarte uit Frankrijk via E-bay gekocht.
In twee telefoons gestopt maar ik krijg geen netwerk.

Ook via handmatige operator selectie niets.

Moet ik nog iets doen voordat hij werkt ?
Het duurt bij mij altijd even voordat de FR ORANGE sim verbinding krijgt met T-mobile... soms wel zo`n 5 minuten. Al lang genoeg gewacht?

• driel24
knakworst schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:23:
Dan heb je geluk dat je drie weken speling hebt, moet gaan lukken. Ik veind wel dat de verkoper met "actvee" een beetje verkeerde verwachtingen wekt. Ik overweeg negatieve feedback achter te laten.
Had ik ook gedaan als ik dit geweten had.....
Maar de vraag is nu : kunnen we zonder registratie zo'n opwaardeer kaartje in frankrijk
kopen en het nummer invoeren.

Als dat kan ben ik nog steeds tevreden......

Kan UltraSub misschien vertellen of hij een geactiveerde OF een geregistreerde heeft.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zo, inmiddels weer online in Frankrijk via een mobicarte. Deze keer echter mijn mobiel gebruikt als tether, aangezien de simkaart in de ipad direct een 'niet toegestaan' melding geeft bij het openen van de browser.. vorog jaar werkte dat nog wel, jammer..

Verder is het bereik en de snelheid weer aanzienlijk verbeterd. Vorig jaar had ik op deze plek EDGE snelheid en nu volle 3G. :)

Zit er nou wel een datalimiet op die mobicarte? Of zitten mensen via regulier tegoed te surfen..

Ik heb de simkaart trouwens gewoon weer in de winkel gehaald, geactiveerd en binnen een dag online.

• driel24
Michael Knight schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:54:
Zo, inmiddels weer online in Frankrijk via een mobicarte. Deze keer echter mijn mobiel gebruikt als tether, aangezien de simkaart in de ipad direct een 'niet toegestaan' melding geeft bij het openen van de browser.. vorog jaar werkte dat nog wel, jammer..

Verder is het bereik en de snelheid weer aanzienlijk verbeterd. Vorig jaar had ik op deze plek EDGE snelheid en nu volle 3G. :)

Zit er nou wel een datalimiet op die mobicarte? Of zitten mensen via regulier tegoed te surfen..

Ik heb de simkaart trouwens gewoon weer in de winkel gehaald, geactiveerd en binnen een dag online.
Wat kostte dat nou in de winkel ?
Inmiddels heb ik de registratie gemaild en alles is nu OK !
Voor de liefhebbers : blois.contrats@orange-ftgroup.com
Kaartje invullen > voor- EN achterkant scannen + paspoort.

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Met z'n allen in Frankrijk >_< Credit Epuisé is geen enkel probleem. Max blijft geldig tot einde van de 30/31 dagen termijn. Datalimiet heb ik vorige jaren niets van gemerkt, ergens online zou staan dat na 500MB, je snelheid naar beneden gaat. Maar als je toch geen gebruik maakt van 3G, zou je daar weinig last van hebben.

Allemaal op de 14e vuurwerk gaan kijken èh?! :)

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-07 21:36
Ik zit nu in Frankrijk, met mijn orange sim kaart die na vele keren proberen en een paar dagen wachten eindelijk werkt met internet max. De dekking van Orange is hier in de provence vrij slecht. Nauwelijks 3g ontvangst en heel veel dode plekken, zelfs midden in een dorp (op straat, niet binnen)
Als ik dan eindelijk 3g te pakken heb is die gethrottled op 400kbps (download, upload is 1,6mbps) terwijl ik nog maar aan 170MB zit. Aan de drukte ligt het niet want met mijn gewone sim kaart haal ik (al roamend) op dezelfde plek makkelijk 4 a 5 mbps, vreemd.
Al bij al vrij slechte ervaring met Orange. In Italië met wind en three nooit problemen gehad en altijd snel internet gehad.

