VU meters Visual Basic, hoe geluidsnivo opvragen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee forumgangers,

Ik kijk veel op deze site en ben ik al paar maanden bezig met een parallel port.
Het is me gelukt om aan te sturen via visual basic
en krijg ook voor elkaar om 8 ledjes mijn CPU verbruikt te laten weergeven.

Maar ik wil nu weer een stapje verder en dat is het weer geven van mij Volume.
Nu gaat het eigenlijk om de bron. Hoe haal ik de gegevens op hoe hard het volume staat?

Het gaat om visual basic. Ik heb een hoop gevonden met dat gaat over C# en krijg ik niet goed werkend.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Dennis ;)

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
VU meter != Volume

Volgens wikipedia :
"Een VU-meter is een meter die de sterkte van een signaal weergeeft"

Het "ingestelde" volume op je PC is echter een vaste waarde, en als je die wilt uitlezen zal je ook een constante waarde als output hebben (bij een constant volume) terwijl een VU meter een variabele output zal geven bij datzelfde volume.

Denk even na wat je nu precies wilt, en ga daarvan verder zoeken.
Software volume uitlezen moet makkelijk zijn !

Voor een VU meter kan je een kleine microfoon aansluiten en dan kan je een class zoeken die een peak waarde uitleest elke xxxx milliseconden. Die waarde kan je dan omzetten naar het signaal dat je gebruikt op je LPT poort, en op die manier heb je dus wat je wilt.

Veel succes !

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

Oops inderdaad een foutje ;)
Nee het volume aanpassen kan ik wel.
Maar ik wil de 8 ledjes aansturen zodat ze weergeven hoeveel de werkelijke output is.

aan een VU meter denk ik aan een mengpaneel met de output weergaven. maar zo moeilijk hoeft het nog geen eens. :P

Het gaat er echt om als ik een muziekje draai dat de led verlichting daar op kan werken.
Hoop dat je snap wat ik bedoel :)

Trouwens thx voor je snelle reactie

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:03

SA007

Moderator Tweaking
http://www.circuitsonline...9/audio/led-vu-meter.html

Is het simpelse om een led vu meter te maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jup zulk soort schemas heb ik al gevonden maar dat is mijn bedoeling niet. het gaat eigenlijk iets meer om de programeer kant. Meschien had ik de vraag niet hier moeten posten maar het had te maken met vorige topics.

Ik wil dat kunnen doen met visual basic.

Bedankt voor je reactie ;)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dat is inderdaad meer een programmeer-iets. Ik heb je topic een iets duidelijke naam gegeven en van EL naar PRG gemoved.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sprite_tm schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:27:
Dat is inderdaad meer een programmeer-iets. Ik heb je topic een iets duidelijke naam gegeven en van EL naar PRG gemoved.
okee bedankt voor de verandering ;)

Hopelijk kan iemand mij helpen. Groetjes dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Ik zou niet weten hoe je aan het uiteindelijke geluid op je PC kunt komen, maar wat je waarschijnlijk zult moeten doen is de amplitudes van je geluidssignaal vinden en die omzetten naar een bepaald aantal graden. Als je de data als PCM aangeleverd krijgt (wat meestal het geval is) moet het gewoon lukken omdat je dan precies de goede gegevens krijgt. Het enige probleem wat mij betreft is aan het geluid signaal komen, maar je zou eventueel een visualizer kunnen schrijven voor je media-player naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:55:
Ik zou niet weten hoe je aan het uiteindelijke geluid op je PC kunt komen, maar wat je waarschijnlijk zult moeten doen is de amplitudes van je geluidssignaal vinden en die omzetten naar een bepaald aantal graden. Als je de data als PCM aangeleverd krijgt (wat meestal het geval is) moet het gewoon lukken omdat je dan precies de goede gegevens krijgt. Het enige probleem wat mij betreft is aan het geluid signaal komen, maar je zou eventueel een visualizer kunnen schrijven voor je media-player naar keuze.
Nja snap wat je bedoelt. ik wil het liefst gewoon mijn output hebben van alles.
Er word ook over DirectX gepraat. dat ik daar wat vandaan kan halen.. Weet iemand hier meer van?

Bedankt voor de reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vind je van de resultaten als je zoekt naar "c# microphone input" en "vb.net microphone input"?

Ik vind o.a. deze link:
http://social.msdn.micros...8-4af0-b849-f59d32df2391/

Er is volgens mij zat te vinden over hoe je met DirectX of waveIn* api het default input device uitleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is ook nog wel aardig:

http://msdn.microsoft.com/en-us/magazine/cc163341.aspx

Inclusief voorbeeldcode over hoe omgevingsgeluid wordt geanalyseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:22:
Wat vind je van de resultaten als je zoekt naar "c# microphone input" en "vb.net microphone input"?

Ik vind o.a. deze link:
http://social.msdn.micros...8-4af0-b849-f59d32df2391/

Er is volgens mij zat te vinden over hoe je met DirectX of waveIn* api het default input device uitleest.
Ik heb vanavond geen tijd meer om te kijken. maar ik laat alvarst weten dat ik je bericht gelezen hebt. Hoop dat ik er wat mee kan. ik laat het jullie weten , Bedankt. 8)
Pagina: 1