Toon posts:

laptop op lcd tv met hdmi kabel: vastloper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heren en dames,

sinds een kleine maand heb ik een leuke 107 cm lcd tv, full hd. en een laptop die hd afspeelt middels cyberlink probleemloos op de asus laptop. nu heb ik een 5 meter hdmi kabel tussen mn tv en laptop. normale dvd's, weliswaar via newsleechert(eigen gebruik) speelt ie probleemloos af. zowel op de laptop als middels klonen naar de lcd. alleen via virtual clone driver afspelende iso bestanden doet ie niet op de tv. dan is t cyberlink beeld zwart op de tv en speelt ie wel af op de laptop.

resultaat: de afstandbediening en tv communiceren niet meer en ik kan de tv alleen maar middels de stroom eraf te halen weer activeren want de knoppen aan de zijkant doen ook niks meer. de tv wordt helemaal zwart en er verschijnen witte horizontale strepen in t scherm.

nu weet ik niet of ik in dit forum goed zit..maar wie weet heeft iemand een oplossing? ligt t aan de laptop? t bestand? of de tv?

gr.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:10
Ik denk dat het mis bij je software. Ik denk een beveiliging in de files waardoor het beeld wart blijft. Ik zou wat andere players zoals "MediaPlayer Classic Home Cinema", GOMplayer of VLC proberen. Ik heb vroegâh ook veel problemen gehad waardoor ik zwart beeld kreeg op de TV. Mogelijk dat je notebook ook geen HDCP ondersteund.

Verder, welke laptop en TV heb je? Dat is wel vrij essentiële info, net als de files die je probeert af te spelen. Het kan best zijn dat de ISO's gewoon beveiligd zijn en eerst geript moeten worden bijvoorbeeld (ligt wel voor de hand). Dat je TV ook crashed is wel vreemd, maar dat zou kunnen liggen aan een fout met het HDCP gebeuren.

Ik houd het topic nog maar even hier om dit af te wachten, want het topic hoort hier absoluut niet. Maar met 3 fora om uit te kiezen (VB, LCD of een software forum) kan ik nu ook nog niet zeggen waar het wel hoort..

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor je reactie!

ff kijken.

de tv is philips full hd,
laptop de asus aspire 5738G, Intel® Core™2 Duo processor T6500 (2.1GHz/FSB: 800MHz/2MB L2 cache), , 15.6" TFT WXGA CrystalBrite 16:9 aspect ratio, 4GB DDR II RAM (2x 2GB), 500GB (5400rpm), Super Multi DVD-RW Dual layer, Numeric Keypad, 6-cell Li-ion, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11N, ATI Mobility Radeon™ HD4570 512MB DDR3, HDMI,

kabel is sitecom hdmi-hdmi

gebruik cyberlink 7 en arcsoft als spelers. t gekke is. het heeft t wel gedaan. ik mount de iso met virtual clone driver en dan spelen. dan speelt ie dus af op de laptop. en op tv blijft t beeldschermpje zwart. soms speelt de muziek op de tv, dan de laptop.

maf is t volgende: als ik een dvd afspeel, dus geen hd, en dan met nero, dan speelt ie perfect af, zowel op de laptop als op de tv.

die andere spelers heb ik geprobeerd maar spelen dus die niet af.

wat zeker raar is ...is dat dat de tv gewoon echt helemaal niks meer doet als een hd film afspeel. dan reageert de tv nergens meer op.

maarrrrr..hij heeft t dus wel gedaan.

om op jouw vragen terug te komen. die iso doe ik met power iso rippen.
hoe kan ik erachter komen dat mn notebook geen hdcp onderteunt?

gr en hopelijk tot snel!

Verwijderd

Topicstarter
hoor net dat philips een update van de software komt doen bij me....hopelijk helpt dat dan maar. heb een vaag vermoeden van niet. valt me overigens op...dat t alleen bij cyberlink zo is!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-12 23:14
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:19:
thnx voor je reactie!

ff kijken.

de tv is philips full hd,
laptop de asus aspire 5738G
Volgens mij heb je een Acer en geen Asus ;)

Even een tip voor de toekomst, als er gevraagd wordt welke TV je hebt. Dan willen ze graag het merk en type (nummer) weten.

Het lijkt mij in de TV te zitten, dat is de gene die vastloopt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:10
Ik denk zelf echt aan combinatie. Waarom wel met Cyberlink en niet de rest? Beveiliging. Pure beveiliging. Ik heb vroegâh met DVD's hetzelfde gehad. Ook met computerschermen. Ik denk dat de beveiliging dit ook hier tegenhoud. Tot zover probleem 1 met de Cyberlink software. Je zou eventueel, omdat het wel heeft gewerkt, kunnen spelen met de instellingen of drivers voor je videokaart.

Het vastlopen in de TV kan wel middels nieuwe firmware worden opgelost. Wss klinkt het als bekend probleem bij Philips. Als er gewoon een bug in de code zit (en in welke code zit dat niet) dat hij middels bepaalde scenario's in een zogenaamde "verboden toestand" komt en vervolgens in een endless loop blijft hangen waardoor hij vastloopt is zeer aannemelijk.

Hoe je kunt uitzoeken of je HDCP hebt weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
ow ja...tis een acer...lijkt op elkaar haha

de tv: http://www.consumer.phili...080p-42pfl3604_12/prd/nl/

nou...met arcsoft loopt ie ook vast en ben nu aan t sjeffen met windvd van corel maar das ook geen topper.

wat ik dus wil is dit: op allebei de schermen beeld. dus en filmbeeld op de tv en de laptop en geluid op de tv.
met een (gedownloade) dvd werkt t....met een gedownloade hd dus niet.

dan is t dus of op de tv of op t scherm..en waar t geluid dan is....

kan t ook evt aan de kabel liggen? ik denk dat ik maar even idd die update van philips moet afwachten....en dan verder zeuren. maar waar komen toch die vastlopers vandaan? ik hou jullie op de hoogte!

Verwijderd

Topicstarter
en natuurlijk moet je weer wachten op die mensen...eerst is t zaterdag..u wordt gebeld binnen 48 uur...dan moet je ze zelf bellen en krijg je een nummer om te bellen. heeeeeeeeeeerlijke service. en dan wachten die weer op een onderdeel..heel apart...maar ja...hopelijk is t t waard!
Pagina: 1