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-07 21:05
Vorig jaar een mifi gekocht. In Amerika een Datacard van at&t erin en dat werkte perfect.

Dit jaar naar frankrijk. Kaartje + Internet max besteld via ebay. Alles al geactiveerd. Volges mij bij dezelfde aanbiedster waar ultrasub gekocht heeft.
Kaartje gaat weer in de mifi. Moet alleen nog useragent voor de browser installeren (laptop mee)
Mocht mifi niet werken dan gebruik ik mijn android als hotspot.

Via ebay Is allemaal wel wat duurder dan zelf regelen in frankrijk maar ik heb deze keer voor gemakkelijk gekozen. Zodra we frankrijk binnen rijden willen de kids op internet. Waarom weet ik eigenlijk ook niet.... ;)
En verder niet afhankelijk van wifi op de camping. Soms alleen internetruimtes of extra betalen. Nu gewoon selfsupporting.

• RadioAir
Gelijk heb je, onderweg wil je niet dat gezeur hebben dat het niet werkt of weet ik veel wat. Wel grappig, vroeger toen wij op vakantie gingen had je een vakantie stripboek dat je na 3,5 uur uit had (met nog 11 uur te gaan), toen kwamen de portable DVD spelers en tegenwoordig gewoon lekker een hotspotje in de auto :) Voor wat betreft je Mifi, check even of die UMTS900 ondersteunt. Als die dat niet doet maar je Android telefoon wel, gebruik die dan. De UMTS2100 dekking zoals wij dat in NL kennen is in Frankrijk echt ruk, terwijl de UMTS900 dekking meer dan redelijk is! :)

• Ener103
tha_bulldog schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:41:
Gelijk heb je, onderweg wil je niet dat gezeur hebben dat het niet werkt of weet ik veel wat. Wel grappig, vroeger toen wij op vakantie gingen had je een vakantie stripboek dat je na 3,5 uur uit had (met nog 11 uur te gaan), toen kwamen de portable DVD spelers en tegenwoordig gewoon lekker een hotspotje in de auto :) Voor wat betreft je Mifi, check even of die UMTS900 ondersteunt. Als die dat niet doet maar je Android telefoon wel, gebruik die dan. De UMTS2100 dekking zoals wij dat in NL kennen is in Frankrijk echt ruk, terwijl de UMTS900 dekking meer dan redelijk is! :)
Ok, dank je wel voor de tip. Ik zal het nakijken In de settings
laserboy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:52:
[...]
Ze hebben bij AT&T sinds juni het een en ander aangepast ten aanzien van Prepaid aanbod. Volgens mij kon je voorheen bij een Daily-Plan ook een databundel afsluiten. Nu kan dat alleen bij 'Monthly Based prepaid plans'. Ik sprong halverwege april nogal een gat in de lucht, want AT&T had ook nog eens haar data-aanbod verhoogt. Voor 25 dollar mag je nu max 1000MB aan dataverkeer genereren, dat was voorheen 500mb.

Het had zo simpel en goedkoop kunnen zijn: via ebay een prepaid kaartje kopen, beltegoed erop en vervolgens een databundel afsluiten. MiFi-apparaat had ik al. Nu moet ik AT&T nog eens 25 dollar neertellen.Dat maakt het aanbod een stuk minder interessant.
Vorig jaar ben ik een att store binnengelopen en een simcard gekocht voor usd25 met 1gb. Ik moet wel zeggen
dat het pas bij de 3e winkel in een klein dorp gelukt was. In de grote steden allemaal uitverkocht. Ik begrijp uit jou verhaal dat dit nu niet meer geldt?

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06 21:00
Ik heb begrepen dat een mobicarte sim niet lang genoeg geldig is om een volgend jaar weer te gebruiken. Is er een manier om deze uit te wisselen onder de Tweakers? Op deze manier scheelt het weer aardig in de aanschafkosten. Ik ga binnenkort naar Frankrijk en zou daar wel in geïnteresseerd zijn.

