Ik heb hier van een bekende een PC met een Asus P5Q Deluxe liggen, met de volgende problemen:
- Er staat geen installatie van een OS meer op
- Er kan met geen mogelijkheid in het BIOS gewerkt worden. Het toetsenbord (USB en PS2) wordt niet gezien en ik kan alleen met de muis in het Bios komen, maar daarna dus niets doen omdat er geen toetsenbord werkt
- Een nieuw OS installeren (XP of Vista) werkt ook niet, omdat je dan eerst "op een toets moet drukken" en dat gaat moeilijk zonder toetsenbord.
- Bart PE boot wel netjes door, maar van daar uit kan ik ook niet echt veel doen.
Wat heb ik ondertussen gedaan:
- allerhande toetsenborden aangesloten (PS2/USB etc.) niets werkt
- Bios reset via knopje op het moederbord, geen resultaat
- Ik wil proberen het bios te upgraden, maar via de EZ flash werkt het niet. Ik heb nog geen andere manier gevonden, omdat de site er op dat punt nu uitligt
Dus ik heb hier nu een PC staan, waar ik gewoon niets mee ( weet te) kan doen.
Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
- Er staat geen installatie van een OS meer op
- Er kan met geen mogelijkheid in het BIOS gewerkt worden. Het toetsenbord (USB en PS2) wordt niet gezien en ik kan alleen met de muis in het Bios komen, maar daarna dus niets doen omdat er geen toetsenbord werkt
- Een nieuw OS installeren (XP of Vista) werkt ook niet, omdat je dan eerst "op een toets moet drukken" en dat gaat moeilijk zonder toetsenbord.
- Bart PE boot wel netjes door, maar van daar uit kan ik ook niet echt veel doen.
Wat heb ik ondertussen gedaan:
- allerhande toetsenborden aangesloten (PS2/USB etc.) niets werkt
- Bios reset via knopje op het moederbord, geen resultaat
- Ik wil proberen het bios te upgraden, maar via de EZ flash werkt het niet. Ik heb nog geen andere manier gevonden, omdat de site er op dat punt nu uitligt
Dus ik heb hier nu een PC staan, waar ik gewoon niets mee ( weet te) kan doen.
Wat zou ik nog meer kunnen proberen?