Toon posts:

pc blijft opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb nog ergens een oude pc staan en die blijft elke keer maar opnieuw opstarten, ik kom niet verder als het opstart scherm.
als ik de computer opstart dan kan ik nog wel in de bios maar als die verder gaat staat er windows in veilig modus opstarten of windows normaal opstarten. het maakt niet uit wat ik doe daarna begint het weer van voor af aan en ik zou niet weten waar dat aan zou kunnen liggen.

ik heb al een aantal dingen geprobeert om te kijken of het niet 1 van de onderdelen zou kunnen zijn.
ik heb het geheugen er uit gehaald alle twee de modules en daarna allebij apart geprobeert maar dat heeft niet geholpen.
ik heb ook nog een ander toetsenbord en muis geprobeert maar dit heeft ook niet geholpen.
heb de videokaart eruit gehaalt maar ook heeft geen effect gehad.

ik weet het niet allemaal uit mijn hoofd maar ik geloof dat er dit in zit:

proccesor is een 2800+
hdd is een IDE 80gb zou niet weten wat voor merk
moederbord weet ik niet.
videokaart is een nvdia gf6200.
voeding is 300watt merk weet ik niet is iig geen bekend merk.
geheugen is geloof ik 1x 256 mb en 1x 512mb bijde 400mhz ddr1 cl3
en het besturings stysteem is windows xp

alle onderdelen zitten er gewoon goed in. en het hij maakt ook geen rara piepjes ofzo.
weet iemand toevallig waar het aan zou kunnen liggen?

greetz,

wbking

Verwijderd

dan is hij gechrast. dus kan je er niet op of je moet windows xp schijf hebben en dan alles gaan verwijderen.

Verwijderd

dan kan je meestal bestanden niet meer eraf krijgen ( craschen ligt meestal aan onstabiele hd of windows ) of misschien zat er een virus op.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Geen backup van het systeem ergens staan?
Anders eens met live cd opstarten en zien of er ergens iets mis is.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:56

lier

MikroTik nerd

Graviton12 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:52:
Geen backup van het systeem ergens staan?
Anders eens met live cd opstarten en zien of er ergens iets mis is.
Inderdaad, test eens met een live cd of deze wel stabiel op dit systeem draait. Daarmee heb je eventueel alles behalve je HD uitgesloten (indien het goed werkt).

Heb je toevallig een Windows XP installatie CD liggen om een repair uit te voeren ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties.

er heeft ongeveer 1 week gelden wel een virus op gezeten maar die had ik verwijdert maar mischien is dit wel de oorzaak geweest. heb helaas geen backup maar het is niet heel erg belangrijk. ik denk(en hoop) dat het niet aan de hardeschijf ligt aan gezien het een "illegale"versie versie van windows is.
dus ik zal dan maar gewoon windows opnieuw moeten instaleren en hopen dat ik er dan geen last meer van heb.

iig bedankt voor de hulp

greetz,
wbking

Verwijderd

(ik heb ook illigalle gekregen denk iedereen wel.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 20:20 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat is wel heel pessimistisch. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

volgens mij is ruim 90 proccent illigaal al heb ik het wel gehad met die rot xp. ga denk orginele vista halen met upgrade voor windows7

en koop denk gelijk nieuw hardware
zoals
amd 995 en beste am3 bord
of am2+ msi dka 790gx plantanium.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:26
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:05:
bedankt voor de reacties.

er heeft ongeveer 1 week gelden wel een virus op gezeten maar die had ik verwijdert maar mischien is dit wel de oorzaak geweest. heb helaas geen backup maar het is niet heel erg belangrijk. ik denk(en hoop) dat het niet aan de hardeschijf ligt aan gezien het een "illegale"versie versie van windows is.
dus ik zal dan maar gewoon windows opnieuw moeten instaleren en hopen dat ik er dan geen last meer van heb.

iig bedankt voor de hulp

greetz,
wbking
Tsja, en waarom zouden we je verder helpen als je een illegale versie hebt? Ik zou zeggen, kom maar terug als je een legaal OS hebt (wat niet per definitie Windows hoeft te zijn). Ik zal je even op weg helpen door je te verwijzen naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Neem dat eens door en een goede optie is ook om eens een Live CD te proberen zoals Ubuntu Linux. Ook kun je bv het opnieuw opstarten bij een BSOD uitzetten (ram op F8 voor windows start) zodat je kunt zien wat de fout is.

We gaan je hoe dan ook niet helpen met een illegale Windows versie. Zorg eerst dat je je zaakjes goed op orde hebt. Dan kun je een nieuw topic openen, maar niet hier in Complete Systemen en Laptops. Daar hebben we nml liever geen probleemtopics. Open het dan in Windows Clients als je denkt dat het software gerelateerd is, of in de andere hardware fora zoals Processors, Moederborden en Geheugen of bijvoorbeeld Opslagmedia (wat met een crashende harde schij het meest voor de hand ligt).

Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.