• driel24
MistaDevine schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:51:
Ik heb begrepen dat een mobicarte sim niet lang genoeg geldig is om een volgend jaar weer te gebruiken. Is er een manier om deze uit te wisselen onder de Tweakers? Op jdeze manier scheelt het weer aardig in de aanschafkosten. Ik ga binnenkort naar Frankrijk en zou daar wel in geïnteresseerd zijn.
Is niet echt nodig... Ik heb de sim voor 6,99 gekocht. + 5euro opwaarderen. Dat is alles.
Je spaart dan 2 euro....

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik ga over een aantal dagen naar België (zowel Vlaanderen als Wallonië) en Noord-Frankrijk. Op
http://prepaidwithdata.wikia.com/wiki/Prepaid_SIM_with_data zie ik dat voor België Jim Mobile een mooie deal heeft; 500 Mb voor 5 euro. Je kan zelfs gratis een SIM kaart aanvragen maar helaas alleen als je in BE woont...

Zie http://www.jimmobile.be/nl/tarieven/prepaid en http://www.jimmobile.be/nl/mobiel-internet/overzicht.

Kennen jullie nog betere / goedkopere alternatieven?

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06 21:00
Helaas gaat het bij mij allemaal niet zo vloeiend in Frankrijk. Ik heb vanmiddag een mobicarte gekocht bij een Orange shop. Ik hoefde geen adres op te geven, wel moest ik mijn idkaart laten zien waarvan ze mijn gegevens heeft overgenomen en invoerde op een pc. Net geprobeerd de optie Internet max te activeren maar ik krijg dan deze foutmelding:

Vous ne pouvez souscrire a l'option Internet max car nous ne pouvons vous identifier. Vous devez vous rendre dans votre point de vente.

Begrijp hieruit dat deze optie niet mogelijk is zonder me te legitimeren? Hoe is de aanschaf bij jullie verlopen? Ik heb vandaag nog gratis wifi maar morgen vertrek ik naar een camping zonder wifi...

Edit: ik heb overigens geen registratiekaart er bij gekregen zoals eerder genoemd in dit topic. Moet dat ook als je in de winkel koopt?

[ Voor 9% gewijzigd door -MD- op 07-08-2012 22:11 ]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-07 21:36
MistaDevine schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:59:
Helaas gaat het bij mij allemaal niet zo vloeiend in Frankrijk. Ik heb vanmiddag een mobicarte gekocht bij een Orange shop. Ik hoefde geen adres op te geven, wel moest ik mijn idkaart laten zien waarvan ze mijn gegevens heeft overgenomen en invoerde op een pc. Net geprobeerd de optie Internet max te activeren maar ik krijg dan deze foutmelding:

Vous ne pouvez souscrire a l'option Internet max car nous ne pouvons vous identifier. Vous devez vous rendre dans votre point de vente.

Begrijp hieruit dat deze optie niet mogelijk is zonder me te legitimeren? Hoe is de aanschaf bij jullie verlopen? Ik heb vandaag nog gratis wifi maar morgen vertrek ik naar een camping zonder wifi...

Edit: ik heb overigens geen registratiekaart er bij gekregen zoals eerder genoemd in dit topic. Moet dat ook als je in de winkel koopt?
Excact hetzelfde meegemaakt deze zomer, anderhalve dag later werkte het wel. :/

• driel24
Dat ging per e-mail erg vlot. Na de mail kreeg ik een half uur later een sms met “bedankt voor identificatie“.
Toen ik eenmaal in frankrijk op de eerste stop een 5 euro kaartje kocht was ik in een minuutje online.
Maar het was wel een gok....... :)

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:07
Ik wil even melden dat ik in Frankrijk ook probleemloos de Mobicarte gebruikt heb. De juffrouw in de winkel wist wel hoe ze álweer een toerist moest helpen, prima service. Ik heb gebruik gemaakt van tethering zonder de useragent aan te passen en aan het eind van de vakantie was er bijna 1 Gb opgebruikt. Prima dekking, behalve logischerwis midden in de prachtige Franse natuur. Daar had ik toch nog vaak Edge-verbinding. Volgend jaar doe ik het weer.

http://serve.infoteur.nl

• Ener103
Ervaring met Orange internetmax

Terug uit frankrijk en bijna overal 3g ontvangst. Ook onderweg in de auto. Behalve op de campingplaats waar wij stonden daar slechts 2G en dat wordt wel langzaam. We stonden halverwege op een terassencamping met bomen in de "achtertuin". Een terras hoger en daar wel 3G. Dus ik ben creatief geweest en een macgyver-achtige constructie gemaakt. Lege waterfles, mifi erin, touwtje eraan vast en dit touw over hoge tak in de boom. Eigenlijk een soort vlag-constructie met op- en neerhalen.

Internetmax met 500mb. Ik heb uiteindelijk 1,7GB (volgens de mifi) verbruikt zonder melding oid.
Die 500mb is dus ook maar relatief.

Het is van te voren even puzzelen hoe je lokaal dit kan regelen maar ik vind het perfect. Niet afhankelijk van (betaalde) WIFI maar altijd online waar je maar wilt.

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 09:20
Handig topic dit, scheelt een boel zoekwerk :) maar toch even voor alle zekerheid:

Ik heb de uitdaging om voor in Frankrijk (<1 maand) internet toegang met POP&Exchange mail regelen voor een 100% techn00b. Doel is dat zowel laptop als tablet online kunnen en naast standaard browsen ook de mail opgehaald en verzonden kan worden zonder verder te hoeven klooien. Ik kan zelf e.e.a. van tevoren configureren, maar daarna moet het plug&play zijn.

Uit de voorgaande posts maak ik op dat de eenvoudigste oplossing is het (1) aanschaffen van een pre-paid Mobicarte, deze (2) te activeren en (3) op het eerste pompstation/kiosk op te waarderen tot een saldo van €9 en daarmee (4) via het telefoonmenu een 'bon plan internet max' te kopen welke dan na 1 maand niet meer verlengd zal worden a.g.v. onvoldoende saldo. Totaalkosten ongeveer €15, maar de beperking is dat hierop POP/SMTP niet zal werken, of toch wel?

Is dan de enige onbeperkte manier (met ook POP gebruik) het aanschaffen van een 'LetsGo' abonnement met sim kaart vooor een dongle/MIFI? Totaalkosten €27 voor 1 maand met enkel sim kaart en eventueel een extra €45 voor een E5331 MIFI. De prijs voor de MIFI lijkt me overigens redelijk of zijn er betere opties (zoals bijvoorbeeld €70 voor de E587)?

Suggesties en/of alternatieven zijn meer dan welkom _/-\o_

Ps/ voor alle duidelijkheid: de exchange mail loopt via een VPN verbinding op de laptop en Touchdown op een Android tablet, dus wellicht is dat geen probleem met Mobicarte? De andere mail waar het om gaat (zenden en ontvangen) loopt via de standaard ICS mail client en/of K9.

[ Voor 10% gewijzigd door mtr33 op 10-09-2012 18:29 ]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

mtr33 schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:54:
Handig topic dit, scheelt een boel zoekwerk :) maar toch even voor alle zekerheid:

Ik heb de uitdaging om voor in Frankrijk (<1 maand) internet toegang met POP&Exchange mail regelen voor een 100% techn00b. Doel is dat zowel laptop als tablet online kunnen en naast standaard browsen ook de mail opgehaald en verzonden kan worden zonder verder te hoeven klooien. Ik kan zelf e.e.a. van tevoren configureren, maar daarna moet het plug&play zijn.

Uit de voorgaande posts maak ik op dat de eenvoudigste oplossing is het (1) aanschaffen van een pre-paid Mobicarte, deze (2) te activeren en (3) op het eerste pompstation/kiosk op te waarderen tot een saldo van €9 en daarmee (4) via het telefoonmenu een 'bon plan internet max' te kopen welke dan na 1 maand niet meer verlengd zal worden a.g.v. onvoldoende saldo. Totaalkosten ongeveer €15, maar de beperking is dat hierop POP/SMTP niet zal werken, of toch wel?

Is dan de enige onbeperkte manier (met ook POP gebruik) het aanschaffen van een 'LetsGo' abonnement met sim kaart vooor een dongle/MIFI? Totaalkosten €27 voor 1 maand met enkel sim kaart en eventueel een extra €45 voor een E5331 MIFI. De prijs voor de MIFI lijkt me overigens redelijk of zijn er betere opties (zoals bijvoorbeeld €70 voor de E587)?

Suggesties en/of alternatieven zijn meer dan welkom _/-\o_

Ps/ voor alle duidelijkheid: de exchange mail loopt via een VPN verbinding op de laptop en Touchdown op een Android tablet, dus wellicht is dat geen probleem met Mobicarte? De andere mail waar het om gaat (zenden en ontvangen) loopt via de standaard ICS mail client en/of K9.
Er is ook een bob plan voor onbeperkt maik/pop, tevens voor 1 maand, kost 5 of 6 euro. Gebruik ik zelf ook al een paar jaar i.c.m. iPad.

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 00:35
Iemand onlangs nog een mobicarte van orange gebruikt in Frankrijk. Zou je deze nog steeds in een orange shop kunnen halen? Zie op de website van Orange enkel web exclusief staan.
Ga vanaf 9/2 een week naar de vogezen en zou graag data willen gebruiken.

• RadioAir
Staat gewoon op de website hoor :) ;)

http://sites.orange.fr/sh...ns/fiches/option_BPN.html

Mensuel Internet Max moet je dan hebben. Die sims kan je gewoon kopen, maar je kan 'm ook via ebay bestellen en dan als je de grens met Frankrijk over bent bij de eerste grote Aire de snelweg verlaten, een recharge kopen van 5 euro, even opwaarderen, internet max activeren en verder rijden. Als je op bestemming bent is 'ie wel geactiveerd :)

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 00:35
tha_bulldog schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:54:
Staat gewoon op de website hoor :) ;)

http://sites.orange.fr/sh...ns/fiches/option_BPN.html

Mensuel Internet Max moet je dan hebben. Die sims kan je gewoon kopen, maar je kan 'm ook via ebay bestellen en dan als je de grens met Frankrijk over bent bij de eerste grote Aire de snelweg verlaten, een recharge kopen van 5 euro, even opwaarderen, internet max activeren en verder rijden. Als je op bestemming bent is 'ie wel geactiveerd :)
OK, Thanx. Ga naaar de Vogezen en zal er mij dan een aanschaffen in de Orange-shop van Gerardmer.

• RadioAir
Michael Knight schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:56:
Nog een tip voor de mensen die een oude Windows Mobile telefoon hebben liggen met wi-fi e.d. De app 'WMWifiRouter' kun je mooi gebruiken om een accespoint te maken op je vakantielocatie.

Ik gebruikte voorheen mijn Android Xperia, maar die heb ik inmiddels weggegeven en de nieuwe iPhone leg ik liever niet de hele dag aan de lader..

Die software voor Windows Mobile is zelfs gratis te krijgen nu (developer stopt ondersteuning) en werkt perfect. Lekker oud mobieltje als accespoint dus.. ;)
Voor Frankrijk overigens niet aan te raden wegens het (meestal) ontbreken van UMTS op de 900MHz band :)

Ben mijn setje ook weer compleet aan het maken voor Frankrijk, ben er al 3 jaar niet meer geweest en mijn oude Orange sim doet het niet meer. Télépéage badge is al besteld, dus lachend iedereen die in de file staat voorbij rijden bij de tol betaalpunten. Orange SIM bestel ik later wel, maar wil ik wel hebben i.c.m. TomTom HD Traffic op de iPhone. Afgelopen vakantie ook gebruikt onderweg naar Tsjechië en het is best komisch om een stukje om de snelweg heen te kronkelen als daar een fikse file op staat.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

tha_bulldog schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:00:
[...]

Voor Frankrijk overigens niet aan te raden wegens het (meestal) ontbreken van UMTS op de 900MHz band :)

Ben mijn setje ook weer compleet aan het maken voor Frankrijk, ben er al 3 jaar niet meer geweest en mijn oude Orange sim doet het niet meer. Télépéage badge is al besteld, dus lachend iedereen die in de file staat voorbij rijden bij de tol betaalpunten. Orange SIM bestel ik later wel, maar wil ik wel hebben i.c.m. TomTom HD Traffic op de iPhone. Afgelopen vakantie ook gebruikt onderweg naar Tsjechië en het is best komisch om een stukje om de snelweg heen te kronkelen als daar een fikse file op staat.
Was mijn eerste telefoon die ik gebruikte i.c.m. Orange in het buitenland en werkte perfect via 3G/HSDPA (HTC Touch Pro, bij launch gekocht, was ook mega high end toen ik `m kocht... iets later was `ie 'oertraag' 7(8)7 ). Om die reden ben ik ook gaan uitzoeken of er nog een leuke app was voor het ding, hij kon immers bijna alles al destijds :) Het is dat het ding vrij traag was, anders zou ik `m vandaag de dag nog als daily gebruiken. :)

• UltraSub
Gisteren Frankrijk geboekt. Vorig jaar Orange met Internet Max gebruikt. SIM ligt hier natuurlijk nog inactief. Zijn er nog opties om die (makkelijk) aan de praat te krijgen? Of zal ik gewoon weer een pre-activated nieuwe regelen?

Verwijderd

Hallo daar,

Onlangs heb ik een MiFi gekocht (R205) en ben van plan daar een Franse data-SIM-kaart in te doen voor mijn vakantie in Frankrijk. Op internet is hier helaas weinig over te vinden of zijn ze redelijk duur. In Frankrijk kopen schijnt ook lastig te zijn omdat je dan een Frans adres moet hebben.

Heb jullie hier ervaring mee? En hebben jullie tips voor me hoe ik het beste aan zo'n SIM-kaart kan komen?

Groeten,
Danny.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Voor Frankrijk is puur internet dit denk ik nu de beste optie:
http://boutique.orange.fr...ype=11&donnee_appel=ORESH

Free.fr is alleen abonnementsvorm.

Voor mobicarte zijn alleen nog dagpassen te krijgen:

2 euro 50MB.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:32
Laatst weer in Frankrijk gedagbundeld met Vodafone. Op punten waar Orange geen 3G-dekking had deed SFR het prima (overigens allebei erg goede dekking). 4 euro voor 2 dagen, iets van 50 MB verstookt, goedkoper dan losse simmetjes kopen, zeker als je door meerdere landen trekt en ook gebruik wilt kunnen maken van meerdere netwerken als eentje het bijvoorbeeld niet doet of alleen 2G biedt.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik zit te denken een franse lebara simkaart te kopen voor EUR 17,48+EUR 2,67 verzendkosten met 7,5 euro beltegoed.

http://www.ebay.nl/itm/Le...ds_CV&hash=item4aad4cc656

Er loopt een actie tot 30 april. http://www.lebara.fr/boutique/offre#offer_free_internet

Alleen jammer dat ik half mei pas wegga.

Iemand ervaring met Lebara mobiel internet in Frankrijk?

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Voor Frankrijk is dit een optie:

https://www.b-and-you.fr/carte-prepayee

0,05 euro per MB, eventueel 20 euro per maand voor 3 gig, beltegoed altijd geldig.
sim 5 euro, wel een Frans adres en bankkaart nodig.

• hakuin
knakworst schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:59:
Voor Frankrijk is dit een optie:

https://www.b-and-you.fr/carte-prepayee

0,05 euro per MB, eventueel 20 euro per maand voor 3 gig, beltegoed altijd geldig.
sim 5 euro, wel een Frans adres en bankkaart nodig.
Is een adres van een camping en een nederlandse bankpas voldoende?

Anders hebben de meeste mensen onder onder ons er weinig aan.

• RadioAir
Zou je dat eens aan Bouygues kunnen vragen? Want ik krijg het idee dat dat alleen is voor abo-klanten. En die 5ct/MB wordt wel duur als je even door internet ;)

Goedkoopste werkbare optie voor de Hollander/Belg is volgens mij momenteel een Orange Let's Go 3G+ kaartje voor 8 euro bij elke Orange winkel en een Recharge van 2GB voor 20 euro. Als je het in Frankrijk pas regelt heb je dus voor 28 euro 1 maand 2GB, moet genoeg zijn.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Nog een simpele prepaid optie voor Frankrijk:

http://www.leclercmobile.fr/

Kaart is te koop bij Leclerc supermarkt en direct te activeren met legitimatie.

http://www.leclercmobile....options-sms-internet.aspx
Internet 500MB 12 euro.

• hakuin
knakworst schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:19:

Internet 500MB 12 euro.
Klinkt goed, bedankt!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:47
knakworst schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:19:

Internet 500MB 12 euro.
Volgens mij betaal je dan alsnog 1.5 euro per maand voor een "Formule Mini" abbo.
Accepteren ze ook NL legitimatie?

• hakuin
Volgens de belgische verkoper op marktplaats lukt betalen met een virtuele kredietkaart van Neteller wel.
Met de 0 bij de postcode schijnt te lukken.
Ik ga vannacht voor een maand naar frankrijk en ik ga maar voor orange.

• RadioAir
Klopt, maar in de stad kom je niet zo vaak als je in Frankrijk op vakantie bent ;)

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:19
Ik ga in september op vakantie naar Frankrijk, nu heb ik van mijn provider (proximus) 100mb roaming, maar dat zal er uiteraard zo doorvliegen met wat opzoeken/surfen.

Ik was dus aan het denken om een simkaartje daar te kopen (liefst op voorhand), in de topicstart las ik het volgende:
Frankrijk

Twee mogelijkheden in dit land. De eerste is op voorhand te regelen, de tweede is makkelijker als je al in Frankrijk bent. LET OP: Check op voorhand de dekking op je vakantielocatie! Google op Couverture reseau SFR (voor Joe Mobile) of Orange (voor Let's Go)

Provider: Joe Mobile
Netwerk: GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA (UMTS900, dus anders dan in NL/BE!)
Kosten: 5 euro voor gebruik van de sim en 5 euro per GB
Bundellimiet: geen
Omschrijving:
Simkaartje te koop op Marktplaats voor 5 euro. Opwaarderen met een BE creditcard of in NL via een Neteller kaartje. Je kan kiezen voor 3GB voor 20 euro/maand met dual carrier HSDPA of 1GB voor 5 euro. Netwerkverkeer verloopt via het SFR netwerk, het is aan te bevelen om een toestel/Mifi te gebruiken die UMTS900 ondersteunt, omdat je dan op het platteland heel vaak ook 3G hebt en niet terug hoeft te vallen op het veel langzamere EDGE. LET OP: Als je activeert gebruik dan de postcode 99135 Les Pays-Bas.

Andere mogelijkheid is Orange. Bij elke Orange winkel kan je een Let's Go 3G+ SIM kopen voor 8 euro. Hier zit 100MB bij met een geldigheid van 15 dagen. Voor 10 euro heb je 1GB (geldig 2 weken) of voor 20 euro 2GB (geldig 30 dagen). Ook hier geld dat Orange gebruik maakt van het UMTS900 netwerk.
Nu heb ik dus al eens gekeken op marktplaats en ebay maar ik kan daar nergens een sim vinden voor joe mobile.

Is het niet meer mogelijk om die sims op voorhand te kopen?
Pagina: 1 2 ... 7

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.